Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Albrecht66 op 25 november 2013, 12:14:53
-
Goedemorgen allemaal,
Met veel plezier lees ik dit forum om er zaken uit te halen die ook voor mij interessant zijn.
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik kan de nas niet meer benaderen via de webinterface of apps.
De nas draait goed kan mappings maken alle jobs draaien ook gewoon ik kom er alleen niet meer bij. Opnieuw opstarten heeft niet mogen helpen. In de router staat UPnP aan en ik zie dat de poorten geforwarded worden.
Volgende foutmeldingen:
IE deze pagina kan niet worden weergegeven, bij probleem oplossing krijg ik te zien dat het externe apparaat de vbd niet accepteert.
Chrome: direct inloggen met:https://192.168.0.5:5001/ levert de volgende foutmelding op:De verbindingspoging van Google Chrome met 192.168.0.5 is geweigerd. De website is mogelijk offline, of misschien is je netwerk niet correct geconfigureerd.
Standaard leid ik al het verkeer om naar SSL en dat heeft de afgelopen jaren probleemloos gewerkt.
Iemand die uit mijn relaas/probleem soep kan koken?
Alvast bedankt!!
-
Al geprobeerd via de Synology Assistant?
Groetjes,
Martin
-
Hallo Martin,
Via de assistent vindt hij de nas maar na op verbinden krijg ik het hierboven beschreven IE scherm.
Gr. Albrecht
-
Enne... lukt 't ook niet via Chrome en HTTP (zonder S) en poort 5000?
Gr,
M.
-
Hallo Martin,
Dat was hem ook niet.
Heb nu UPnP in de router uitgezet en de virtuele servers verwijderd uit de router.
Beide gereboot (router en nas), UPnP weer aan en voilĂ het werkt weer ook via de app.
Nu alleen nog uitzoeken waar dit aan heeft gelegen. Kan hier niet zo goed tegen als ik niet kan "pin pointen" waar het aan heeft gelegen.
Martin bedankt voor het meedenken!
Mag een slotje op.
Gr. Albrecht
-
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen bij mij helpt jouw oplossing niet. De Synology assistant vindt hem, maar de websinterface is niet te benaderen. Geprobeert met Chrome, IE, Tablet, andere pc. Cache legen, reset, de oplossing hierboven, niets werkt.. Ineens uit het niets.
Als ik gewoon via poort 80 de Diskstation aanroep krijg ik gewoon de webpagina die ik er op host. Ook zijn alle bestanden gewoon toegankelijk en is Mumble online op de NAS. Winamp en XBMC streamen ook alles van de NAS.
Geen idee wat ik nu nog kan proberen. Iemand suggesties? Misschien kan (Opgelost uit de titel verwijdert worden?)
-
Goedeavond,
Ik denk dat ik dit probleem herken en wees maar zeker dat ik gesakkerd heb! :'(
Een gewone reset hielp bij mij niet dus heb ik het besturingssysteem terug moeten installeren zoals beschreven op http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493. Mijn data was ik niet kwijt op mijn NAS (DS 213+)
-
Ik ga hem toch het draadje weer open gooien.
Ben inmiddels zover dat het onderstaande standaard is geworden.
Na iedere restant van de nas kan ik er niet meer bij via de webinterface.
Ik voer dan de 1e reset uit en dan is de interface beschikbaar.
Het enige dat ik dan verander is het IP adres weer vast zetten en het admin account uitschakelen.
De verplichte herroutering naar https heb ik ook uitgevinkt staan maar daar ligt het blijkbaar niet aan.
Heeft er iemand mag een heldere idee, ik ben er een beetje door?