Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: stijndioos op 30 maart 2017, 23:35:31
-
Heb net een nieuwe Nas gekocht en een HD nu had ik hem graag geinstaleerd . tijdens de install had hij een melding iets met een poort (23) en nog iets ik zet deze porten open ik find.synology.com en ik zie mijn synology staan ik wil verbinden geeft hij de melding : verbinding mislukt Controleer u netwerk instellingen . ik heb uren liggen zoeken op forums en van alle dingen getest maar niets werkt jammer genoeg HD van slot veranderd de batrij uit het moeder bord gehaald om te resseten . resseten men het knopje (4 sec inhouden) enzo voort ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft wat dit kan zijn de HD en Nas zijn splinternieuw van vandaag toch werkt hij niet :'(
-
de melding
-
de poorten
-
Doe eens het moederbord testen. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly)
-
Als ik de schijf verwijder na een min piept hij en blijft het lampje branden en als ik dan find.synology.com open zegt hij ook dat ik een schijf moet installeren. als ik de shijf et terug in plaats zegt hij gewoon status niet geïnstalleerd en als ik daarna verbinden klik geeft hij terug de melding verbinding is mislukt controleer netwerk instellingen en het lampje van HD1 knippert groen heb wel maar een HD op dit moment . en het lampje van status knipper ook oranje. Alvast bedankt voor de snelle reactie ;)
-
Die verbindings problemen heb ik ook een keer gehad bij de migratie naar een nieuwe nas. De verbinding was toen nodig om de laatste versie van DSM te downloaden.
Ik heb DSM toen met de PC gedownload en vanaf daar geïnstalleerd. Na installatie waren de netwerkproblemen weg. De DNS of gateway zal vast verkeerd gestaan hebben, maar op dat punt van de installatie kun je dat niet aanpassen.
-
Hoe heb je de nas met de pc gekoppeld om hem te installeren ? bij mij doet het program synology assistant het zelfs niet :oops: zoals je ziet onderaan op de afbeelding enkel in de browser werkt hij maar daar gaat die niet verder :(
-
Port forwarding is helemaal nergens voor nodig, dat heeft alleen nut als je van buiten de NAS wilt benaderen.
Blijkbaar kan je NAS om een of andere reden het internet niet op, maar dat heeft niets met portforwarding van doen want dat is gewoon van binnen naar buiten.
De snelste oplossing is om de Synology Assistance te downloaden en op je PC te draaien.
Download ook DSM voor jouw NAS naar je PC en installeer met behulp van de Synology Assistance.
Daarna kun je gaan kijken wat er mis is met je netwerk want blijkbaar krijgt je NAS geen goed DNS server om het internet op te kunnen.
-
Misschien werkt het rechtstreeks verbinden van de NAS met een laptop of PC d.m.v. een LAN-kabel?
-
Goed idee, maar dan eerst DSM download (https://global.download.synology.com/download/DSM/release/6.1/15047/DSM_DS216se_15047.pat) op die PC zodat je die kunt selecteren om te installeren.
-
Je hebt toch wel de nas aan je netwerk gekoppeld VOOR je m aanzet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Het probleem is opgelost het probleem lag bij de hardeschijf die defect was nieuwe schijf an was al defect heb nu een andere en hij installeerde direct . ;) maar toch bedankt voor de hulp :)