Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.2 => Topic gestart door: MaVeWeb op 19 februari 2016, 08:53:23
-
Beetje rare update (!). Ik vraag me af wat er met update 4 gebeurd is; deze bestaat althans niet voor de DS716+
(2016/02/19)
Fixed Issues
Updated Firewall filter policy to fix a security vulnerability caused by stack-based buffer overflow (CVE-2015-7547). This fix may impact read/write performance on the following models by no more than 15%, for which Synology is working on an enhancement in the future release.
16-series: DS216se
15-series: DS115j
14-series: EDS14, DS114, DS214se, RS214, DS414slim
13-series: DS213j, DS213air, DS213, DS413j
12-series: DS112, DS112+, DS112j, DS212, DS212j, DS212+, RS212, RS812
11-series: DS111, DS211, DS211+, DS211j, DS411, DS411slim, DS411j, RS411
10-series: DS110j, DS210j, DS410j
edit: installatie van deze update voert geen reboot van je systeem uit.
-
Misschien dat ze met nr 4 bezig waren, maar deze fix zo belangrijk was dat hij er direct uit moest. En dan voor de zekerheid maar nr 5 genoemd. Die nr 4 komt dan straks als een nr 6. :D
CVE-2015-7547 (https://sourceware.org/ml/libc-alpha/2016-02/msg00416.html) is een security fix in de glibc die ik een dezer dagen verwacht had. Deze library wordt o.a. gebruikt door OpenSSH en sudo.
Zie ook Security.nl (https://www.security.nl/posting/461392/Belangrijke+Linux-update+verhelpt+ernstig+glibc-lek) voor nadere uitleg over het lek.
MaVeWebservices: waarschijnlijk is er is geen reboot nodig omdat er maar één library file vervangen wordt.
-
Ik vraag me af wat er met update 4 gebeurd is
Gebeurd wel vaker dat een update niet voor alle NASsen geldt, 5.2-5644 Update 4 was alleen voor de DS216Play.
Version: 5.2-5644 Update 4
(2016/02/04)
Fixed Issues
Fixed an issue where some video formats cannot be transcoded on DS216play.
-
En ik dacht de update mooi via CMS te doen, zodat ik beide nassen in één keer kon updaten. CMS laat echter alleen de update zien voor de nas waarop ik ingelogd ben. Terwijl het juist een centrale beheer eenheid moet zijn. Misschien is dat omdat de ander nas nog lekker slaapt en CMS hem niet uit zijn schoonheidsslaapje wakker wil maken.
[attachimg=1]
Ik dacht overigens dat ik de vorige keer gewoon een update kon doen via CMS. Dit keer moest ik eerst een share aanwijzen waarop de pat file gedownload zou worden. Na installatie blijft de pat file daar ook staan. Voor mij was dit even een ongebruikelijke procedure.
-
Klopt daar liep ik ook tegenaan.
Dit noem ik nou niet echt handig.
Je zou denken dat die nas dat dan toch ook zelf kan nu moet je zelf een firmware downloaden.
Beetje omslachtig.
-
Dat downloaden moest je al, maar ging naar een 'niet zichtbare' map. Nu moet je zelf een share aangeven. Het zal hooguit efficiënter zijn als je meerdere nassen met de zelfde architectuur beheerd. Dan hoeft de pat file maar 1x gedownload te worden.
Ik zie nu echter waarom mijn 2e nas niet te updaten was via CMS: er is gewoon nog geen update voor dsm 6 beta2.
-
iptables -S laat de toegevoegde regels zien:
-A DEFAULT_INPUT -p tcp -m tcp --sport 53 -m length --length 2048:65535 -j DROP
-A DEFAULT_INPUT -p udp -m udp --sport 53 -m length --length 2048:65535 -j DROP
-
En het is gefixt:
210 [18665] network: In send_dg, the recvfrom function is NOT always using the
211 buffer size of a newly created buffer (CVE-2015-7547)
https://sourceware.org/git/?p=glibc.git&a=blob&f=NEWS&utm_source=anzwix&h=c0276cf81b7e838becaa252c09d3900cce6cd277&hb=refs%2Fheads%2Frelease%2F2.23%2Fmaster
Benieuwd of er een update komt of dat we ons tevreden moeten stellen met de workaround...
-
Ik kan sinds auto-update naar 5644.5 van afgelopen vrijdag op geen enkele manier meer verbinding krijgen met mijn NAS. Al tig keer harde restart gedaan (stroomkaber eruit/erin) en krijg dan netjes mail dat er een 'improper shutdown' is geweest, maar de verbinding werkt nog steeds niet zowel via browser, via de verkenner (op mijn gemapte network drive) als via Synology Assistant. De laatste ziet de NAS wel op het juiste IP-adres, maar geeft continu "De verbinding is mislukt" aan.
Vreemd genoeg deden alle verbindingen gisteren (zondag) het opeens wel weer, maar vandaag krijg ik weer geen verbinding. Al mijn files staan erop, dus ik kan al de hele dag niet werken. Iemand ideeën??
-
Doe eens een reset: 2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2)
-
Het lijkt erop dat de reset-'knop' bij mij afwezig is. Ik kan de paperclip zeker 4cm in dat gaatje doen zonder ook maar iets aan weerstand te voelen. Moet ook weer geen schade veroorzaken door te ver te gaan, toch?
-
Knopje hoort er direct achter te zitten, 4cm is echt te ver!
Wel bizar dat ik op het forum wel vaker over ontbrekende resetknoppen lees!
-
Zit je wel in het goede gaatje? 😂😂 Want 4 cm klopt echt niet. Je ziet het knopje zelfs zitten als je achterop de nas kijkt.
-
[attachimg=1]
Zo ja, dan is de resetknop(je) nooit aanwezig geweest of afgebroken want, 4 c/m is te veel.
-
Zeker het goede gaatje :D Staat netjes re-set naast. Maar is niets te zien als ik er met zaklamp in kijk.
-
Ik kan sinds auto-update naar 5644.5 van afgelopen vrijdag op geen enkele manier meer verbinding krijgen met mijn NAS.
In elk geval denk ik niet dat dit aan de update ligt. Volgens mijn log zijn er bij deze minor update zelfs geen fileservers ge-stopt. Alles is gewoon actief gebleven. De actieve tijdsduur staat bij mij ook nog op 30 dagen. (Dat was de reboot bij de update hiervoor)
-
Hallo allemaal,
Vorige week met wat hulp toch de reset-knop gevonden en volledige reset uitgevoerd. Blijkt helaas niet de oplossing, want nu heb ik hetzelfde probleem weer dat ik geen verbinding krijg met de NAS. Iemand nog andere suggesties?
-
Vind je hem ook niet met de synology assistent?
-
Had je dan na de reset wel direct verbinding en nu ineens weer niet?
-
Na de reset had ik wel verbinding en heb ik gedurende de week ook geen problemen gehad.
In Synology Assistant zie ik de NAS wel maar krijg ik continu de melding "Verbinding mislukt'. Ook na harde herstart (stroom eraf) een paar keer geprobeerd te hebben. Zie screenshot[attachimg=1]
-
Netwerkkabels zijn nog goed?
De stekkers aan de Netwerkkabels zijn nog goed?
Hoeveel modem/routers heb je?
Toevallig ziggo klant en heb je zo'n drama ding van een horizon box in je netwerk staan?