Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Mr.Hoek op 17 juli 2013, 18:53:02
-
Hallo allemaal,
Ik heb een beetje een raar probleem.
Gisterenavond was ik bezig met het overzetten van een flink aantal foto's (jpeg) naar de standaard share 'photo' van de diskstation. Daarnaast heb ik in photostation ervoor gezorgd dat allen 'albums' (nieuwe mappen) standaard voor elke gebruiken zichtbaar zijn.
Op de DSM webinterface zag ik op een gegeven moment ook, dat de NAS druk bezig was met het aanmaken van miniaturen.
Daarna ben ik met een ander set foto's bezig geweest lokaal op de PC en wilde deze toen ook nog naar de NAS zetten. Alleen bleek tot mijn verbazing, dat niet meer mogelijk.
Ik probeerde toen de webinterface te benaderen om de log's te bekijken, maar dat lukte ook niet.
Toen nog via SSH geprobeerd (met Putty), maar ook dat lukte niet meer.
Ook de Synology assistant kan geen NAS vinden.
Het enige wat nog werkt is het laden van de standaard webpagina van webstation (en pingen gaat ook nog).
- dit doe ik obv het vaste IP adres wat de NAS heeft.
Toen heb ik geprobeerd de NAS te laten herstarten door 5 seconden de blauw verlichte aan/uit knop ingedrukt te houden. Toen gung deze knop (snel) knipperen. Verder leek er niets te gebeuren.
Dit is nu zo'n 16 uur geleden gedaan en de led knippert nog steeds EN de NAS is (muv de webpagina) nog steeds niet te benaderen :(
Iemand enig idee hoe ik nu verder moet. Liever zet ik de NAS niet zo maar zonder genade uit.
(Maar als het moet, dan moet het).
Zijn er nog andere methodes om de NAS af te sluiten of te herstarten?
Vast bedankt!
-
Als je Synology Assistant opstart op je PC, welke status geeft hij dan aan voor de NAS?
-
De assistent kon de NAS al niet vinden staat ergens in het midden van het verhaal. dus.
Heb dat ook een keer gehad en de methode die mij mij werkte was: de stekker eruit en op hoop van zegen er weer in om daarna de NAS weer aan te zetten. Bij mij kwam alles weer netjes en zonder dataverlies terug.
-
De assistent kon de NAS al niet vinden staat ergens in het midden van het verhaal. dus.
Goed gezien ;)
Heb dat ook een keer gehad en de methode die mij mij werkte was: de stekker eruit en op hoop van zegen er weer in om daarna de NAS weer aan te zetten. Bij mij kwam alles weer netjes en zonder dataverlies terug.
Liever niet (met name vanwege dat op hoop van zegen :S) - maar ja, als dat echt moet... Ik denk dat ik nog even een dag wacht en dan gaan we dat toch maar doen.
Tenzij iemand nog een lumineus idee heeft :geek:
-
@zandhaas: Daar had ik overheen gelezen.
Heb je al geprobeerd of je er via SSH in kunt? Als je dat ingeschakeld had tenminste.
-
Heb je al geprobeerd of je er via SSH in kunt? Als je dat ingeschakeld had tenminste.
Zoals aangegeven ook reeds geprobeerd :(
-
Pfff. Ben blijkbaar niet meer helemaal scherp.
Maar als SSH niet meer werkt dan zit ie echt vast. Gewoon herstarten. Langer wachten heeft echt geen enkele zin.
-
Herstarten door...?
- Stekker eruit?
- Of is er nog een andere mogelijkheid?
Soory, maar wil echt zeker weten of ik 'out of options' ben ... ::)
-
Als de aan / uit schakelaar niet meer reageert is de stekker de enige oplossing.
Overigens heb ik een aantal stroomstoringen achter de rug en na iedere storing kwamen mijn nasjes weer keurig tot leven.
-
Je hebt nog de resetknop (zie: http://www.synology.nl/support/faq_show.php?lang=nld&q_id=127) maar daar kun je pas iets mee als hij normaal werkt.
Ik zou niet zo bang zijn om te herstarten door de stekker er uit te trekken, heb ik al een aantal keren meegemaakt.
En ik weet dat dit heel negatief overkomt maar erger dan het nu is kun je het niet maken. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je na herstart de firmware er opnieuw op moet zetten. Dataverlies in dit soort situaties heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.
-
@hofstede en @zandhaas
Ok, nou bedankt voor de info, ik ga dan toch maar een poging doen.
'Op hoop van zegen' dan maar!
-
Nou, na herstart lijkt alles weer in order. Alleen een melding in het logboek mbt het niet corrct afsluiten van het systeem.
Verder geen melding waarom eea niet meer werkte.
Ga nog even het volume laten controleren en dan er maar vanuit gaan dat het niet snel nog een keer gebeurt!
-
Ok. Mooi dat het opgelost is.
-
FIjn dat je DS het weer doet :)