Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: bouilfr op 12 februari 2014, 22:45:35
-
Hallo,
Ik heb me vandaag een NAS DS213j aangeschaft.
Na een installatie van 15min (DSM) was mijn NAS gebruiksklaar.
Ik besloot meteen om enkele packages te installeren.
Hier ging het al meteen mis. Ik krijg verschillende packages (cloud, audio, video, download, ...) maar niet geïnstalleerd. Ik krijg hierbij steeds de melding: *package naam*: ongeldig bestandsformaat. Enkel de virusscanner heb ik kunnen installeren zonder problemen.
Ik heb ondertussen al vanalles geprobeerd en opgezocht maar tevergeefs.
Ik heb de laatste versie van DSM draaien (4.3).
Ik hoop echt dat iemand mij hier kan helpen want ik weet het momenteel niet meer.
Hartelijk bedankt!
-
Welkom op het forum !
Vreemd....heel vreemd, nog nooit meegemaakt.
Probeer eens handmatig te installeren:
- Downloaden: http://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS213j#download_tabs_package
- Dan kiezen voor handmatig installeren.
-
Ja dit was ik vergeten te vermelden.
Als ik ze manueel installeer lijkt alles wel OK. Maar de package komt niet op desktop of ander applicatie menu links bovenaan.
Als ik dan ga kijken bij geïnstalleerde packages staat de package er wel maar hij heeft als status 'stopped'. Als ik hem dan wil starten veranderd er niets en blijft hij op 'stopped' staan.
-
Dus:
Als je via package Center "gewoon" installeert dan krijg je:
steeds de melding: *package naam*: ongeldig bestandsformaat.
En als je handmatig installeert dan:
package komt niet op desktop of ander applicatie menu links bovenaan.
en:
Als ik dan ga kijken bij geïnstalleerde packages staat de package er wel maar hij heeft als status 'stopped'. Als ik hem dan wil starten veranderd er niets en blijft hij op 'stopped' staan.
Het wordt dus steeds vreemder :?: :!:
Ik weet hier geen antwoord op en als niemand van het forum hier antwoord op weet dan zou ik contact opnemen met Synology support:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
http://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Ik had DSM 5 er is opgezet om te kijken of het mss aan 4.3 lag maar op DSM 5 heb ik net hetzelfde probleem. Nu wou ik een ticket aanmaken bij synology om dit te melden. In het formulier heb je maar keuze tot en met DSM 4.3. Dus ik dacht ik zet 4.3 er even op zodat ik nog enkele screenshots kan toevoegen.
Nu blijkt dat ik ook niet meer terug kan naar 4.3?
-
Downgraden kan met een foefje, lees het volgende even door en laat weten of je het principe van downgraden snapt. (let even niet op de versie nummers in deze topic):
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-4-3/beta-terug-zetten-naar-4-2/
-
Ik heb hem kunnen downgraden naar 4.3 terug.
Ik heb de 2 HD's ook even aan men pc gekoppeld om deze zo te formatteren. Na ze opnieuw te installeren in de nas en bijhorende installatie van DSM bleef deze nog steeds dezelfde fouten geven.
Ik heb hem teruggestuurd als RMA en zal een nieuwe ontvangen volgende week.
Laat ons hopen dat het een defect was aan het toestel en dat het met het volgend verholpen zal zijn...