Auteur Topic: nieuwe router, geen verbinding  (gelezen 4375 keer)

Offline error1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 40
nieuwe router, geen verbinding
« Gepost op: 08 juni 2013, 09:51:32 »
Tot voor kort had ik Sitecom WL351 300N als router, waarbij de verbindingen (ook die naar mijn broer in een heel andere plaats) goed werkten.
Nu heb ik een Sitecom WLR 6100 900N  (dualband) als router. Naar mijn eigen pc heb ik geen probleem, maar mijn broer krijgt geen verbinding. Alle instellingen zijn exact overgenomen (door 2 personen gecontroleerd).
Wat kan de oorzaak zijn?

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni 2013, 09:56:10 »
Je hebt misschien een ander WAN IP adres gekregen van je provider?
Of de NAS heeft een ander intern IP adres gekregen en de port forwards verwijzen naar het oude interne IP adres.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 08 juni 2013, 09:56:39 »
Enige oorzaak is volgens mij toch echt dat de instellingen niet kloppen ;-)

Heeft je router misschien een firewall of Mac filter aanstaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline error1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 40
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2013, 10:37:12 »
Je hebt misschien een ander WAN IP adres gekregen van je provider?
Of de NAS heeft een ander intern IP adres gekregen en de port forwards verwijzen naar het oude interne IP adres.
Het WAN-adres is hetzelfde. Ik heb hetzelfde vaste IP-adres aan de NAS toegekend

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 677
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #4 Gepost op: 09 juni 2013, 10:39:28 »
Vreemd... want als echt alles hetzelfde is zal het natuurlijk gewoon moeten kloppen zoals je zelf al aan gaf. Als je vanaf buiten je poorten scant, wordt er dan ook netjes aangegeven dat ze open staan? Misschien even een telnet proberen o.i.d.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...

Offline error1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 40
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2013, 10:42:04 »
Enige oorzaak is volgens mij toch echt dat de instellingen niet kloppen ;-)

Heeft je router misschien een firewall of Mac filter aanstaan?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik zie eigenlijk ook geen andere mogelijkheid, ook al hebben 2 personen onafhankelijk van elkaar de instellingen van beide routers vergeleken. Alleen de router is veranderd, dus volgens mij verandert er verder niets aan de NAS. Het wachtwoord voor de router is anders, maar dat heeft verder ook geen invloed.
Ik sta inderdaad alleen bepaalde Mac-adressen toe. Het adres van het modem van mijn broer is misschien wel 10x gecontroleerd, evenals de poorten. Vandaag laat ik nog maar eens 2 personen kijken naar de instellingen.

Offline error1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 40
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #6 Gepost op: 09 juni 2013, 10:44:56 »
Vreemd... want als echt alles hetzelfde is zal het natuurlijk gewoon moeten kloppen zoals je zelf al aan gaf. Als je vanaf buiten je poorten scant, wordt er dan ook netjes aangegeven dat ze open staan? Misschien even een telnet proberen o.i.d.
Goed idee. Morgen kan ik dat testen, dan hoor je het resultaat.

Offline error1

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 40
Re: nieuwe router, geen verbinding
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2013, 16:49:43 »
Vreemd... want als echt alles hetzelfde is zal het natuurlijk gewoon moeten kloppen zoals je zelf al aan gaf. Als je vanaf buiten je poorten scant, wordt er dan ook netjes aangegeven dat ze open staan? Misschien even een telnet proberen o.i.d.
Ik heb nogmaals alles gecheckt.
met o.a. www.canyouseeme.org heb ik gecontroleerd of bijvoorbeeld poort 80 open staat. Bij de oude router is dat wel en bij de nieuwe niet, ook al staat port forward op "enable".
Aannemende dat op de NAS verder niets hoeft te worden ingesteld, heb ik het probleem maar bij Sitecom aangekaart.


 

NTP probleem opgelost in nieuwe update -2647?

Gestart door TheetBoard Mail Station

Reacties: 6
Gelezen: 4043
Laatste bericht 10 oktober 2012, 11:36:47
door Theet
Moet cloud station drive alles opnieuw synchroniseren na nieuwe pc ?

Gestart door Jan01Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1670
Laatste bericht 10 juli 2017, 22:25:10
door Jan01
Mail van echel0n over nieuwe API - wat denken jullie?

Gestart door bartmans99Board SickRage

Reacties: 4
Gelezen: 1896
Laatste bericht 19 november 2017, 11:58:14
door kaosnews
Toegang tot onderliggende map van photo aan nieuwe gebruiker

Gestart door IrraBoard Photo Station / Photos

Reacties: 38
Gelezen: 7060
Laatste bericht 06 mei 2018, 16:30:48
door Vuurvreter
Bewegingsdetectie werkt niet op nieuwe camera's (SS 8.2)

Gestart door mauricenl68Board Surveillance Station

Reacties: 2
Gelezen: 1221
Laatste bericht 02 november 2018, 16:00:20
door mauricenl68