Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: PowerNeet op 28 april 2015, 08:14:37
-
Alles via het menu gedaan, downloaden, updaten van 4.x naar de nieuwste.
Nu werkt downloaden niet meer, store werkt niet meer (heeft wel even gewerkt want Cloud gedownload).
DNS op 8.8.8.8 zetten of 62.45.45.45 werkt niet, ipv6 uitgezet werkt ook niet...
help !
-
Bugs in beta versie a.u.b. ook aan Synology doorgeven. Daarvoor doe je het nml.: Dit soort bugs er uit halen zodat anderen er niet tegen aan lopen bij een echte release.
De meest voorkomende oorzaak is een niet goed werkende dns instelling, maar daar heb je al naar gekeken.
Met zo'n grote versie sprong zou ik nooit direct naar een beta versie aan, maar dat is nu te laat. :'(
-
Wat kun je niet meer downloaden/installeren ?
Krijg je een foutmelding ?
Heb je "Elke uitgever: de installatie van alle pakketten toestaan, ongeacht de uitgever en integriteit." (https://help.synology.com/dsm/?lang=nld§ion=DSM&version=5.1&link=PkgManApp%2Fconfigure.html) aangevinkt als het om 3e partij pakketten gaat ?
-
Goed verkeerde versie dus aangeven, sorry hoor.
DSM 5.1-5022
-
Bij het update scherm (dsm bijwerken)
Status: Verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
-
Doe eens een reset volgens deze procedure: Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493)
-
Ik ga toch niet mijn hele server even opnieuw instellen omdat de DNS resolving niet meer lijkt te werken ?
IP nummer etc krijgt ie van mijn router. Maar waarom werkte het altijd, en ineens niet meer ?
-
Als je goed leest dan is het niet je "hele server even opnieuw instellen".
Vaak wil deze reset wel helpen, maar goed, dan doe je dat niet. ::)
-
Onderwerp maar ook aangepast van:
Gisteren geupdate naar 5.2 maar DNS lijkt niet meer te werken
naar:
Gisteren geupdate naar DSM 5.1-5022 maar DNS lijkt niet meer te werken
-
Kun je wel pingen naar www.synology.com (of een andere site) vanaf je NAS in PuTTY ?
-
ff zoeken om SSH aan te zetten, maar gelukt.
Lijkt er wel op alsof admin niet bestaat ofzo ?
login as: admin
admin@192.168.14.172's password:
Could not chdir to home directory /var/services/homes/admin: No such file or directory
BusyBox v1.16.1 (2015-01-07 14:59:24 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
NSZaak> ping www.synology.com
PING www.synology.com (54.192.130.193): 56 data bytes
ping: permission denied (are you root?)
-
In de map ontbreekt iets..... (de vraag is of ik het mag zien..... als 'admin')
homes -> /volume1/@fake_home_link
Op volume1:
drwxr-xr-x 15 root root 4096 Sep 1 07:09 .
drwxr-xr-x 23 root root 4096 Sep 1 07:08 ..
drwxrwxrwx 7 root root 4096 Aug 31 19:15 @BackupLaptop@
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Aug 31 19:02 @S2S
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Aug 31 18:47 @appstore
drwx------ 2 root root 4096 Aug 31 18:55 @autoupdate
drwxr-xr-x 5 root root 4096 Aug 31 18:47 @cloudsync
drwxr-xr-x 4 admin users 4096 Aug 31 18:41 @database
drwxrwxrwx 3 root root 4096 Aug 31 19:01 @eaDir
drwxrwxrwx 4 root root 4096 Aug 31 18:41 @spool
drwxrwxrwx 5 root root 4096 Sep 1 07:10 @tmp
drwxrwxrwx 7 root root 4096 Aug 31 19:15 BackupLaptop
drwxrwxrwx 12 root root 12288 Apr 30 2012 Films
drwxrwxrwx 44 root root 4096 Aug 31 2012 Fotos
drwxrwxrwx 2 root root 4096 Aug 31 19:24 GoogleCloud
-rw------- 1 root root 6144 Sep 1 08:40 aquota.group
-rw------- 1 root root 8192 Sep 1 08:40 aquota.user
-
Inloggen als "root" met het password van "admin" ;)
-
Hmmmm......... Goed altijd beter dan user: 'toor'
Werkt als een speer !
login as: root
root@192.168.14.172's password:
BusyBox v1.16.1 (2015-01-07 14:59:24 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
NSZaak> ping www.synology.com
PING www.synology.com (54.192.130.193): 56 data bytes
64 bytes from 54.192.130.193: seq=0 ttl=55 time=10.892 ms
64 bytes from 54.192.130.193: seq=1 ttl=55 time=14.652 ms
64 bytes from 54.192.130.193: seq=2 ttl=55 time=10.354 ms
64 bytes from 54.192.130.193: seq=3 ttl=55 time=11.482 ms
64 bytes from 54.192.130.193: seq=4 ttl=55 time=10.557 ms
^C
--- www.synology.com ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.354/11.587/14.652 ms
NSZaak>
-
Hier op kantoor nog eentje staan een DS213air, daarop staat de nieuwste DSM (systeembeheerder geupdate)
Ook DSM 5.1-5022, en deze werkt als een speer....... Komt het soms door de Cloud Sync plugin dat het stiekem niet meer werkt ?
Voor de rest staat er 0,0 extra's op.
-
Zojuist PERL en Cloud Sync gedeinstalleerd, gereboot. Maakt niks uit helaas.
Nog ideeen ?
-
Bij ping-en naar een naam, wordt ook de dns resolving gebruikt. Dus je dns lijkt te werken. Het probleem moet dus ergens anders liggen.
Heb je al eens tijdelijk de firewall geheel uitgezet? Vooral bij een major update willen die regels nog wel eens onverwacht aangepast te worden.
-
Daarmee bedoel je een firewall in de DSM ?
-
Vooral bij een major update willen die regels nog wel eens onverwacht aangepast te worden.
De major update was DSM dus ja, de Firewall in DSM. ;)
-
Firewall staat uit, bescherming staat uit, automatisch blokkeren staat uit.
-
Ik zou toch die reset proberen, stelt niets voor.
-
Dat was ook mijn gedachte, waarschijnlijk sneller en doeltreffender.
-
Ach, de oplossing is erg simpel. Lang leve SSL certificaten....
Mijn DSM stond op 01-09-2013 (?) Misschien door stroom uitval, want hij stond op handmatig...
Ik denk dat ik in versie 4.x of v5.0 nog Cloud services geinstalleerd heb. Staat inmiddels op automatisch bijwerken.
Het werkt weer
:D :D :D :D
-
Onderwerp maar ook aangepast van:
Gisteren geupdate naar 5.2 maar DNS lijkt niet meer te werken
naar:
Gisteren geupdate naar DSM 5.1-5022 maar DNS lijkt niet meer te werken
Nu snap ik de opmerking (beta) van @Briolet ook tenminste! ;-)
-
hoi kan je misschien toelichten hoe je dit dan veranderd. misschien zit ik met hetzelfde probleem. hoop ik dan iig. dan werkt ie daarna weer :D