Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Tommy op 30 december 2014, 20:55:19
-
Ik heb een vraag na de update is photostation van buitenaf niet meer te benaderen normaal kan je dubbelklikken op icoon en opent photostation
Vreemd is dat hij dan gaat zoeken op het interne IP adres192.1xx.x.x i.p.v. internet adres vanaf buiten
77.1xx.x.xx weet iemand of er een instelling verkeerd staat of misschien wachten op update
Photostation al opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft hetzelfde
-
Update van wat, DSM, Photo Station, firmware van je router?
-
Update dsm daarna heb ik dit probleem
-
DSM 5.1-5021 Update 2
-
Heeft je NAS een vast IP in je router (voor benadering van buitenaf), of is het op basis van DHCP?
Vertel eens wat meer over je algehele netwerk set-up en instellingen.
-
Nas heeft vast ip Router experiabox kpn portforward 80 5000 en 5005 voor draadloos thuis apple time capsule
Verder geen bijzonderheden
Vreemde is dat intenet explorer niet naar externe Ip adres gaat maar naar interne als je dubbelkilikt op photostation.
Op de ipad met de apps geen probleem
En als je afzonderlijk Ip intypt 77.xxx.9.xx/photo dan gaat hij wel direct naar photostation maar vanuit diskstation heb ik dit probleem
-
Wat bedoel je met:
"Vreemde is dat intenet explorer niet naar externe Ip adres gaat maar naar interne als je dubbelkilikt op photostation."
Hoezo dubbelklikken op "Photo Station"? Normaal valt er niks te dubbelklikken.
Heb je een snelkoppeling op je bureaublad?
Wat krijg je als je intern in je browser het interne IP-adres van de NAS gebruikt aangevuld met /photo ?
Wat krijg je als je extern in je browser het externe IP-adres van je internet account gebruikt aangevuld met /photo ?
Of compleet met poortnummer erbij:
http://[intern IP-adres]:80/photo
http://[extern IP-adres]:80/photo
of in https beveiligde mode:
https://[intern IP-adres]:443/photo
https://[extern IP-adres]:443/photo
Controleer eens voor de zekerheid welke apparaten aan welk IP adres hangen in je netwerk, met de volgende app:
----> < Fing Android > (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.overlook.android.fing&hl=nl_NL) of < Fing iOS > (https://itunes.apple.com/nl/app/fing-network-scanner/id430921107?mt=8) om te zien wat er allemaal in je netwerk aangesloten zit
(info over IP-adressen, MAC-gegevens van apparaten e.d.).
-
Bedank voor het meedenken
Probleem is opgelost door modem te resetten en opnieuw in te stellen
Geen idee waardoor dit gekomen is. :P