Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: BBrijs op 13 maart 2014, 08:02:58

Titel: Problemen na update 5.0
Bericht door: BBrijs op 13 maart 2014, 08:02:58
Ik kan sinds de update van de DSM 5.0 mijn NAS niet meer van buitenaf benaderen. Ook Cloudstation (quickconnect) werkt niet, alleen lokaal nog. Alles heeft naar behoren gedraaid dmv potforwarding ed.
Zelf heb ik mn router opnieuw ingesteld om de benodigde poorten te forwarden, ook op de NAS.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na de vorige update ivm veiligheidslek ook mn NAS niet meer van buitenaf kon benaderen. Cloudstation werkte toen gewoon nog wel. Op de NAS heb ik alle pakketten geupdate en werken na behoren. Mn DNNS werkt en quickconnect geeft aan dat de verbinding in orde is.

Ra ra hoe kan dit? Heeft iemand ook deze problemen? Kan het zijn dat cloudstation niet compatibel is met mijn NAS? Op de site staat namelijk niet mijn NAS type vermeld, http://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_packages/CloudStation_landing (Toegepaste modellen)

NAS type: DS 212j

Groeten,
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: Birdy op 13 maart 2014, 16:46:35
Ik kan sinds de update van de DSM 5.0 mijn NAS niet meer van buitenaf benaderen. Ook Cloudstation (quickconnect) werkt niet, alleen lokaal nog. Alles heeft naar behoren gedraaid dmv potforwarding ed.
Zelf heb ik mn router opnieuw ingesteld om de benodigde poorten te forwarden, ook op de NAS.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na de vorige update ivm veiligheidslek ook mn NAS niet meer van buitenaf kon benaderen. Cloudstation werkte toen gewoon nog wel. Op de NAS heb ik alle pakketten geupdate en werken na behoren. Mn DNNS werkt en quickconnect geeft aan dat de verbinding in orde is.

Ra ra hoe kan dit? Heeft iemand ook deze problemen? Kan het zijn dat cloudstation niet compatibel is met mijn NAS? Op de site staat namelijk niet mijn NAS type vermeld, http://www.synology.com/nl-nl/dsm/app_packages/CloudStation_landing (Toegepaste modellen)

NAS type: DS 212j

Groeten,

Staat er WEL bij hoor:
[attachimg=1]
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: BBrijs op 25 maart 2014, 09:09:48
Hallo Birdy,

Dank voor je berichtje.

Op een of andere manier werkte, na een aanpassing van quickconnect, cloudstation weer.
Bij het installeren van de nieuwe up-date (5.0) heb ik via de dialoogbox, welke tevoorschijn kwam na de installatie, een nieuwe ID op gegeven, drie letters en cijfer combinatie.
Ik heb deze nieuwe gegevens op de pc’s en applicaties ingevuld, voorzien van de bij behorende gebruikersnamen en wachtwoorden. De nieuwe ID met lettercombinatie blijkt dus niet te werken.
Ik heb toen alles gewijzigd naar de vorige ID van quickconnect, daarna werkte alles weer.

Het van buitenaf benaderen van de NAS werkt nog steed niet, dit gaat ook via quickconnect. Verder heb ik opnieuw de poorten geforward maar ook dit maakt helaas geen verbetering. Sinds gisteren werkt cloudstation niet meer en zie nu dat er als foutmelding een foute quickconnect als fout melding word gegeven. Blijft vaag allemaal. Voorheen werkte alles perfect en nu niet meer. Zie ik wat over het hoofd of heeft de UP-date wat kinderziektes?
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: Briolet op 25 maart 2014, 10:00:33
Sinds de invoering van QuickConnect heb ik nog nooit gehoord dat het niet werkte. Sinds DSM 5.0 lees ik plots meerdere berichten over problemen. Dat doet vermoeden dat er toch ergens een probleem ontstaan is.

Citaat
Het van buitenaf benaderen van de NAS werkt nog steed niet, dit gaat ook via quickconnect.

En daar is het juist voor bedoeld. :)  Kan het zijn dat je nas überhaupt geen verbinding naar buiten kan maken omdat de gateway of DNS verkeerd ingesteld is? (dat zou je b.v. kunnen zien bij de controle of je DSM versies nog up-to-date is.)
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: BBrijs op 25 maart 2014, 10:39:50
De DSM versie is up-to-date, dat controleer ik nu regelmatig. Ook de DDNS werkt volgens de NAS naar behoren; werking "normaal". De NAS heeft een statische IP en the gateway is onveranderd. Dit klopt ook want de DDNS in de NAS geeft dus aan dat hij normaal werkt, er is dus verbinding.

Nu werkt cloudstation dus ook niet, wat mij voor een raadsel is.
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: jpvdl op 25 maart 2014, 19:48:34
Ik heb het zelfde probleem gehad.
Als eerste heb ik de stekker van de router er uit gehaald en na 5   minuten er weer in gedaan (resetten).
10 minuten wachten tot de router weer loopt en het probleem was bij mij weg  :idea:
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: BBrijs op 25 maart 2014, 21:06:44
Ik heb het zelfde probleem gehad.
Als eerste heb ik de stekker van de router er uit gehaald en na 5   minuten er weer in gedaan (resetten).
10 minuten wachten tot de router weer loopt en het probleem was bij mij weg  :idea:

Ik ga je raad opvolgen! Ik heb nog een probleem erbij "ophalen van extern ip-adres is mislukt". Nu werkt echt niks meer. Ik hoop dat je raad/advies werkt. Had je een Asus RT-AC66U router toevallig?
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: jpvdl op 25 maart 2014, 21:19:38
Ik heb alleen vooraf geen instellingen gewijzigd in de NAS.
Ik weet dus niet wat jij al allemaal veranderd hebt. :idea: :!:
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: jpvdl op 25 maart 2014, 22:16:30
Ik ben nu ergens achter gekomen bij mij werkt het nu alleen als de desktop aan staat :evil:
ik weet alleen niet hoe ik dat veranderen moet ik vermoed iets in de router anders zetten :?:
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: BBrijs op 26 maart 2014, 20:59:48
Stekkers "eruit raad" heeft niet gewerkt helaas!

Ik heb het idee dat het aan mijn router ligt. Normaal moet je toch je "échte" IP nummer in je router zien staan, bijvoorbeeld 84.85.435.637. Er staat nu naar mijn beleving een heel ander nummer in, welk ik niet kan heugen dat dit de vorige keer ook zo was. Er staat nu een IPnummer welk WAN IP 192.168.178.10 heet. zie foto.(http://)

Klopt dit of klopt dit niet?

Router overigens de nieuwste firmeware voorzien, alles zou dus in orde moeten zijn. Portforwarding doet het ook niet. Port 80 geforward maar via check staat deze dicht. Snap er geen zak van, alles werkte perfect en zo is het een soepzooitje.
Titel: Verbinding Problemen na update 5.0
Bericht door: peternas op 26 maart 2014, 21:46:34
Beste Mensen,

Verbinding mislukt, terwijl er een gewone internet verbinding is.

wat moet ik doen.....?
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: Birdy op 26 maart 2014, 22:10:46
@BBrijs
Wat ik zie in jouw plaatje is dat het geen WAN adres is, dit is een LAN adres.
Lijkt erop dat je router niet meer goed werkt OF je verbinding naar je provider deugt niet meer OF bekabeling van router naar buiten.
Titel: Re: Problemen na update 5.0
Bericht door: peternas op 27 maart 2014, 13:40:37
Waar kun je de gegevens terug vinden hij heeft het altijd goed gedaan.

Ik weet niet hoe je dit moet oplossen...?