....Regel 8,9,10 zijn de IP adressen die Synology nodig heeft voor support, dan zie ik dus direct hoeveel data zij via telnet, ssh, poort 5000. bekeken hebben, of zie ik dat verkeerd?
Zoveel weet ik ook weer niet, dus dat kan ik je niet vertellen
. Maar is telnet echt nodig voor Synology? Ik heb ze nooit meer dan 22 en 5000 hoeven geven. Op zich heb je telnet zo wel dichtgetimmerd, maar toch...
Ik heb de meeste problemen opgelost zodat het werkbaar geworden is. Ik denk dat het beter is als Synology dit probleem oplost. Dan kunnen ze de oplossing van dit probleem ook in een volgende update verwerken zodat anderen er ook wat aan hebben. Ik gebruik alleen Synology pakketten, dus iets in hun software heeft dit probleem veroorzaakt.
Het wordt inderdaad wel een ingewikkeld verhaal... Het lijkt wel naar de NAS te wijzen, maar ik begin te vermoeden dat de firewall niet het probleem is. T.z.t. hoor ik natuurlijk graag wat Synology voor oorzaak heeft gevonden.
Het viel me wel op dat pingen zal gaan lukken vanaf de eerste 4 10.0.1.x adressen.
Waar maak je dat uit op? Een ping vanaf die adressen werkt niet en ook een ping vanaf de nas naar die adressen werkt niet.
Oeps, typefoutje. Ik bedoelde dat pingen naar de NAS zou moeten werken, maar
alleen vanaf de 4 Mac's: voor de andere locale adressen staat er nergens ICMP of 'all protocol' open. Vandaar ook dat ik denk dat het probleem niet in de firewall zit.
En het is inderdaad alleen het 10.0.1.x subnet van de nas. Mijn router hangt al jaren achter een andere router in het 10.0.3.x subnet. Apparaten in dat subnet kan ik wel pingen. Ik heb nu ook in Security Station het IP adres van de kameras vervangen door het WAN IP van mijn router (10.0.3.10) Nu ik de cameras via dat subnet benader, ziet de nas ze weer.
Ik gebruik Security Station niet, ik kan niet helemaal volgen wat je hebt gedaan. Heb je de camera's het adres van de router zelf gegeven, of heb je ze nu een adres gegeven in de 10.0.3.0 range?
Maar wat veroorzaakt het probleem dan? Het is dus alleen het eigen subnet wat niet goed werkt.
mDNS/Bonjour?: misschien omdat het broadcast/multicast address niet open staat?
Maar dan nog zou pingen van de NAS naar een 10.0.1.x adres moeten werken.
Toch een routeringsprobleem? Misschien toch de moeite waard om hier even naar te kijken met 'ip route' of 'netstat -r'? Misschien levert 'traceroute' ook wat interessants op.
En al geprobeerd om zonder de Wifi-dongle te starten (ik weet niet of dat veel werk is?)
Je zei dat het ook niet werkt als je de firewall helemaal uitzet: dat is eigenlijk nog wel een indicatie dat die niet het probleem is (waren toen wel alle caches en tables refreshed?)
Als je firewall problemen toch wilt uitsluiten zou je kunnen loggen welke packets allemaal gedropped worden. Laat maar weten, dan post ik een kleine instructie.
(Misschien ben ik een beetje paranoide, maar misschien beter je firewall instellingen van het forum te halen?)