Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.2 => Topic gestart door: rikoos op 17 november 2015, 09:53:18
-
Hallo,
Ik heb een paar weken terug mijn DS geupgrade naar de laatste 5.2 patch... So far so good echter merk ik dat hij soms alle verbindingen kwijt raakt en niet meer te bereiken is. Alleen een harde reboot zorgt ervoor dat hij daarna weer te bereiken is. Dit is echt random want afgelopen week deed hij het zonder problemen maar gisteren hing hij weer, de week ervoor 2x op dezelfde dag een reboot. Er is dus geen patroon of vaste tijd dat hij opeens hangt.
Nu ben ik aan het zoeken waar ik logging hierover kan vinden om de oorzaak te traceren. Kan iemand mij op weg helpen met mij de locaties en welke files ik moet checken? Ik zit nu te kijken maar ik kan niets vinden waar ik hier wat over kan terug vinden.
Thnx
-
Bij Ondersteuningscenter, Ondersteuningsservices kan je meerdere logs aanmaken/downloaden.
Mocht je daar een ticket aanmaken voor Synology dan gaan die logbestanden mee.
Maar zelf eerst bekijken kan nooit kwaad.
-
Bedankt, ik ga kijken of ik zelf wat kan vinden. Weet je toevallig ook waar de logfiles fysiek dan komen te staan (mapping)?
-
Die Logfiles worden dan gedownload naar je pc.
Zijn .dat bestanden maar als je ze renamed naar .zip zijn ze te bekijken.
-
Dan krijg je toch een debug.dat file, denk niet dat dit de bedoeling is, meer bedoelt voor Support.
Logfiles bekijken binnen webman doe je toch in het Log Center ?
-
Duidelijk dus er staan geen "gewone" logfiles die je via een ssh sessie kan bekijken. Ik ben meer van de CLI dan alles via de web interface te moeten doen.
-
Juist wel. :P In debug.dat staan alle logfiles plus configuratie files die interessant zouden zijn. In dezelfde mappen structuur zoals je ook via ssh zou zien. Het zijn er echter zoveel dat je nog een werk hebt om de goede files te vinden.
Als je ervaring met de cli hebt kun je hetzelfde zien door gewoon in te loggen.
-
Kijk nu kan ik verder!
Dan ga ik ermee spelen en met "grep" kom je heel ver bij veel files toch ;-)
Dankje allen voor de support!
-
Hallo,
ik heb vandaag 17-11-2015 mijn DS111 ook geupdate met de laatste firmware, en nu kom ik er helemaal niet meer er in.
Hij zegt elke keer: uw account werd uitgeschakeld. Neem contact op met de systeembeheerder.
Via windows netwerk krijg ik ook geen verbinding meer. Normaal kan ik via mijn pc de mappen video, foto's en nog een (ik weet niet meer welke) zien en ook openen. Nu zegt hij DS111 niet toegankelijk, U hebt mogelijk niet de juiste machtiging bla bla bla.
Ik doe altijd normaal standaard inloggen via admin zonder password.
Ik lees in deze forum over harde reboot, dat is toch gewoon uitzetten en aanzetten?
Want dat heb ik ook al een paar keer gedaan, maar het helpt niks.
Ik kom er niet meer in. Kan iemand mij helpen?
-
Omdat je het admin account zonder password had, is deze nu geblokkeerd, volgens de release notes.
Doe eens 1x reset volgens deze tut. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493#t2)
-
Bedankt moderator Birdy voor de oplossing
grtz flagio
-
Graag gedaan.
-
Ik heb vanmorgen de upgrade gedaan op DS214+ en kon er ook niet meer op zoals ik normaal doe met admin en zonder paswoord.
Ik heb hier gevonden dat ik een reset moest doen om te herstellen, heb dat gedaan (paperklik en na 4 seconden ..piep en loslaten), nu kan ik er helemaal niet meer aan .... Deze pagina kan niet worden weergegeven ...
-
Dan heeft je NAS vast een ander IP adres gekregen dan dat jij nu verwacht.
Met deze reset krijgt de NAS weer een IP adres van de DHCP server.
-
Dank voor deze oplossing. Ook ik merkte dat mijn admin account was uitgezet. Ik ga nu de reset maar eens uitvoeren.
-
Bij Ondersteuningscenter, Ondersteuningsservices kan je meerdere logs aanmaken/downloaden.
Mocht je daar een ticket aanmaken voor Synology dan gaan die logbestanden mee.
Maar zelf eerst bekijken kan nooit kwaad.
Wordt denk ik toch een ticket aanmaken. Nu weer 2 x blijven hangen maar niets te vinden in de logfiles :-( niet leuk.....
-
Had dat maar de 17e al gedaan ;)
Was het misschien al opgelost.