Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: dverduyn op 09 november 2011, 11:06:27
-
Het was de bedoeling filestation en de DSM webinterface te beveiligen met een SSL certificaat.
En dan niet met het standaard certificaat van synology maar een officieel uitgegeven door Comodo.
Dus deze via SSH geinstalleerd en de vinkjes in de DSM voor poort 5001 en automatisch forwarden van 5000 > 5001 aangezet. Maar daar ging blijkbaar wat mis want ik kan nu de weblogin pagina niet meer benaderen. Ik heb al een reset uitgevoerd, maar krijg nog steeds de fout dat de pagina niet benaderd kan worden.
Via SSH kan ik er nu ook niet meer in, admin en Root login werken niet meer, niet met oude wachtwoord of met standaard wachtwoord ( leeg of synopass ).
Moet ik al in paniek raken nu ? :(
-
Probeer eens http://DiskStation (http://DiskStation) en https://DiskStation (https://DiskStation). Dus geen IP adressen, geen port nummers, etc. Als het meezit moet je dan je aanlogscherm weer zien. Anders moet je het met IP adressen proberen (als die niet veranderd zijn).
Je kunt ook gewoon de Synology Assistant software gebruiken. Die moet hem kunnen vinden en aangeven hoe je kunt aanloggen.
-
Helaas werkt dit allemaal niet.
De Assistant ziet de Diskstation wel en geeft ook status gereed maar bij verbinden kan de pagina niet worden geopend.
Met de verkenner kan ik ook gewoon m'n gedeelde mappen op de DS openen, ook photostation werkt nog.
Probeer eens http://DiskStation (http://DiskStation) en https://DiskStation (https://DiskStation). Dus geen IP adressen, geen port nummers, etc. Als het meezit moet je dan je aanlogscherm weer zien. Anders moet je het met IP adressen proberen (als die niet veranderd zijn).
Je kunt ook gewoon de Synology Assistant software gebruiken. Die moet hem kunnen vinden en aangeven hoe je kunt aanloggen.
-
https://IP-ADRES:5001 (https://IP-ADRES:5001)
Hiermee moet je er op je lokale netwerk in kunnen komen.
-
Ook dit werkt niet
https://IP-ADRES:5001
Hiermee moet je er op je lokale netwerk in kunnen komen.
-
Gebruik je Internet Explorer of een andere browser?
Je zou de resetknop kunnen proberen. Hiermee kun je de fabrieksinstellingen terugzetten en in ieder geval weer als admin (zonder wachtwoord) aanloggen. Even in de handleiding opzoeken hoe lang je deze moet indrukken, want bij te lang indrukken moet je de FW opnieuw installeren.
-
Ik had het probleem zowel bij Internet Explorer als Firefox.
En zoals vermeld in mijn eerste bericht had ik al een reset uitgevoerd, dit reset alleen je admin login en netwerk settings. Niet als er iets mis is gegaan met een SSL certificaat.
Inmiddels heeft de helpdesk van Synology na een 2 uur durende remotesessie uitkomst geboden.
Eerst de DS opnieuw geinstalleerd op een lege spare disk, vervolgens 3 van de 4 originele schijven er bij geplaatst, hij heeft in SSH wat settings gekopieerd van de schone spare naar de originele schijven. Toen weer de 4e originele schijf teruggeplaatst.
Kon niet alles helemaal volgen maar voorzichtigheid is dus geboden als je SSL certificaten gaat installeren.
Allen toch bedankt voor het meedenken.
Gebruik je Internet Explorer of een andere browser?
Je zou de resetknop kunnen proberen. Hiermee kun je de fabrieksinstellingen terugzetten en in ieder geval weer als admin (zonder wachtwoord) aanloggen. Even in de handleiding opzoeken hoe lang je deze moet indrukken, want bij te lang indrukken moet je de FW opnieuw installeren.
-
Inmiddels heeft de helpdesk van Synology na een 2 uur durende remotesessie uitkomst geboden.
Eerst de DS opnieuw geinstalleerd op een lege spare disk, vervolgens 3 van de 4 originele schijven er bij geplaatst, hij heeft in SSH wat settings gekopieerd van de schone spare naar de originele schijven. Toen weer de 4e originele schijf teruggeplaatst.
Kon niet alles helemaal volgen maar voorzichtigheid is dus geboden als je SSL certificaten gaat installeren.
Is dit echt de enige oplossing? :shock:
-
Tja als je je verdere instellingen die je in DSM gemaakt hebt ( rechten gebruikers etc ) en data wil behouden wel denk ik. Weet niet of herinstallatie van de Firmware oplossing had geboden door lang de reset knop in te drukken, dat heeft de helpdesk niet voorgesteld of geprobeerd.