Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: bmudde op 27 oktober 2014, 21:30:56
-
DS 211j, dsm assistent ziet de synology in het netwerk.
kan de files allemaal benaderen, ook van buiten
ik kan ook de mobile versie van dsm laden op tablet.
echter als ik naar http://xxx.xxx.x.xx:5000/webman/index.cgi in ga, dan komt het scherm om in t eloggen keurig op, login verder geregeld, en dan krijg ik laden....
Geen scherm wat op komt.
Via de tablet overschakelen van mobile naar desktop version, krijg ik een wit scherm
wat is er aan de hand? hoe kom ik in beheer om update te doen etc..
Ik heb tevens een tweede synology, daarop doet alles het.
probleem van de ds211j geldt voor macbook Yosemite en voor windows 7 prof.
-
Draai je DSM 5.0-4528 ?
Ja ? kijk dan hier. (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/dsm-5-0-4528/)
-
Ja volgens basis info wel zoals ik die op de mobile ds finder kan vinden.
-
De versies zijn wel op de beide NAS systemen geinstalleerd.
op de DS211j kom ik niet in de configuratie manager meer. op de andere wel
ik kan dus niks veranderen of aanpassen, want dat kan niet via de mobile versie
ik kan dus wel via ds mobile op de nas komen. maar kom niet in configuratie bheer
krijg dan een geheel wit scherm, form wordt niet geladen lijkt het en ik kom niet verder...
-
aanvullende ifo;
zie dat na update volgende ifo is gegeven:
Customized start-up script rc.local has been rename to rc.local.bak due to contain malware pettern. please contact synology if ou have any concern
wat betekent dit???
-
Dit had ik ook. Waarschijnlijk had je malware op je Synology NAS staan. Bijvoorbeeld het Bitcoin miner virus.
-
Meer info hier. (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/update-naar-5-0-4528-rc-local-renamed-naar-rc-local-bak-vanwege-malware/msg130361/#msg130361)
-
Hoe krijg ik probleem opgelost?
Ik kan niet in de software komen en an niet de nas..
Iemand suggesties wat de beste weg is?
-
Ticket inleggen, laat Synology het maar oplossen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us