Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Tien op 08 december 2014, 15:33:04
-
de rest, bijv filestation, wel. Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken? Ik heb de meest belangrijke packages al gestopt en de monitor lijkt ook niet bezet....
-
Krijg je iets van een foutmelding ofzo als je het configuratiescherm probeert te openen of reageert hij gewoon niet? Heb je de NAS al een reboot gegeven?
-
Dank je voor je reactie. Het opstarten van config reageert niet (zie tweemaal bewegend icoon in voorbeeldscherm). De rest van de NAS reageert wel. Geen foutmelding. Reboot niet geholpen. Wat ik nu ga doen is alle packages stoppen en dan nogmaals een reboot doen.
-
Probeer eens op te starten vanuit het hoofdmenu.
-
Rechtsbovenaan in DSM? Dat heb ik gedaan.
-
Misschien via putty inloggen en naar de vrije ruimte op je schijven kijken? Mogelijk is je systeempartitie vol.
-
Ik heb alle packages gestopt en een reboot gedaan vanuit DSM. Toen kon ik er weer in en stond er een update te wachten (die had ik op automatisch gezet). Ik heb het idee dat hij daarop bleef hangen of zo want nu werkt het weer (met packages aan).
Bedankt voor de hulp.
-
^^ Sinds de update DSM 5.1-5004.2 had ik ook last van een hangend configuratiescherm, die ik ook vanuit het hoofdmenu niet meer kan opstarten. Een reboot ZONDER stopzetten van packages was genoeg. Ik ga wel een support ticket ingeven hiervoor.
-
Ik moest echt de packages stoppen. Ik heb het vermoeden dat met name het stoppen van Synology Timebackup geholpen heeft. Kan ook toeval zijn.
-
^^ Ik had een OS X Time Machine backup draaien! Mmm dat moeten we even onderzoeken... Die Syno.Core.System zoals in de schermafbeelding van TS?
-
Sinds DSM5.1 heb ik iets vergelijkbaars. Enkele (niet alle) "apps" willen na inloggen niet altijd opstarten. Bij mij was dat met name "Backup & Replication" en "Resource monitor". Dan zag ik het app-ikoontje linksboven met het "draaiende" cirkeltje er in, maar er gebeurde verder niets. Of de app startte half op en reageerde dan niet meer.
Bij mij helpt het tot nu toe steeds om uit DSM uit te loggen en meteen weer in te loggen. Dan starten die apps wel. Heel af en toe moet ik 2x uit-en-inloggen. Lijkt me handig om ook even te proberen voordat je bijv. een complete herstart gaat doen.
-
^^ Ik heb toch het idee dat het een BUG in DSM 5.1.x is. Ik ga een ticket maken, omdat dit de eerste versie is waar ik dit 'probleem' ervaar!
-
Inmiddels ook al een antwoord op bovenstaande support ticket ontvangen:
If you mean "Control Panel" keeps on loading on task bar under DSM UI? If so, then we have record down the issue for further investigation and update.
Once the issue is updated, then we will include it in later release.
Currently workaround:
1.Refresh browser and open control panel again.
2.Go to DS UI > Personal setting > others > disable "Resume DSM to previous logout status when login"
With time machine backup issue, if you run time backup, then you mean "Syno.Core.System process" will get high CPU and cause DS to hang?
If so, then if possible to obtain a kernel log for us to check if any particular error, while if this is 100% reproducible with time machine backup?
3. Please send us a copy of your kernel log, the instructions have been mentioned in below. The Kernel log is a technical log file which can give us more technical information about your system:
[DSM5.0 and Above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. Go to「DSM Menu > Support Center > Support Services > Log Generation」> Select "System" and all "other services"
3. Select apply and log will be generated to your local computer.
ad 2. Zoals geadviseerd heb ik de optie genoemd gedeactiveerd, probleem is hiermee opgelost.
DSM > GebruikersOpties >> Andere -> DSM hervatten uizetten.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/137518766/Synology/dsm-5.1-5012-configuratieschrem-instelling.jpg)
ad 3. Toch ook maar de Log Generator later draaien, dit was geheel nieuw voor mij. Om de gegenereerde .DAT file te kunnen lezen op mijn Mac heb ik deze debug.DAT file hernoemd naar debug.ZIP, deze vervolgens unzipped. Alle .log files kan ik nu 'lezen' in de Console app van OS X.
Is er een mogelijkheid om standaard deze .logs in mijn Console (realtime) te krijgen, wel zo makkelijk!?
-
Ik ervaar hetzelfde sinds de update naar 5.1 update 2 (mijn eerste versie van 5.1)
Zie dan veel processen die iconen willen ophalen draaien in de resource monitor
-
Het probleem is weer terug en het heeft te maken met het gegeven dat er een nieuwe update klaarstaat en dat DSM dus zelf automatisch het configuratiescherm wil starten bij aanmelden.
En inderdaad: na drie keer af- en aanmelden verscheen het updatescherm als onderdeel van het configuratiescherm.