Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: pietnass op 19 januari 2015, 22:28:44
-
hallo,
ik heb een DS1515+ nu kan ik gewoon me nas in van buitenaf (3g) , maar als ik thuis op wifi ga dan krijg ik geen verbinding ,
me wifi werkt wel gewoon ,
ook als ik via de computer (via cload station ) verbinding probeer te maken doet die het niet.
DS file (op de iphone) werkt wel op 3g maar met wifi krijg ik geen verbinding ,
De cload station poort is wel open.
hoe kan dit?
alvast bedankt.
-
ook als ik via de computer (via cload station ) verbinding probeer te maken doet die het niet.
Ook Wifi ? Of bedraad.
-
bedraad
-
Kan het zijn dat je meerdere routers in je netwerk hebt?
-
geen nat-loopback?
-
Zelfde probleem sinds gisteravond.
Kon op alle pc's de share's gewoon openen en sinds gisteravond geen toegang meer.
Afgelopen vrijdag de laatste update gedaan.
Op 1 PC kan ik nog met 1 share terecht voor de rest alle bedrade pc en wifi pc's kunnen de nas niet meer benaderen via \\domein\
Hij ziet hem niet eens staan.
Router gereset, nas laten rebooten.
staat nu het volume te checken ;-(
-
... voor de rest alle bedrade pc en wifi pc's kunnen de nas niet meer benaderen via \\domein\ ...
Probeer het eerst eens op basis van het IP-adres van je NAS, in plaats van op een netwerknaam.
Dan wordt duidelijk of je een bereikbaarheidsprobleem hebt, of dat jouw voorbeeldnaam "domein" niet goed wordt vertaald in het juiste IP-adres.
-
via 192.168.0.50/dir is de nas ook niet te bereiken,
Heel vreemd, heb deze nas al ruim 2 1/5 jaar in gebruik en plots dit
Op windows 7, 8.1 en 10 bekabeld en Wifi
Hij ziet de Nas wel met de naam in het netwerk alleen niet toegankelijk :|
Buitenaf wel bereikbaar
-
Hij ziet de Nas wel met de naam in het netwerk alleen niet toegankelijk :|
Buitenaf wel bereikbaar
Paar keer verkeerd ingelogd? Na een paar verkeerde inlogpogingen wordt mogelijk de IP van je interne netwerk geblokkeerd.
Is één van de mogelijke instellingen als beveiliging van je NAS.
Log in van buitenaf naar DSM, en controleer in Configuratiescherm de blokkeringslijst op interne netwerk IP's, en haal de geblokkeerde IP's weg.
-
Dat is het gelukkig niet.
Heb het wachtwoord van de gebruiker opnieuw aangemaakt en dan doet hij het ineens.
een nieuwe gebruiker aanmaken lukt niet, Want als ik een nieuwe gebruiker aanmaak begint hij " Volume niet gevonden. Controleer of de Volumestatus normaal is"
-
Ik heb sinds gister precies het zelfde probleem!
Bij mij is dit gekomen na een stroom uitval. (geen idee of dit ook daadwerkelijk de aanleiding is, want normaal log ik nooit in op dsm)
via 192.168.0.100 niet bereikbaar, via extern ip adres wel!
Al een oplossing gevonden?
-
Daarbij heb ik ook bij iedere dingetje wat ik wil aanklikken in DSM, dat ik de melding krijg "bewerking mislukt". dit dus met een verbinding via extern IP
-
@Achlos
DUBBEL melden is erg onhandig, alleen die andere Topic gebruiken is beter. (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1/version-5-1-5022-update-1/msg145684/#msg145684)