Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.1 => Topic gestart door: m4v3r1ck op 07 juli 2017, 10:01:12
-
Ik blijf maar meldingen krijgen om Log Center te installeren, als ik LC opstart. Maar dat heb ik al gedaan!
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-07%2520at%252009.45.01_zpsuevdqbhq.png&hash=0c5c9d3afcb922ae61b2ea7fb81b5c539ce03321)
Cheers
-
Vink dat hokje dan aan
-
Ik snap wel dat ik het hokje kan aanvinken, alleen is het erg vreemd dat een reeds geïnstalleerde en up-to-date package uberhaupt deze meldingen genereert. Maar goed, dan het vinkje dan maar...
-
Even getest en zie hetzelfde, terwijl de package geinstalleerd is en draait. [attachimg=1]
Wat mij betreft is dit een bug, een tip geven om iets te installeren wat al geïnstalleerd is, is onzinnig, ondanks dat je het vinkje kunt aanzetten om die melding niet te krijgen.
Je zou daar een Ticket voor kunnen inleggen.
-
Dank @Birdy ticket zal ik aanmaken! 8)
EDIT: Synology Support Ticket: #1105364
Cheers
-
Ik had dit ook op mijn nassen. Volgens mij al in de Beta. Blijkbaar heeft geen van de betatesters erover geklaagd.
-
Daarom klaag ik er nu wel over!
Niet omdat het moet, maar omdat het kan!
Ik meld me weer als Synology mijn ticket in behandeling neemt.
Cheers
-
En laats zag ik het weer. Volgens mij was dat na een update.
-
Ik heb inmiddels een verzoek om SSH toegang ontvangen van Synology:
===================================================================
Thank you for contacting Synology Support.
✔ 1. Please make sure you have installed the Log Center from the Package Center.
Once it's updated, the issue should be resolved.
✔ 2. If Log Center is installed, would you allow us and our developers to remote access your system to examine and diagnose the issue?
To look deeper into this issue, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system from here.
Remote Access Instructions
===================================================================
For DSM 5.0 and above:
✔ 1. Please provide the Support Identification Key in Support Center to us and enable remote access.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-10%2520at%252016.02.34_zpsgrinlcez.png&hash=db8f6999691cedec11055e6a5488fd96ca7d5b59)
✔ 2. Enable SSH service in Control Panel > Terminal & SNMP
3. Tell us your temporary password for the admin account on your Synology NAS.
✔ Note 1: Other user accounts with admin privilege won't work.
Note 2: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
===================================================================
We will not disclose/access any of your private data. Please offer us the remote access for troubleshooting purposes.
Looking forward to your reply and thank you again.
Sincerely,
Technical Support Engineer
Synology Inc.
===================================================================
✔ = gereed!
Nu heb ik even jullie hulp nodig voor de vet-gemarkeerde stapjes:
1. Moet ik nu gewoon tijdelijk mijn 'vaste' wachtwoord wijzigen, doorgeven aan Synology en NA de SSH sessie weer wijzigen of moet ik een nieuwe admin aanmaken?
2. Kan Synology nu inloggen ondanks mijn 2-step verification of moet ik die uitzetten?
Bedankt alvast!
Cheers
-
1. Moet ik nu gewoon tijdelijk mijn 'vaste' wachtwoord wijzigen, doorgeven aan Synology en NA de SSH sessie weer wijzigen of moet ik een nieuwe admin aanmaken?
Tijdelijk het WW wijzigen en daarna weer terug.
2. Kan Synology nu inloggen ondanks mijn 2-step verification of moet ik die uitzetten?
Volgens mij werkt SSH niet met 2-step.....
Kan dat wel ff testen......
-
Getest, 2-step heb ik aan, kan gewoon SSH inloggen, er wordt geen extra verificatie gevraagd.
Dus, 2-step hoeft niet uit.
-
Bedankt @Birdy ! Dan verstuur ik de e-mail met alle info's!
Cheers
-
Alleen slaat mijn Security Centre aan dat SSH op poort 22 linke soep is.
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-10%2520at%252016.18.04_zps2okllke1.png&hash=7c150c70036dbb9e51be3b359df0b326a9c21850)
Met een sterk - tijdelijk - wachtwoord is dat toch wel oke, of naar welke poort kan ik m het best aanpassen?
Cheers
-
Ik zou geen andere poort kiezen, je hebt kans dat Synology daar niet mee overweg kan, ze gebruiken daar waarschijnlijk speciale software voor.
Gewoon een lekker lang ingewikkeld password geven en zorg hiervoor:
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
Maar, die staat waarschijnlijk al aan, jou kennende ;)
-
Yep! ;)
Wel een typo van Synology:
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
Moet natuurlijk "enable Auto Block in Control Panel > Account" zijn!
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi350.photobucket.com%2Falbums%2Fq403%2Fm4v3r1ck_nl%2Fsynology%2520forum%2FScreenCap%25202017-07-10%2520at%252016.51.26_zpsem4hv1zi.png&hash=9671b8624f811c24bfbb7bb8bd4f3e9ad2191251)
Cheers
-
Het enige wat ik nooit gesnapt heb is de tekst "Please provide the Support Identification Key in Support Center ". Waarvoor is dit nodig, incl een geldigheidsduur als je daarnaast toch nog je admin wachtwoord moet geven?
Het zou logischer zijn als die key een wachtwoord van een achterdeurtje was die gedurende de geldigheidsperiode (twee week) open blijft staan. Maar dan hadden ze dat wachtwoord niet nodig.
Of zou die key, gewoon een juridisch iets zijn, waarmee je de toestemming bekrachtigd?
-
Ja inderdaad @Briolet , dit is niet echt logisch om EN key EN ww te moeten geven. Wel weer zoals je aangeeft om van het gebruik van een SSH sessie op je NAS een officieel dingetje te maken.
Weet jij toevallig of ik deze SSH sessie kan monitoren in DSM of ben je - zodra ze inloggen - de controle over je NAS tijdelijk kwijt?
Cheers
-
Ze hebben echt die key nodig, vroeger genereerden ze zelf een key, het is voor Synology een extra beveiliging en zal ook wel vastgelegd worden voor ISO-Audits.
-
Ik heb zelf ook even een SSH sessie getest met behulp van dit topic, want dat heb ik allemaal niet meer paraat... https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/?action=thankyou;msg=134190. :thumbup:
Die 2-step is inderdaad ook bij mij geen issue.
-
En dat blocken werkt ook!
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170710/1453c9452968399ab6f13baaafc1ae99.png)
Cheers
-
8)
-
Nou dat was weer een hoop werk voor helemaal NIETS! ::)
Thank you for providing remote access.
We are not able to access your system since 2-step authentication is turned on.
I have verified with our experts that it is normal to have the notification even after Log Center package is installed.
You may click on "Do not show this message again" for it to disappear.
If it still shows after clicking "Do not show this message again", please let us know.
Thank you again.
Sincerely,
Synology Inc.
1. Ik kom NERGENS een log-in poging van Synology tegen in mijn Log Center! Waarom niet, of staat deze elders diep verborgen en kan ik dat op een andere manier inzien?
2. Waarom komen zij NIET door die 2-step heen, terwijl het een log-in op SSH niveau is? @Birdy en ikzelf hebben dat gisteren nog getest...
Toch wel een teleurstellende actie en response van Synology.
Cheers
-
Hm....heb het idee datte ze je NAS wilden benaderen via de browser en liepen tegen de 2-step aan.
Maar, een beetje teleurstellend is het wel, jammer maar, het blijft een bug, vind ik.
-
Het is een bug. En uit de reactie van de developers is die bug dus ook bekend bij hen. Dan is het slordig dat een helpdesk niet eerst kijkt of dit een bekende bug is, voordat ze gebruikers aan het werk zetten.
Persoonlijk vind ik het vervelend dat Synology geen bug tracker heeft. Je kunt dus niet zien welke bugs al bekend zijn en dat moedigt ook niet aan tijd te stoppen in triviaal lijkende bugs. (Die er soms jaren in blijven hangen omdat niemand ze meldt)
Ik heb lang aan een ander project gewerkt. Daar keek je eerst in de bugtracker. Als de gevonden bug nog niet vermeld was, dat wist je dat het loonde om zelf in die bug te duiken voor een goede bugmelding. Als die bug er wel in stond, wist je dat er aan gewekt werd en kon je de moeite besparen.
-
En ze liegen ook. Nadat ik een boze e-mail heb gestuurd, zag ik prompt in Log Center aanmeldingen [DSM] van een ip-adress uit Taiwan.
Dus hebben ze niet eerder geprobeerd in te loggen via welke manier dan ook.
Omdat ik natuurlijk direct - na het ontvangen van die eerste e-mail - al mijn instellingen weer heb teruggezet kunnen ze er niet in.
Ik kreeg net weer een e-mail retour met een screen van mijn DSM inlogscherm in hun browser. Er wordt dus inderdaad gewoon via een browser ingelogd en NIET via SSH. Logisch dat die 2-step dan roet in het eten gooit.
Man-o-man, ik heb precies gedaan wat me werd opgedragen voor een SSH sessie en zelf gaag ze dan inloggen via een browser! En weer een heeeeeeel verhaal in die mail wat ik - zogenaamd - allemaal verkeerd heb gedaan.
Amateurs... /
Cheers
-
Ben eigenlijk nooit negatief over Support geweest maar, tegenwoordig krijg ik ook steeds meer slechte ervaringen met Support, ik vermoed zelfs dat ze een (te) laag niveau triage support er tussen hebben gezet, een standaard helpdesk zeg maar.
Een jaar (of twee) geleden kreeg je gelijk medewerkers die verstand van zaken hadden.
Het is ook te merken aan de (standaard) antwoorden die je tegenwoordig krijgt en het meeste gaat langs elkaar heen, alsof er niet echt gelezen wordt, terwijl ik altijd veel printscreens mee stuur........heel jammer.
-
Precies @Birdy ! Ik had ook alle screens meegezonden en aangegeven dat ik 2-step gebruik. En weer een nieuwe mail dat ze alleen een DSM log-in doen...
Ik denk maar geen bug reports meer voor mij.
Cheers
-
Jammer, ze hadden echt goed Support :'(
Denk dat ze uit hun jasje groeien.
-
In Taiwan is er iemand wakker geworden!
My bad, I didn't get to read your latest reply till now.
We were trying to access your DSM through DSM UI to observe the issue.
SSH does not require 2-step, but we only used DSM UI to access your system.
It seems it will be smarter for the DSM to detect that the Log Center package has been installed, and the notification should be off when it's installed.
I have personally escalated the issue to our Log Centers developers.
When I have more information from our developers, I will let you know as soon as possible.
Net antwoord in ieder geval. 
Wordt vervolgd...!
Cheers
-
Nou, dat is nu een meevaller...... 8)
iemand wakker geworden
Het is nu 23:39 daar en dan al wakker worden. :lol:
-
Wat ik niet snap: Waarom installeren ze logcenter niet gewoon standaard, zoals sommige andere packages. Ze vinden het blijkbaar belangrijk genoeg om je er steeds op te attenderen.
-
:thumbup:
En als ze hem niet standaard installeren, waarom staat het niet tussen de 8 aanbevolen apps in Package Center?
-
@Hofstede +1
@Briolet +1
-
Eens!

Cheers
-
iemand wakker geworden

Het is nu 23:39 daar en dan al wakker worden. :lol:
Vast zijn wekker gezet! 
Cheers
-
Terugkoppeling op ticket van Synology ontvangen:
Thank you for waiting. I have notified the issue to our developers, and they will be implementing your suggestion on the future updates of Log Center.
We appreciate for reporting it to us. Please do feel free to contact us if you have further questions or problems.
We are always glad to assist you.
Sincerely,
Synology Inc.
Nu maar afwachten of bij de volgende update dit inderdaad het geval is! Voor nu opgelost dus.
Iedereen bedankt voor het meedenken en -doen.
Cheers
-
We gaan het zien :thumbup:
-
GOED NIEUWS!
Voor zover mijn grijze massa mij niet in de steek laat, is de issue met de pop-up melding tijdens het openen van Log Centre opgelost met de nieuwe update van DSM 6.1.3-15152 Update 4! 8)
Kunnen jullie dat bevestigen?
-
Ik ga er de volgende keer even beter op letten, kan het namelijk niet herinneren 8)
-
Ik heb in elk geval geen popup gezien na de update.
-
DSM zeurt niet meer over het installeren van de Log Center package. 8)
-
VICTORY is ours!

Bedankt allemaal voor jullie support en het meedenken ivm deze issue! Goede afloop van dit ticket bij Syno.
Fijne avond!
-
:clap: :thumbup:
-
VICTORY is ours! :silent:
[attachimg=1]
Helaas Pindakaas...
-
Net even gekeken maar, ik krijg die melding echt niet meer.
-
Ik dacht er toch ook echt vanaf te zijn na update 4, maar gisteren begon de melding weer te verschijnen. Ik zal Syno nog even een mail sturen.
Wordt vervolgd...
-
Ik heb die melding maar een keer gehad en het vinkje gezet.
Nooit meer terug gezien.
Ik gebruik dat wangedrocht van een logcentre nooit.
Ik kijk met winscp altijd rechtstreeks in de verschillende logfiles.
-
Ik kijk met winscp altijd rechtstreeks in de verschillende logfiles.v
Doe ik ook echter, voor de meeste gebruikers is dat natuurlijk geen optie ;)
-
Ik gebruik dat wangedrocht van een logcentre nooit.
Als je het syslog deel ervan gebruikt, zit je er toch aan vast om alles te kunnen instellen.
Verder is winscp alleen voor windows te gebruiken. En door het log heen lopen met het 'cat' commando is een nog groter gruwel dan LogCenter. Je kunt daarmee niet de relevante regels uitfilteren.
Zelf maak ik hardlinks naar een share voor logfiles, voorzover de logfiles op /volume1 staan. Van sommige systeemlogs schrijf ik periodiek een copie naar die share met de taakplanner.
Op een share kan ik wel met fatsoenlijke software door die logbestanden heenlopen. Meestal gebruik ik het mac-programma "Console" dat specifiek voor logbestanden gemaakt is.
-
Mijn router functioneert als syslog centre voor al m'n devices en die schrijft dat bestand weer netjes op een share van de NAS weg.
-
Gemoemde opties zijn natuurlijk prachtig echter, naar mijn mening, geen opties voor de gemiddelde gebruiker.
Log Center package moet natuurlijk alle nodige info geven waarmee een gebruiker iets mee kan dus, ook niet teveel info.
Is dat niet zo, dan vind ik dat Synology hierin nog wat te doen heeft.
-
Helemaal mee eens, de reden dat ik hem nooit gebruik is dat ik hem zeer ongebruikers vriendelijk vind, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.