Auteur Topic: Systeemlogboek loopt vol  (gelezen 4249 keer)

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 270
  • -Ontvangen: 772
  • Berichten: 5.093
Systeemlogboek loopt vol
« Gepost op: 06 maart 2013, 05:11:10 »
Hebben meer mensen het probleem dat het systeemlogboek volloopt met meldingen over DDNS update? Ik heb helemaal niks ingevuld bij DDNS en toch wordt er iedere zoveel seconden een melding over DDNS update in het systeemlogboek gezet.

Ik hoop dat dit snel stopt, anders is straks de systeempartitie vol.


  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2013, 07:04:59 »
Je kunt bij syslog server een andere plek kiezen voor je logboek, buiten je systeem partitie


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 270
  • -Ontvangen: 772
  • Berichten: 5.093
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2013, 09:37:22 »
Citaat van: "LukeVredeveld"
Je kunt bij syslog server een andere plek kiezen voor je logboek, buiten je systeem partitie

Leuke work around, maar dat lost het probleem niet op natuurlijk. Want dan loopt er een andere partitie vol  :)

Kun je hiermee ook de logboeken op een USB share zetten? Dat lijkt me sowieso wel prettig in verband met onnodig wakker worden van je harddisk.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2013, 09:47:11 »
Geen idee wat daar gebeurd. Ik heb daar wel een DDNS server ingevuld en krijg nog steeds 1x daags de melding dat mijn IP successvol geregistreerd is. De gebruiker is dan echter SYSTEM en niet admin. Het admin account is bij mij zelfs geheel disabled.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline NasiBal

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 16
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 104
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2013, 09:48:52 »
Citaat van: "Matr1x"
Hebben meer mensen het probleem dat het systeemlogboek volloopt met meldingen over DDNS update? Ik heb helemaal niks ingevuld bij DDNS en toch wordt er iedere zoveel seconden een melding over DDNS update in het systeemlogboek gezet.

Ik hoop dat dit snel stopt, anders is straks de systeempartitie vol.

(Link naar bijlage) Systeemlogboeken.png[/attachment:1t8wlwqk]
Heb zojuist even gekeken, en bij mij is dit niet het geval...
  • Mijn Synology: DS718+
  • HDD's: 2 x WD30EURS-63R8UY0
PC: i7-7820X @ 3.6GHz | OS: Windows 10 Pro |Memory: 64GB DDR4 | GPU: Geforce GTX 1660 Super (6GB GDDR6) | 2 x Dahua IPC-HDW5442T-ZE en 1 x Dahua SD1A203T

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2013, 10:22:40 »
Citaat van: "Matr1x"

Kun je hiermee ook de logboeken op een USB share zetten? Dat lijkt me sowieso wel prettig in verband met onnodig wakker worden van je harddisk.

Volgens mij wel. Je kunt ook de maximale grootte van het logbestand opgeven en eventuele archiveringsopties instellen.



Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Rizgar

  • Gast
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2013, 10:26:52 »
Citaat van: "Matr1x"
Hebben meer mensen het probleem dat het systeemlogboek volloopt met meldingen over DDNS update? Ik heb helemaal niks ingevuld bij DDNS en toch wordt er iedere zoveel seconden een melding over DDNS update in het systeemlogboek gezet.
Ik niet maar het is me wel gelukt om de meldingen te laten komen....
Zodra ik het DDNS scherm open, en dan hoef je verder niets te doen, begint het. Maar het houdt bij mij op na sluiten van dat scherm. Overigens heb ik DDNS ook nog nooit ingesteld gehad.
Ik weet niet of het sinds de update is.

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2013, 10:36:57 »
Citaat van: "briolet"
Geen idee wat daar gebeurd. Ik heb daar wel een DDNS server ingevuld en krijg nog steeds 1x daags de melding dat mijn IP successvol geregistreerd is.

Dat eenmaal per dag is volgens mij normaal, eens per 24 uur checkt hij of het nog klopt.
Een IP wijziging wordt over het algemeen direct opgepikt, mist hij het toch een keer dan komt het vanzelf goed.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2013, 13:59:53 »
Klopt dat de NAS ongeveer elke 24 uur een bevestiging stuurt, ook al is er niets veranderd. Ik heb ooit eens mijn externe IP geforceerd veranderd binnen mijn router. (Ik had toen 2 publieke IPs). Binnen een paar minuten daarna heeft de NAS de verandering bemerkt en doorgegeven. Sinds 4.2 kun je echter meerdere DDNS providers definiƫren. Blijkbaar zitten er toch bugjes in die verandering. Bij mij was die ddns entry geheel verdwenen toen ik 4.2 beta installeerde. Misschien ook raadzaam voor anderen om dat te checken.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3031
  • -Ontvangen: 325
  • Berichten: 2.641
  • $ sudo -i
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #9 Gepost op: 06 maart 2013, 14:46:07 »
Citaat van: Matr1x
Hebben meer mensen het probleem dat het systeemlogboek volloopt met meldingen over DDNS update? Ik heb helemaal niks ingevuld bij DDNS en toch wordt er iedere zoveel seconden een melding over DDNS update in het systeemlogboek gezet.

Ik hoop dat dit snel stopt, anders is straks de systeempartitie vol.

(Link naar bijlage)

Heeft je DSM misschien een verkeerde hartslag (hartbeat)?  <!-- s:?: -->:?:<!-- s:?: -->
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U8
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 270
  • -Ontvangen: 772
  • Berichten: 5.093
Re: Systeemlogboek loopt vol
« Reactie #10 Gepost op: 06 maart 2013, 16:04:55 »
Citaat van: "Rizgar"
Ik niet maar het is me wel gelukt om de meldingen te laten komen....
Zodra ik het DDNS scherm open, en dan hoef je verder niets te doen, begint het. Maar het houdt bij mij op na sluiten van dat scherm. Overigens heb ik DDNS ook nog nooit ingesteld gehad.
Ik weet niet of het sinds de update is.

Dan lijkt het wel hetzelfde probleem dat we met Package Center hadden toen de start-stop-status van de SynoCommunity versie van Python nog niet correct was. Zolang je het Package Center scherm open had staan, werden er vele meldingen in je logbestand geschreven. Zodra je het venster sloot, hielden de meldingen op.

Zo te lezen heb je geen probleen als je DDNS ingesteld hebt. Ik zal dat vanavond eens proberen.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac