Auteur Topic: DSM Mobile 4.0 - Rechten probleem  (gelezen 1477 keer)

Offline markdirk81

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
DSM Mobile 4.0 - Rechten probleem
« Gepost op: 12 maart 2012, 23:43:03 »
Hallo,

Heb afgelopen week mij DS211j geüpdate naar DSM 4.0-2198 en heb sindsdien problemen met de mobiele versie van DSM.

Het zit zo, als ik met mijn HTC Sensation verbinding maak naar DSM mobile over het 3g netwerk van HI/KPN krijg ik bij verschillende acties de foutmelding dat ik niet genoeg rechten heb, en wordt ik na het bevestigen van het foutbericht uit mijn admin accound uitgelogd.

Bezoek ik met mijn telefoon DSM mobile over mijn wifi netwerk via http://nas.mijndomeinnaam.com:5000 dan werkt alles naar behoren en wordt ik er niet uitgegooid.

Omdat ik opzoek ben naar een oplossing heb ik het volgende al geprobeerd.

-Een nieuw account gemaakt met admin rechten...  
-Verbinding gemaakt met een ipad via de wifi-hotspot van mijn telefoon. (Mijn ipad heeft geen 3g)
-Verbinding gemaakt met een macbook  via de wifi-hotspot van mijn telefoon. (Hij laat hier de desktop versie van DSM)  
-Op de browser van mijn telefoon de cookies en chache gewist.
-Directe verbinding gemaakt naar mijn externe ip adres. Dus geen tussen komst van een your-ip server.
-Op de telefoon over geschakeld naar de desktop interface van DSM
-Synology uitgezet en na enkele minuten opnieuw opgestart.

Al deze dingen heb ik geprobeerd zonder enig succes. Het lijk mij sterk dat het aan mijn telefoon toestel ligt, maar ik sluit het niet helemaal uit. Bij DSM mobile 3.2 had ik geen problemen.
Overgens mijn telefoon is niet ge-root en draait de orgineele stock rom van HTC.

Dus nu vraag ik mij af, is dit een bug in DSM mobile 4.0 of ligt dit aan het netwerk van HI/KPN?
Kunnen meer mensen hier even testen en hun bevindingen posten.
Graag vermelden welk netwerk en toestel je hebt gebruikt.

Uiteraard een idee naar een oplossing voor dit probleem is ook welkom.  :D
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x 4TB WD RED

Offline markdirk81

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: DSM Mobile 4.0 - Rechten probleem
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2012, 23:06:07 »
Ik ben weer vandaag verder opzoek gegaan naar een oplossing voor het probleem en dit keer is het mij gelukt. Met een VPN verbinding van mijn DS lukt het nu wel om ingelogd te blijven in DSM mobile 4.0
Nu verdenk ik dat HI/KPN op een één of andere manier mijn verbinding tussen de Synology verhinderd waardoor een soort van time out optreed en ik uitgelogd wordt.

Het zal wel leuk zijn als een van jullie dit ook kan testen met Hi/Telfort/KPN verbinding.
Dan weet ik zeker dat het niet aan DSM ligt maar aan het netwerk van KPN. :wink:
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x 4TB WD RED


 

System default shared folder rechten

Gestart door jdorsmanBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 1573
Laatste bericht 20 januari 2014, 22:10:35
door Tien
[Handleiding] DSM 5 rechten 3rd Party Packages

Gestart door Martijn85Board 3rd party Packages

Reacties: 6
Gelezen: 8373
Laatste bericht 20 april 2014, 15:31:16
door Martijn85
Mailserver probleem!!

Gestart door BobWBoard Synology DSM BETA versies

Reacties: 8
Gelezen: 5584
Laatste bericht 22 oktober 2014, 19:22:43
door kuba
Rechten / windows7 / bestanden bewerken

Gestart door Beyond_lifeBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 9
Gelezen: 4636
Laatste bericht 18 november 2010, 09:23:17
door Beyond_life
Probleem met Music folder

Gestart door cartman2811Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 1732
Laatste bericht 30 mei 2011, 22:38:35
door Matr1x