Auteur Topic: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer  (gelezen 6478 keer)

Offline Albrecht66

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer
« Gepost op: 25 november 2013, 12:14:53 »
Goedemorgen allemaal,

Met veel plezier lees ik dit forum om er zaken uit te halen die ook voor mij interessant zijn.
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik kan de nas niet meer benaderen via de webinterface of apps.
De nas draait goed kan mappings maken alle jobs draaien ook gewoon ik kom er alleen niet meer bij. Opnieuw opstarten heeft niet mogen helpen. In de router staat UPnP aan en ik zie dat de poorten geforwarded worden.
Volgende foutmeldingen:
IE deze pagina kan niet worden weergegeven, bij probleem oplossing krijg ik te zien dat het externe apparaat de vbd niet accepteert.
Chrome: direct inloggen met:https://192.168.0.5:5001/ levert de volgende foutmelding op:De verbindingspoging van Google Chrome met 192.168.0.5 is geweigerd. De website is mogelijk offline, of misschien is je netwerk niet correct geconfigureerd.

Standaard leid ik al het verkeer om naar SSL en dat heeft de afgelopen jaren probleemloos gewerkt.

Iemand die uit mijn relaas/probleem soep kan koken?

Alvast bedankt!!
  • Mijn Synology: 112+
  • HDD's: WD20EARX
  • Extra's: Samsung Story USB

Offline Martin M.

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 19
  • Berichten: 145
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2013, 14:30:32 »
Al geprobeerd via de Synology Assistant?

Groetjes,
Martin
Martin.

_______________________________________
NASjes: DS116 (test), DS218, DS720+, EDS14

Offline Albrecht66

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2013, 15:27:46 »
Hallo Martin,

Via de assistent vindt hij de nas maar na op verbinden krijg ik het hierboven beschreven IE scherm.

Gr. Albrecht
  • Mijn Synology: 112+
  • HDD's: WD20EARX
  • Extra's: Samsung Story USB

Offline Martin M.

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 19
  • Berichten: 145
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2013, 15:59:16 »
Enne... lukt 't ook niet via Chrome en HTTP (zonder S) en poort 5000?

Gr,
M.
Martin.

_______________________________________
NASjes: DS116 (test), DS218, DS720+, EDS14

Offline Albrecht66

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer (opgelost)
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2013, 19:46:58 »
Hallo Martin,

Dat was hem ook niet.

Heb nu UPnP in de router uitgezet en de virtuele servers verwijderd uit de router.
Beide gereboot (router en nas), UPnP weer aan en voilĂ  het werkt weer ook via de app.
Nu alleen nog uitzoeken waar dit aan heeft gelegen. Kan hier niet zo goed tegen als ik niet kan "pin pointen" waar het aan heeft gelegen.

Martin bedankt voor het meedenken!

Mag een slotje op.

Gr. Albrecht

  • Mijn Synology: 112+
  • HDD's: WD20EARX
  • Extra's: Samsung Story USB

Offline Jewcookie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 7
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer (Opgelost)
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2013, 17:47:49 »
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen bij mij helpt jouw oplossing niet. De Synology assistant vindt hem, maar de websinterface is niet te benaderen. Geprobeert met Chrome, IE, Tablet, andere pc. Cache legen, reset, de oplossing hierboven, niets werkt.. Ineens uit het niets.

Als ik gewoon via poort 80 de Diskstation aanroep krijg ik gewoon de webpagina die ik er op host. Ook zijn alle bestanden gewoon toegankelijk en is Mumble online op de NAS. Winamp en XBMC streamen ook alles van de NAS.

Geen idee wat ik nu nog kan proberen. Iemand suggesties? Misschien kan (Opgelost uit de titel verwijdert worden?)

Offline Shenz

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer (Opgelost)
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2013, 22:37:37 »
Goedeavond,

Ik denk dat ik dit probleem herken en wees maar zeker dat ik gesakkerd heb!  :'(
Een gewone reset hielp bij mij niet dus heb ik het besturingssysteem terug moeten installeren zoals beschreven op http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493. Mijn data was ik niet kwijt op mijn NAS (DS 213+)
  • Mijn Synology: DS213+

Offline Albrecht66

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Inloggen via de webinterface of app werkt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 20 december 2013, 08:23:42 »
Ik ga hem toch het draadje weer open gooien.

Ben inmiddels zover dat het onderstaande standaard is geworden.

Na iedere  restant van de nas kan ik er niet meer bij via de webinterface.
Ik voer dan de 1e reset uit en dan is de interface beschikbaar.
Het enige dat ik dan verander is het IP adres weer vast zetten en het admin account uitschakelen.
De verplichte herroutering naar https heb ik ook uitgevinkt staan maar daar ligt het blijkbaar niet aan.

Heeft er iemand mag een heldere idee, ik ben er een beetje door?
  • Mijn Synology: 112+
  • HDD's: WD20EARX
  • Extra's: Samsung Story USB


 

inloggen autosub 0.5.5-2

Gestart door lifeisracingBoard Auto-Sub

Reacties: 10
Gelezen: 6285
Laatste bericht 20 januari 2014, 19:57:34
door Matr1x
Inloggen op DS met IP:5000 of IP:5010

Gestart door JanhastevensBoard Android Apps

Reacties: 12
Gelezen: 5756
Laatste bericht 08 mei 2015, 15:19:41
door Ben(V)
inloggen op thuisnetwerk?

Gestart door mourikvjBoard Windows

Reacties: 10
Gelezen: 7012
Laatste bericht 01 november 2011, 12:38:24
door mourikvj
certificaat fout bij inloggen DSM

Gestart door thevanvuBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 15
Gelezen: 6773
Laatste bericht 14 februari 2017, 11:34:15
door Briolet
VERPLAATST: Na upgrade DSM inloggen noodzakelijk om Autosub te bekijken

Gestart door BirdyBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 0
Gelezen: 1516
Laatste bericht 04 januari 2018, 20:50:55
door Birdy