Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: pvkan op 13 oktober 2017, 08:07:04
-
DSM 6.1.3-15152 Update 7 is uit (2017-10-12)
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues:
* Enhanced system stability on certain models.
* Enhanced the stability when adding hard disks to expand RAID.
Update duurt enkele seconden. Wel een restart nodig.
Verder probleemloos (DS1515+).
Peter
-
Voor mijn nas kreeg ik hem nog niet ik ben benieuwd. 8)
-
Voor wat het waard is: na de update werd mijn DS231j "onzichtbaar" voor de andere devices in m'n netwerk. Power-down en power-up van de NAS hielp niet. Nadat ik mijn router had gereset werkte alles weer OK.
Mocht iemand tegen hetzelfde aanlopen, reset dan eerst je router i.p.v. je NAS helemaal down te brengen.
Ach ja, vrijdag de 13e, he....
-
Datzelfde gebeurde met mijn 1515 ook. Ik heb de netwerkkabel er even uitgetrokken en er weer in en toen werkte hij weer goed.
-
Vanmorgen zowel mijn 215j als mijn 115j probleemloos van de DSM 6.1.3-15152 Update 7 voorzien.
-
Gisteravond deze versie laten installeren op mijn NAS (DS-216+II). Daarna was er een update van de MailPlus Server en ook die door laten gaan. Sindsdien problemen met de mail. Uitgaande mail gaat goed. Binnenkomende mail niet. Met webmail kan ik zien dat ze bij de provider staan. Thunderbird en Outlook geven geen melding dat er iets fout is maar er komt niks binnen. Ook de (Android) smartphones zeggen niks, maar ontvangen ook niks. Iemand die dit probleem ook heeft?
-
Router gereset (zoals bij mij de problemen oploste) of netwerkkabel eruit/erin zoals bij Pieter-B hierboven?
-
Denk niet dat dit de oplossing is. Ik kan wel met alle PC's bij de shared mappen op de NAS en de webinterface voor de bediening van de NAS werkt ook gewoon. Zal het morgenvroeg even testen. Kan nu niet omdat TV programma's opgenomen worden op de NAS. Mijn vrouw kijkt "Heel Holland Bakt"... :)
-
Sinds vandaag vat me op dat ik steeds een wit scherm met volgende tekst krijg na uitloggen:
[attachimg=1]
Dat moet samenhangen met deze update. Het gebeurd voor alle accounts. Maar alleen als ik ingelogd was met "dsm.mijndomein.nl" (via een reverse proxy met poort 443) en niet bij "mijndomein.nl:5001".
Na bevestigen kom ik weer op het inlogscherm.
-
Even geprobeerd na te spelen (op dezelfde wijze als jij aangeeft; eigen domein, reverse proxy, 443) maar ik krijg de melding niet.
Misschien iets exemplarisch ?
Voor zover het wat waard is: Ik krijg dezelfde melding wel vaak bij uitloggen op mijn RT2600AC router (van SRM dan dus).
Zo vaak, dat ik het gewoon standaard negeer en hoop dat er ooit een fix voor komt.
Peter
-
Op mijn werk computer heb ik er nu ook geen last van. Ik heb mijn laptop er weer bij gepakt en die doet het nog steeds. Omdat het url afhankelijk was, dacht ik plots aan de cache. Na het wissen was ook daar het probleem opgelost.
Blijkbaar is de inlogpagina iets gewijzigd bij de update. Maar een blik op Chrome laat zien dat de blur nog steeds niet opgelost is. Terwijl de fix bij 6.2 laat zien dat Synology wel weet hoe ze de blur bij Chrome moeten oplossen.
-
Ha,
De cache op de client ! Lijkt een gouden tip !
Dat ga ik vanavond eens thuis met de router proberen ;-)
Peter
-
Update hier net geïnstalleerd.
Tijdsduur 7 minuten.
Geen problemen met dat NAS niet te vinden is vanaf PC o.i.d.
Alles lijkt (nog) prima te werken.
-
Hier ook geen problemen.
-
…dacht ik plots aan de cache. Na het wissen was ook daar het probleem opgelost.…
Niet dus. Het werkt maar tijdelijk. Na een paar keer in- en uitloggen was de melding terug. Na legen van de cache bleef hij weg totdat na enige tijd weer terug kwam. 3x inmiddels.
-
Mijn 112J is na de update niet meer te benaderen, ook niet na een restart. Direct na de update bleven alle app's hangen met een melding "initialiseren". Bv ook file station en Package Center. Daarom heb ik hem gerestart en sindsdien krijg ik geen contact meer met de server.
Iemand suggesties??
-
Direct na de update bleven alle app's hangen...........
Dat is merkwaardig.
Kan Synology Assistant de NAS wel zien ?
Paar keer laten zoeken en eventueel Anti Virus en Firewall tijdelijk uitschakelen.
Als dat lukt, wat is de status ?
-
De problemen met de melding "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken" kwam op mijn laptop steeds als ik voor het uitloggen naar de persoonlijke instellingen bij de tab "andere" gekeken had. Ook zonder dat ik instellingen veranderd heb.
[attachimg=1]
Ik ga net voor de aardigheid op mijn desktop naar die instellingen en nu krijg ik ook daar die melding bij uitloggen. Cache legen lost het wel weer op, maar toch vreemd. Als het echt door iets in die instellingspagina komt, kan het ook al bij een vorige update ontstaan zijn, want ik kijk niet maandelijks naar die instellingen.
NB Ik heb dit alleen met Safari geprobeerd.
-
Getest met Chrome en Firefox, heb dat probleem niet.
-
Ik kreeg de eerste keer het bijgaande (verminkte) inlogscherm met de boodschap "ongeldige coderingssleutel" ??? Zie de bijlage. Ik kon dus niet meer inloggen. Ook kreeg ik al een melding dat de DDNS connectie verloren was gegaan.
Na vele malen proberen en wachten lukte het na circa 3 uur toch weer om in te loggen.
Deze kleine server staat niet in mijn eigen netwerk, maar enkele huizen verderop bij een vriend en functioneert als back up server waar elke nacht kopieen naar toe geschreven worden. Vreemd genoeg was dat interne netwerk gewoon (via internet) toegankelijk voor mij.
Vreemde situatie, maar de server lijkt nu toch weer benaderbaar, DDNS is inmiddels hersteld en ik ben gestart met het updaten van wat apps uit het package center.
Groet
-
Wat betreft die "ongeldige coderingsleutel" zie mijn bericht in 6.2 Beta (https://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1-beta/vreemde-inlog/msg233694/#new). Daar had ik dezelfde melding, alleen is hij in de beta uitgebreider qua tekst.
-
Iemand de melding gehad die ik ook krijg.....
Voor mij is de melding wat vaag. Gaat het nu alleen gestopt worden of wordt het er bij installatie nu volledig afgegooid....
-
Dit is om je te waarschuwen dat die service gestopt wordt om te voorkomen dat iemand die daar gebruik van maakt, eruit geknikkerd wordt zonder gewaarschuwd te zijn dus, het is een reminder.
Zodra de update gedaan is wordt deze weer gestart.
-
Toevoeging: Ik had die waarschuwing ook met DDSM, na de update was het gewoon ok. ;)
-
ik ga de sprong maar even wagen.
-
Even een update: na de gemelde problemen met de 112J werkt alles uiteindelijk na de moeizame opstart weer en heb ik ook mijn 112+ ge update zonder problemen. Beide servers draaien weer en ook de back-up jobs vannacht van 112+ naar 112J (op afstand) zonder problemen. Dus conclusie: alles is uiteindelijk okee na update 6.1.3-15152-7