Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Amon_RA op 11 november 2014, 10:23:31
-
Sinds de 5.1 update verliest mijn DS411slim alle connecties (ssh, samba, etc) na een aantal minuten.
De DS start normaal op, alle ledjes zijn ok, en ik kan perfect via de web GUI inloggen en alles bekijken, ik kan tevens de DS pingen, een ssh/telnet sessie is ook geen probleem, alles lijkt dus perfect in orde. Helaas is dit maar van kortstondige duur, na een tiental minuten verlies de DS alle connectie mogelijkheden, ik kan de DS niet meer pingen, ssh is niet meer mogelijk, en fileshares zijn niet bereikbaar :evil: . Het lijkt erop alsof een of ander process na een tijdje de geest geeft...
Ik heb Zaterdag reeds een ticketje bij Synology gelogt maar nog steeds geen feedback mogen ontvangen.
Liefst van al zou ik een rollback naar 5.0 willen doen, maar dit blijkt niet zo eenvoudig te zijn.
Heeft er iemand tips hoe ik mijn DS terug in bruikbare staat zou kunnen krijgen?
-
Liefst van al zou ik een rollback naar 5.0 willen doen, maar dit blijkt niet zo eenvoudig te zijn.
Kijk even hier. (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-1/rsync-van-server-naar-nas/msg133250/#msg133250)
Heeft er iemand tips hoe ik mijn DS terug in bruikbare staat zou kunnen krijgen?
Of anders toch wachten op Support.
-
Ik heb de version even aangepast maar tijdens het manueel updaten bleef de DSM "hangen" omdat alle connecties weer waren weggevallen...
Na een reboot bleef de status led oranje knipperen en kreeg ik totaal geen toegang meer tot de DS.
Ik heb de DS dan maar via een ethernet kabel rechtstreeks aan mijn laptop gehangen en heb er dan via Synology Assistant 5.1 manueel terug kunnen opzetten (5.0 bleek te oud te zijn...).
5.1 boot normaal, al mijn settings zijn er nog, alles blijkt in orde, behalve dat hij terug opnieuw alle connecties na een aantal minuten verliest....
Ik heb de indruk dat de DS te warm word, want als ik dadelijk de DS terug opstart nadat alle connecties verloren zijn blijft de status led blauw knipperen en gebeurd er helemaal niets. Als ik dan een paar minuten wacht en de DS opnieuw opstart werkt alles weer naar behoren totdat de DS weer zijn connecties verliest.
Bizar, ik hoop dat ik vlug reactie van Synology krijg... :(
-
Ik heb afgelopen weekend ook zoiets gehad, opeens alleen een blauw led. Kon hem op geen enkele manier meer benaderen.
Uit gezet en opnieuw aangezet en toen werkte het opeens.
Meteen de update gedraaid, met als gevolg slecht bereikbaar via internet.
-
Gaat de NAS na een paar minuten in slaapstand?
Anders zou je eens al je package uit kunnen zetten.
Kun je dat in iedergeval al uitsluiten .
-
De NAS gaat niet in slaapstand.
Ik heb alle packages reeds verwijderd, maakt geen verschil.
Na boot heb ik een aantal minuten, daarna is de NAS niet meer toegankelijk en kan ik enkel de stroomkabel unpluggen want zowel de power als reset doen het dan niet meer....
Dit lijkt heel erg op een process/service dat de hele NAS doet vastlopen.