Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: treesink op 17 december 2014, 17:40:13
-
Na installatie van deze upgrade ben ik alle data kwijt. Ik krijg de volgende melding: het systeem heeft een afwijking gedetecteerd op James2. Om uw gegevens te beschermen zijn alle volumes ontkoppeld. Neem voor verdere ondersteuning contact op met het Synology-ondersteuningsteam. Ik kan nu dus niets meer met mijn nas en dat is wel een probleem.
[/size][/color]
[/size]Ik heb een officiele support melding ingediend maar krijg bericht dat een reactie 5 dagen op zich zal laten wachten. Das wel jammer [/color] :oops:
Iemand hier enig idee wat te doen?
-
Ik zou, hoe vervelend ook, gewoon wachten op Synology Support, 5 dagen is een standaard antwoord.
-
in principe ben je geen data kwijt. Je kan gerust je DS713+ resetten (https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493 (https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493)) en dan je DSM 5.1 herinstalleren. Je bent dan wel alle configuratie kwijt, maar je data zit nog netjes op z'n plaats.
Ik heb dit zelf al twee maal uitgevoerd op een DS213+ met succes. Het blijft wel lastig om al je configuraties en pakketten terug te zetten, maar het voordeel is dat alles terug helemaal "clean" is.
Je volumes komen vanzelf terug "on line" na de DSM herinstallatie.
-
Dank voor je reactie. Ik wacht nog even voor ik een hele herinstallatie doe. Ik kan namelijk nog gewoon in DSM. Bij het herstarten zie ik ook even alles shares, maar die verdwijnen kort daarop net zoals alle schijven, volumes, enz). Probleem is dus dat DSM bewust een unmount doet. Als dat is opgelost heb ik alles weer werkend.
Iemand enig idee waar (log?) ik zou kunnen vinden welk probleem DSM ziet die een unmount nodig maakt?
Ik hoop wel dat de boel snel weer werkt. Werk nu een jaar met heel veel plezier met de synology dus ik heb er aardig wat op draaien. Video, photo, camera, zarafa, OpenHAB enz. Voor de kerstdagen staat de integratie met mijn slimme meter data gepland. Ik hoop wel dat dat door kan gaan :)
-
ik zag er ook tegenop maar Synology support had het me gevraagd, en al bij al was de herinstallatie en herconfiguratie na een uurtje al klaar. Maar je kan gerust ook wachten op support. Up to you ::)
[edit] Maar ja met al de packages die je hebt draaien begrijp ik wel dat je liever wacht...
-
is er in bijv. /var/log/messages niks te zien waar je wijzer van wordt?
-
Dat kan best zo zijn, maar wat dan ?
Er is iets misgegaan tijdens de upgrade en zou niet zelf "rommelen" omdat je simpelweg niet weet WAT er is misgegaan.
Mij advies is nogmaals, wachten op Support, die lossen het gewoon op.
-
Het was een vraag van TS:
Iemand enig idee waar (log?) ik zou kunnen vinden welk probleem DSM ziet die een unmount nodig maakt?
-
Er wordt door sommige mensen op het Engelse forum al aangegeven dat het niet mounten van de volumes volgens Synology wijst op een hardwarefout in de NAS. De NAS komt bij het booten niet door een bepaalde hardwaretest. De NAS moet dan vervangen worden.
Of dat in alle gevallen zo is blijft natuurlijk de vraag.
-
Vandaag heeft support op mijn Synology ingelogd en alles werkt nu weer. Ben ik blij mee!
Er staat een nieuwe DSM versie op (zelfde versienummer maar datum vandaag). Apart is wel dat support daar niets over zegt. Ook bijzonder is dat support zegt dat een van mijn nic's defect is. Was daarvoor niet. Mooie raadsels om tijdens de komende vrije dagen verder uit te zoeken.
ter info: het bericht van support is:
We recover your volume back, please check it. We recommend you backup important data by schedule.
Besides, we found that one of your NIC is abnormal. For DS713+, it should be two NICs.
Please contact local vendor/reseller to RMA this unit for repairing if this device warranty is valid.
-
Mooi dat het is opgelost was het wachten waard, toch?
Wat die NIC betreft, zou best kunnen dat men dat gezien heeft in een logfile of tijdens een test.