Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: GerardR op 10 maart 2012, 08:52:29

Titel: DSM 4.0 - antivirus essential
Bericht door: GerardR op 10 maart 2012, 08:52:29
Enkele dagen geleden versie 4.0 geïnstalleerd en ook het anti virus pakket.
De afgelopen 2 nachten heb ik een volledige scan willen laten uitvoeren. Ik constateer echter dat mij DS de volgende ochtend niet of nagenoeg niet meer bereikbaar is. Alleen door de DS uit te zetten en opnieuw op te starten krijg ik de boel weer aan de praat.
Voordat ik 4.0 installeerde liet ik de DS regelmatig mbv McAfee scannen.

Weet iemand een oorzaak?
Titel: Re: DSM 4.0 - antivirus essential
Bericht door: webkabouter op 10 maart 2012, 11:48:31
Heb je het nu over het scannen van het OS of over het scannen van je shared data?

mvrgr
Jmblr
Titel: Re: DSM 4.0 - antivirus essential
Bericht door: GerardR op 11 maart 2012, 08:42:56
beiden. complete scan
Titel: DSM 4.0 - antivirus essential
Bericht door: cyrus1977 op 11 maart 2012, 22:00:39
Ik heb het uitgezet die van mij leek te gaan opstijgen....


Sent from my iPad using Tapatalk
Titel: Re: DSM 4.0 - antivirus essential
Bericht door: bbooms op 11 maart 2012, 22:14:45
Ik heb alleen een wekelijkse system scan aanstaan. Houd er rekening mee dat hoe groter je data schijf is hoe langer het duurt met een scan. Wat je misschien kan proberen is de scan schedule verwijderen en opnieuw aanmaken met de laatste versie van de antivirus software.