Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: vriesha op 12 oktober 2013, 13:07:11
-
Hallo allen,
Ik heb een klein maar wel vervelend probleem.
Ik maak gebruik van de Hidrive backup app en sinds dsm 4.3 krijg ik geen mailtje meer in mijn gmail account wanneer de backup afgerond is. In het onderdeel melding van control panel bij Netwerkback-up voltooid is email geselecteerd. Een testmelding versturen vanaf mijn synology werkt wel. Ik krijg alleen geen bevestiging meer dat de backup gelukt is, dit terwijl deze wel netjes afgerond is volgens Hidrive.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem? Hoe kan ik dit oplossen want een bevestiging mailtje omtrent een gelukte backup is altijd handig..
Thx en groeten!
-
Bump!
Heeft niemand een idee?
-
Hoi,
Ben benieuwd of iemand er een oplossing voor heeft. Bij mij precies hetzelfde euvel. Een e-mailtje als de backup voltooid is zou, gezien de instellingen, verstuurd moeten worden maar helaas niet!
Groet
-
Ik heb het idee dat het aan de Hidrive App ligt, aangezien de synology wel netjes een e-mail verstuurt wanneer er een update voor een package klaar staat..
Maar even wachten op de update van de Hidrive App lijkt me..
-
Als ik zo eens kijk dan zijn die notificatie instellingen alleen voor de 'ingebouwde' backups (local, LUN, network ...) en niet voor applicaties ? Ik krijg voor lokale backups wel gewoon e-mail.
Is dat Hidrive een Synology package ? En kreeg je voor 4.3 wel mail ?
-
Is dat Hidrive een Synology package ?
Yep:
http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu&b=2%20bays&m=DS212j
-
Bij Meldingen staat ook niets over HiDrive.
Ik gebruik het en krijg, gelukkig, ook geen mailtjes.
Ik wil alleen meldingen als er iets fout is gegaan.
Maar dat doet HiDrive ook niet.
-
Grappig is, is dat de HiDrive app gewoon een verkapte rsync gegevens backup is.
Als je de HiDrive app nu niet gebruikt maar een standaard gegevens backup taak (netwerk backup naar rsync compitable server) aanmaakt dan krijg je netjes een melding wanneer de back-up geslaagd of niet geslaagd is (net wat je instelt).
Als servernaam geef je op: rsync.hidrive.strato.com
BackupModule (pad): /users/username/ (waarbij je "username" vervangt door je HiDrive loginnaam)
Bij pad kun je een subdir opgeven.
-
Klopt, maar voorheen kreeg je dus netjes een mail als de backup vanuit de Hidrive App was geslaagd. Dit was dat gewoon het mailtje vanuit het "meldingen" scherm omdat er gebruik wordt gemaakt van Rsync.
Ik snap nog steeds niet waarom het "spontaan" niet meer werkt vanuit Hidrive...jammer :'(