Auteur Topic: Cloud Station Client op Mac blijft na update naar DSM5.0 uren uploaden  (gelezen 2050 keer)

Offline Siebe

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Beste forumleden,

Gisteren heb ik de nieuwe dsm5.0 geïnstalleerd. Sindsdien is mijn Cloudstation Client op mijn Mac onophoudelijk bezig bestanden te synchroniseren. Inmiddels schat ik in dat hij al een 24 uur bezig is, en er lijkt geen einde aan te komen.
Al zou het nodig zijn om wat voor een reden dan ook, alles opnieuw te moeten indexeren, dan nog vind ik het extreem lang duren, en krijg eerder het idee, dat er iets qua datum-tijd niet goed loopt. Alsof systeemtijden niet overeenkomen.
Ik maak gebruik van een gigabit-verbinding naar mijn NAS en heb een iMac en een MacBookPro.
De CloudStation map is 109 GB groot en bevat 86000 bestanden.
Herkent iemand dit probleem?
Wat kan ik er aan doen?

Groet Siebe

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.581
Re: Cloud Station Client op Mac blijft na update naar DSM5.0 uren uploaden
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2014, 11:17:06 »
Gebruik je QuicKConnect?

Die zou een lokaal netwerk moeten detecteren, maar blijkbaar gaat het soms mis en loopt al het verkeer toch via de server in Leeds. (En dan is je uploadsnelheid bepalend)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Siebe

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Cloud Station Client op Mac blijft na update naar DSM5.0 uren uploaden
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2014, 11:23:38 »
@briolet

Aan de snelheid van het netwerk ligt het volgens mij niet. Hij komt om de paar seconden met de melding dat er tussen de 25 en 100 bestanden zijn geüpload. Het probleem treed lokaal op. Wat kan QuickConnect hierin helpen?

Gr. Siebe

Offline Roelvie

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Cloud Station Client op Mac blijft na update naar DSM5.0 uren uploaden
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2014, 11:25:47 »
Siebe,

Ik heb exact het zelfde hier. Heb jij al misschien inmiddels gevonden wat dit veroorzaakt?

Gr. Roelvie
  • Mijn Synology: ds214+
  • HDD's: 2x4Terra


 

google cloud printer

Gestart door supermarcieBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 2873
Laatste bericht 16 september 2012, 20:11:29
door Olger
Cloud Sync connecteren met andere NAS via WebDAV

Gestart door SylvesterBoard Cloud Sync

Reacties: 16
Gelezen: 6831
Laatste bericht 10 december 2017, 21:37:31
door Sylvester
DS cloud wil niet verbinden

Gestart door EllinBoard Android Apps

Reacties: 15
Gelezen: 9570
Laatste bericht 23 november 2014, 17:27:23
door Birdy
Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1459
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
DSM 4.3 en Symform Cloud Backup

Gestart door hansiedownBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2341
Laatste bericht 18 september 2013, 19:42:02
door hansiedown