Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 5.1 en eerder => Topic gestart door: Siebe op 12 maart 2014, 10:53:45
-
Beste forumleden,
Gisteren heb ik de nieuwe dsm5.0 geïnstalleerd. Sindsdien is mijn Cloudstation Client op mijn Mac onophoudelijk bezig bestanden te synchroniseren. Inmiddels schat ik in dat hij al een 24 uur bezig is, en er lijkt geen einde aan te komen.
Al zou het nodig zijn om wat voor een reden dan ook, alles opnieuw te moeten indexeren, dan nog vind ik het extreem lang duren, en krijg eerder het idee, dat er iets qua datum-tijd niet goed loopt. Alsof systeemtijden niet overeenkomen.
Ik maak gebruik van een gigabit-verbinding naar mijn NAS en heb een iMac en een MacBookPro.
De CloudStation map is 109 GB groot en bevat 86000 bestanden.
Herkent iemand dit probleem?
Wat kan ik er aan doen?
Groet Siebe
-
Gebruik je QuicKConnect?
Die zou een lokaal netwerk moeten detecteren, maar blijkbaar gaat het soms mis en loopt al het verkeer toch via de server in Leeds. (En dan is je uploadsnelheid bepalend)
-
@briolet
Aan de snelheid van het netwerk ligt het volgens mij niet. Hij komt om de paar seconden met de melding dat er tussen de 25 en 100 bestanden zijn geüpload. Het probleem treed lokaal op. Wat kan QuickConnect hierin helpen?
Gr. Siebe
-
Siebe,
Ik heb exact het zelfde hier. Heb jij al misschien inmiddels gevonden wat dit veroorzaakt?
Gr. Roelvie