Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Appievos op 06 maart 2013, 23:48:58
-
Ben bezig om handmatig DSM 4.2 op mijn DS413 te installeren.
Al meer dan drie uur staat op het scherm "Bezig met overdragen van gegevens naar de server. Even geduld..." Ik heb het idee dat er echter weinig gebeurd. Wel is het zo dat ik de netwerkschijven niet meer kan benaderen. Ook via DS file, DS audio is niets te benaderen. Gewoon inloggen via DS finder lukt nog wel.
Is het normaal dat de upgrade zo lang kan duren?
Zo nee, kan ik dan zonder problemen de installatie onderbreken door de NAS uit te zetten?
-
Via een software matige herstart draait het systeem weer. Nieuwe poging te updaten is gestart.
-
Update is geslaagd.
-
Als je deze update doet, waar moet je dan rekening mee houden. Moet je diverse package bijv. opnieuw installeren??
-
Volgens mij kreeg ik na de update naar 4.2 vanzelf de melding dat er updates op de packages waren.
Dat verliep verder allemaal vlot. Alleen het updaten van 4.1 naar 4.2 leverde bij mij de eerste keer wat problemen op.
-
Met packages moest ik me wel eerst registreren bij Synology na de update naar 4.2 om überhaupt packages te kunnen updaten. Althans, dat was bij 4.2 beta. Geen idee of dat ook zo is als je direct naar 4.2 update, maar ik denk het wel.
-
Nee, die verplichte registratie is na veel protest van de betatesters weer verwijderd. Die geldt nu alleen voor betaalde pakketten.
-
Ik heb vandaag de synology 209II willen upgraden naar 4.2
Gedownload, gegevens verzamelen etc. En na enige tijd start hij opnieuw op. Althans dat zou moeten, maar nu blijven het blauwe power lichtje EN de 2 oranje lichtjes Disk1 en Disk2 lampjes al 5 uur oranje knipperen.
Alles uitgezet. Kwartier gewacht, weer aangezet .... helaas. blijft knipperen.
Weet iemand wat ik nu doen moet?
alvast bedankt. Michel Blezer
-
Disks eruit halen dan aanzetten. Binnen n minuut moet je n harde toon horen. Als dit niet het geval is is je moederbord 'defect'. Heb ik toevallig net gehad.
Opsturen naar Synology Taiwan. Herstel kost niet. Opsturen wel.
-
Helaas hoor ik na ontkoppelen geen harde toon. Raar, dat ik een 100 % perfect werkend systeem, SMART state perfect, 0 errors. En update naar DSM4.2 en .... de boel gaat kapot. En blijkbaar ben ik niet de enige.
Heb je een adres waar het naartoe moet, of kan ik beter via de plek waar hij gekocht is hem terugsturen!
alvast bedankt.
-
Heb zo het idee dat het flashen van de firmware op het moederbord niet goed is gegaan. Dit heb ik vorig jaar ook een keer gehad en ik heb het via de seriele poort op het moederbord zelf kunnen herstellen.
Voor support zou ik eerst proberen naar de winkel te gaan waar hij gekocht is, dat gaat meestal sneller. Als dat niet lukt Synology rechtstreeks proberen.
-
OK, dank je wel. Ik zal morgen naar de winkel teruggaan. En kijken hoever ik kom.
-
Als je geen garantie meer hebt stuur je n mail naar Synology Taiwan. Super service. Opsturen met postnl kost ongeveer 40 euro. Na ontvangst had ik de nas binnen 4 dagen ! terug.
-
Dank je wel. Klinkt goed. Ik heb de NAS inderdaad in 2009 gekocht, en die 2 jaar zijn dan om.
Ik zal ook maar een mail sturen . Is het emailadres makkelijk te vinden? Op de synology site !
Ik zal gaan zoeken.
Bedankt voor de info
-
Is het gelukt met opsturen?
-
Hoi , Het is inderdaad prima gelukt met opsturen.
Eerst een mailtje naar support@synology.com met uitleg, daarna kreeg ik zeer snel een mailtje met mogelijkheden, ze vroegen nog mijn exacte laatste configuratie en toen kreeg ik een adres in Taiwan waar ik de DS209+II naar toe kon sturen. Er was iets met het flashen van het moederbord fout gegaan.
Bij aankomst kreeg ik een fijne mail dat het pakje was aangekomen (na 5 dagen al !) en de dag later een mailtje dat de synology opnieuw geflasht was en teruggestuurd was. Weer 5 dagen later stond ups voor de deur.
Perfecte service, op en neer naar Taiwan gaat nog sneller dan in eigen land brengen.
Het kostte me alleen eenmalig aangetekend versturen (20 euro).
Echt petje af voor de goede en snelle service, en Don Ivo, harstikke bedankt voor de tip en info.
Michel
-
Hoi , Het is inderdaad prima gelukt met opsturen.
Eerst een mailtje naar support@synology.com met uitleg, daarna kreeg ik zeer snel een mailtje met mogelijkheden, ze vroegen nog mijn exacte laatste configuratie en toen kreeg ik een adres in Taiwan waar ik de DS209+II naar toe kon sturen. Er was iets met het flashen van het moederbord fout gegaan.
Bij aankomst kreeg ik een fijne mail dat het pakje was aangekomen (na 5 dagen al !) en de dag later een mailtje dat de synology opnieuw geflasht was en teruggestuurd was. Weer 5 dagen later stond ups voor de deur.
Perfecte service, op en neer naar Taiwan gaat nog sneller dan in eigen land brengen.
Het kostte me alleen eenmalig aangetekend versturen (20 euro).
Echt petje af voor de goede en snelle service, en Don Ivo, harstikke bedankt voor de tip en info.
Michel
Altijd weer fijn goede berichten te horen over de goede service van Synology! Sterkt mij ook weer in de gedachten een SUPER goede keuze te hebben gemaakt om voor en Syno te kiezen! Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Alvast een heel fijn weekeinde en ik zeg: LEKKER NASSEN EN DRINKEN MAAR! 8)
-
Inderdaad, ik heb inmiddels al 6 synologies in beheer in nederland en 4 in tanzania. Zo fijn dat die allemaal identiek werken. Ik was al blij ermee, en helemaal met de goede service. Jij ook een fijn weekend.
Gr. Michel