Auteur Topic: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd  (gelezen 3468 keer)

Offline kakysan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Gepost op: 17 november 2014, 17:13:07 »
Hallo, ik heb een D213 en heb sinds de update van 5.1 5004 elke keer een melding dat ik mogelijk update heb. Als ik erop klik geeft hij aan "verbinding is mislukt, controleer uw internetverbinding'. Nou dat laatste is prima in orde.
Toen naar "netwerk" gegaan en gateway staat goed. DNS krijgt hij van modem/router UPC Horizon box. Ik heb dit gecontroleerd en de DNS is hetzelfde als de gateway. Ik heb hier een paar topics over gelezen en daar was het probleem opgelost door handmatig de DNS in te vullen. Wat ik ook invul (Google 8.8.8.8) of gewoon handmatig mijn gateway (192.168.192.1) niks helpt. Hij blijft aangeven (onderaan) verbindingsstatus:  verbinding verbroken.

En een heel ander verhaal: Bij de update zit ineens ook een security advisor. Leuk maar hij geeft aan dat ik malware heb. Ik weet nagenoeg wel zeker dat dit niet het geval is maar goed. Maar je kan nergens zien waar en wat die malware dan is/staat. Het scannen blijft op 0% staan en doet dan uren niets meer. Wel krijg ik de melding bij het starten: The framework of security advisor has been modified. please contact support to fix the problem".

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen met deze 2 problemen. De nas werkt voor de rest prima (plex server, transmisson etc), maar ik heb gewoon een hekel als er een melding komt dat er updates zijn, en dan foutmeldingen komen. Ook de melding dat ik malware heb is irritant.

Groeten van Karel,

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2014, 17:26:41 »
De melding "verbinding verbroken" op je netwerkverbinding pagina slaat niet op je netwerk maar op de IPv6 tunnel. Tenzij je die niet gebruikt doet ie niet terzake.
Maak eens een afdruk van je netwerkinstellingen.

Werkt package center wel?

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2014, 17:28:03 »
Even een paar snelle antwoorden:

"Hij blijft aangeven (onderaan) verbindingsstatus:  verbinding verbroken."


Betreft DNS, probeer:


En Gateway is het IP adres van je Router.

Werkt dit allemaal niet ? Dan zou ik een reset uitvoeren (Punt 2)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline kakysan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2014, 18:26:25 »
Bedankt voor de duidelijke en snelle reacties. Gelukkig is de eerste verbinding verbroken geldig voor IPv6 tunnel, en dat gebruik ik inderdaad niet.

Helaas geen succes met de andere DNS nummers (8.8.8.8 etc). Package center werkt inderdaad niet. Duidelijk een probleem met internet van de nas dus. Misschien inderdaad maar eens een reset doen dan ?

Heeft niemand dan de problemen met security advisor ?

Groeten van Karel,

Offline ALE

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 22
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2014, 18:47:46 »
Heb je misschien de FW op de NAS in gebruik met daarbij bepaalde landen die geblokt moeten worden?


ALE

Offline Lennart86

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 50
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2014, 19:07:19 »
Heeft niemand dan de problemen met security advisor ?

Ook ik heb problemen die volgens mij veroorzaakt worden door security advisor en ontving van de NAS vandaag ook het bericht dat ik malware zou hebben. Sinds de update naar 5.1 wordt ik elke dag geconfronteerd met het probleem dat ik geen gebruik kan maken van de verschillende mobiele apps zoals DS Audio en tevens niet kan inloggen op de NAS via webman omdat m'n account of wachtwoord ongeldig zou zijn. Dit betreft alle accounts die ik heb op de NAS heb ingeschakeld. Heb de "malware" melding dus ook nog niet kunnen controleren. Enige mogelijkheid om tot nu toe het probleem op te lossen is door een reset uit te voeren en vervolgens via het standaard admin account in te loggen. Maar dat moet ik dus nu één of meerdere keren per dag doen.

Wat overigens wel blijft functioneren is de mogelijkheid om de netwerkmappen die ik in verkenner heb toegevoegd te benaderen. Ik kan dus wel gewoon bij m'n bestanden met exact dezelfde useraccount(s) die het dus niet via de verschillende apps en/of webman doen. Ook m'n mediaspeler kan via verschillende gebruikeraccounts bestand op de NAS benaderen. Voor zowel de mediaspeler als verkenner word het CIFS protocol gebruikt. Een VPN verbinding kan ook nog steeds gewoon tot stand brengen.

Hoop echt dat iemand een idee heeft over de oorzaak en een oplossing heeft!

Offline kakysan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2014, 20:32:22 »
Nou, ik ga morgen de NAS resetten en hopen dat het beter gaat. Ik heb intussen ook een andere 2e DNS (8.8.4.4) geprobeerd maar nada noppes !
Wat betreft de beveiliging vind ik minder belangrijk (ik negeer het gewoon). Maar dat ik nu niets uit het package center kan downloaden vind ik minder leuk.

Groeten van Karel,

PS: Ik heb geen landen geblokt of iets dergelijks.

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #7 Gepost op: 17 november 2014, 20:43:38 »
Als je gewoon één keer reset wordt het admin account en het netwerk gereset. Misschien is dit al genoeg.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #8 Gepost op: 17 november 2014, 21:53:19 »
Dat is deze dus:
« Reactie #2 Gepost op: Vandaag om 17:28:03 »  ;)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline kakysan

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd
« Reactie #9 Gepost op: 18 november 2014, 22:02:43 »
Na een mislukte poging om mijn NAS te resetten (4 seconden plus een piep signaal) kon ik nog steeds met dezelfde inlog naam en wachtwoord inloggen via webman. Ik zocht vervolgens naar de status oke en toen viel het op dat de datum van mijn NAS niet klopte. Deze stond op 2013. Tja toen gingen bij mij alle alarm bellen wel rinkelen. Vinkje aangezet op networktime en alles werkt weer ! Ook de security advisor scan ging nu wel door en gaf wat tips voor wachtwoord beveiliging etc.

Kortom: Mocht je met dezelfde problemen zitten als mijn topic ? Controleer eens de tijd en datum !!



 

DS109 Geen netwerk verbinding

Gestart door MarcelBBoard Download Station

Reacties: 0
Gelezen: 1583
Laatste bericht 10 juni 2009, 16:19:10
door MarcelB
Foutcode -3 CLoudstation verbinding

Gestart door Marco MathijssenBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 1484
Laatste bericht 26 december 2017, 11:36:04
door Marco Mathijssen
Geen verbinding met web VPN

Gestart door langetopperBoard Synology Router

Reacties: 8
Gelezen: 1340
Laatste bericht 17 december 2018, 06:53:37
door dvandonkelaar
NAS heeft geen LAN verbinding

Gestart door DiekoBoard NAS hardware vragen

Reacties: 7
Gelezen: 4423
Laatste bericht 03 april 2013, 20:46:20
door Dieko
(Opgelost) FT verbinding (Windows 7)

Gestart door Undertaxxx25Board FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 1
Gelezen: 2810
Laatste bericht 03 september 2013, 06:48:15
door Undertaxxx25