Auteur Topic: Wachtrij mailserver  (gelezen 4576 keer)

Offline Techservices

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Wachtrij mailserver
« Gepost op: 11 maart 2014, 01:23:05 »
Hallo allemaal,

vandaag mij ds213 update naar dsm 5.0.
in het eerst opzicht werkte alles goed, totdat ik geen mail meer ontvang.
Althans het komt netjes binnen in mijn ds213 maar blijf in de wachtrij staan met de status 'hold' en word verder niet afgeleverd.
voor de update werkte alles nog goed..... :S
weet iemand een oplossing?
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: 2x WD1TB

Offline jvanzijl

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 33
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2014, 08:15:47 »

Hoi,

Ik las op het engelstalige forum dat je Spamassassin en Virus check even uit moet zetten en later weer aan, dan werkt het weer. (hele package stoppen en weer starten werkt ook).

Groet, John

Offline RobbieT

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 19
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2014, 08:23:30 »
Goedemorgen,

Ik was me gisterenavond wat aan het inlezen over de update naar DSM 5 en kwam ook dit probleem tegen. (Voor mij een reden om niet te updaten). Maar met een simpele workaround is dit op te lossen.

Hier beschreven: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=232&t=82306

Vink spam-assassin uit. Mocht dat niet werken, zet dan bij webservices de home service uit. En vervolgens weer aan.
Als je mail weer goed werkt kun je de spam assassin ook weer aanzetten.
  • Mijn Synology: DS211+

Offline vdhoek1972

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 165
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2014, 12:41:24 »
Dit werkt allemaal bij mij niet. Mail werkt alleen als ik bij mail server security alles uit zet

Verstuurd vanaf mijn One X met Tapatalk


Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2014, 14:13:07 »
Bij mij werkt de mail server gewoon en ik heb ook al mail verstuurd & ontvangen sinds de update.

Bij mij was het wel zo dat ik mailserver niet kon updaten vóórdat ik perl geupdate had (naar 5.18.1-0007). En perl kon ik niet updaten zonder mailserver eerst te stoppen. (Daarom vind ik de oplossing vreemd om de hele service te stoppen. Dat was toch al onderdeel van de update procedure?)


Spamassassin staat bij mij altijd aan. Een virus check optie heb ik echter nog nooit in de mailserver gezien.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Techservices

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2014, 18:06:06 »
Bedankt allemaal, ik ga er vanavond even mee aan de slag....
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: 2x WD1TB

Offline Techservices

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2014, 21:38:07 »
heb zojuist de mogenlijke oplossingen geprobeerd en het enige waardoor t weer werkt is de spam assassin + virus filer uitschakelen. de dnsbl servers kunnen aanblijven.

hopelijk komt er snel een update waardoor ik de spam en virusfilter weer kan inschakelen.
nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!
  • Mijn Synology: DS213
  • HDD's: 2x WD1TB

Offline RobbieT

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 19
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2014, 16:11:05 »
heb zojuist de mogenlijke oplossingen geprobeerd en het enige waardoor t weer werkt is de spam assassin + virus filer uitschakelen. de dnsbl servers kunnen aanblijven.

hopelijk komt er snel een update waardoor ik de spam en virusfilter weer kan inschakelen.
nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

Het schijnt dat je dit weer kunt inschakelen zodra je mail weer werkt.
  • Mijn Synology: DS211+

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2014, 18:17:39 »
hopelijk komt er snel een update waardoor ik de spam en virusfilter weer kan inschakelen.
nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

Er is vandaag een update voor Mail Server verschenen, lost deze update dit probleem op?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline andrefc101

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 74
    • http://www.aeware.nl
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2014, 20:04:32 »
hopelijk komt er snel een update waardoor ik de spam en virusfilter weer kan inschakelen.
nogmaals bedankt voor jullie antwoorden!

Er is vandaag een update voor Mail Server verschenen, lost deze update dit probleem op?

Net ge-updated, de mail en anti-spam werken weer als vanouds, nu de Logitech Server weer alsjeblieft ;-)

Update: ik moest Perl opnieuw opstarten voor de Mailserver, wat schertst mijn verbazing: Logitech Server draait ook weer: ik ben weer helemaal blij!!

Offline BartPiek

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Wachtrij mailserver
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2014, 23:25:28 »
Update werkt , net
geinstalleerd en getest
  • Mijn Synology: DD112J
  • HDD's: 2 tb


 

Mail blijft in wachtrij staan [hold]

Gestart door edd-2Board Mail Server

Reacties: 3
Gelezen: 5801
Laatste bericht 11 maart 2014, 13:24:13
door Robert Koopman
Sabnzb wachtrij opnieuw opbouwen na herinstallatie?

Gestart door FNONAMUSBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 1
Gelezen: 1892
Laatste bericht 03 april 2015, 15:08:54
door FNONAMUS