Auteur Topic: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg  (gelezen 5165 keer)

Offline rolex

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Gepost op: 29 juli 2015, 13:36:02 »
Sinds vorige week ben ik zoek naar oplossing. Donderdag deed mijn DS450+ heel raar, reageerde niet en kon niet meer inloggen. Via de app op mijn mobiel opnieuw gestart. Na 10 minuten dacht ik wel dat het gestart was. Kreeg een 404 foutmelding. Keek naar de NAS, en ik zag een blauwe led knipperen. Na 20 minuten startte de nas opnieuw op. Daarna kon ik wel inloggen maar niets reageerde toen.
Gedeelde mappen verdwenen, icoontjes weg, filestation reageerde niet, opslagbeheer ook niet. HDD waren op dat moment rustig, geen geluid te horen. Na een uur was de NAS weer normaal.

Vandaag weer hetzelfde gebeurd, geen knipperende blauwe led maar de web interface reageerde niet meer. Ik krijg ook de melding 'verbinding mislukt'. De HDD's zijn nu ook verdwenen..

Ik heb gelezen dat ik een moederbord test kan uitvoeren door alle schijven eruit te halen maar of het in mijn geval wel gaat werken betwijfel ik.

Wat zijn de mogelijkheden? Nieuwe install en kijken of het weer voordoet.. ?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2015, 13:45:12 »
Ik denk dat het beter is om hiervoor even een Ticket in te leggen voor deze vreemde situatie.




CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rolex

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2015, 13:55:29 »
Ticket is goed idee.

Op fora's lees ik wel veel slechte ervaringen van helpdesk medewerkers die een puinhoop hebben gemaakt op veel nassen als ze hebben ingelogd.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2015, 13:59:58 »
Die ervaringen lees je dan niet hier, volgens mij kunnen ze in Taiwan aardig wat zaken oplossen.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline rolex

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2015, 14:10:18 »
Heb inmiddels een antwoord gekregen.

1. Moederbord check gedaan. Blauwe led knippert niet.
Wat ik nog kan doen is de HDD schijven testen. De HDD zitten in een RAID5 array. Ik neem aan dat ik een schijf eruit kan halen, en vervolgens moet formatteren om daarna de WD diagostic tool te draaien.

Citaat
We suggest to help us check if the motherboard of DiskStation is damaged by this FAQ:
http://www.synology.com/support/faq/366
 
1. Power off your Diskstation
2. Remove all of your hard drive disk
3. Power on your Diskstation without any disk
 
 
If the POWER LED is blinking when DiskStation boots up without HDD over 10 minutes or only blinking for a few seconds, then the motherboard is defective, please kindly contact your local reseller for RMA service if the warranty is still valid.
 
Please kindly confirm your system status displayed in Synology Assistant again.
Which can be download from our Download center (https://www.synology.com/support/download/)
There are three common statuses :
 
1. Ready: You can directly click [Connect] in Synology Assistant to login DSM WebUI to manage it.
2. Configuration lost / Migratable: You can proceed with DSM installation to get a fresh system without losing data.
3. Not installed: Pay attention to any RED TEXT like "Note: all data in the disk will be deleted during setup procedures." Please abort the installation if this text is being displayed in the Synology Assistant, otherwise your data will be erased. If no red text appears during the setup procedure, please kindly proceed to reinstall the system firmware to revive your DS415+.
And it will be normal if no disk at the moment.
 
If Synology Assistant cannot find your DiskStation, please try the following tips with or without the disks:
1. Reset your network setting : https://www.synology.com/knowledgebase/tutorials/493#t2
2. Temporarily remove your Firewall & Antivirus software on the computer.
3. Try to connect your computer and DiskStation directly with an ethernet cable (no router, hub or switch sits in between).
And set the computer's IP to DHCP and try again.
4. Try with another computer.
5. Change ethernet cable to rule out faulty or degraded cables.
 
If the status LED keep flashing with Orange, we assume that was caused by hard disk issue, please help us to check by the FAQ :
     https://www.synology.com/knowledgebase/faq/379
 
 
We also recommend you check the hard disks. You may take out the HDDs and connect them to your desktop PC. Then, run the manufacturer's diagnostic tools (see below) to confirm the health status of the disks. Change defective HDs if there is any.
 
    [Samsung HDD: ES-tool]
    http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/ES_Tool.html
 
    [WD HDD: Lifeguard]
    http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=608&sid=3
 
    [Seagate HDD: Seatool]
    http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools
 
    [Hitachi HDD: Drive Fitness Test]
    http://www.hitachigst.com/support/downloads/
 
    [Toshiba HDD: Diagnostic Tool]
    http://storage.toshiba.com/storage-services-support/warranty-support/software-utilities
 
If all disks are fine and you are eager to retrieve your data, please connect all your HDDs to a desktop computer and perform the actions listed in this FAQ:
 
    http://www.synology.com/support/faq/579
 
If Synology Assistant can find your DiskStation, please prepare another healthy spare disk, and try to insert this disk in either slot of your DiskStation to install DSM. See if you can complete the DSM installation. If the installation still fails, your Synology product may be defective. Please contact your local Synology reseller for RMA service if the warranty is still valid.
 
If you were using volumes with data protection (i.e. RAID1/5/6, which allows 1 or 2 failing disks), you can install DSM on a spare empty disk and then insert the remaining hard disks to read the data. (Please be advised that this is still risky. If one more hard disk fails during this procedure, then your data may be lost). Here are the steps:
 
1) Power off and remove all hard disks
2) Insert a spare empty hard disk in Slot 1
3) Power on and install DSM normally
4) Do not create any volumes. Power off DiskStation once DSM is installed successfully.
5) Insert the remaining old hard disks while keeping new spare disk in slot 1. (1 of your old hard disks may be left out.)
6) Power on DiskStation
 
Once the data in the old disks can be read, you should back them up to another place asap.
 
Or, you can go to Storage Manager and repair the system partition on the old hard disks. When it's done, you can remove the spare disk, install the original disk, and repair the system partition on the original disk. By doing this, your previous system configurations (user account, user privilege, application settings, etc.) will be erased, but the data in the shared folders will still be there.
 
Hope this helps.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Stephan296

  • Gast
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2015, 14:12:42 »
Je hoeft hem volgens mij niet te formatteren om hem te testen

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2015, 14:13:38 »
Kan ik bevestigen  ;D


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rolex

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2015, 15:04:52 »
Een uur geleden opende ik de WD tool en zag de schijf dus over het hoofd :/

Is een snelle test voldoende? of een uitgebreide test is een must?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2015, 16:26:10 »
Doe eerst die snelle, mocht blijken dat het daar al fout gaat, dan weet je het, vervangen.
Zo niet, dan kan je altijd nog de uitgebreide test doen maar, die duurt wel even.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline rolex

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 34
Re: blauwe led, mappen verdwenen, icoontjes weg
« Reactie #9 Gepost op: 06 augustus 2015, 08:43:44 »
De (snelle)tests zijn OK.

Wat ik heb gemerkt is, dat wanneer ik niet kan inloggen via Chrome op de NAS het wel lukt in IE. Alle icons laden, hdd schijven zijn te zien etc.. Heel raar.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX


 

Ds412+ Blauwe knipper led

Gestart door AKWDSMBoard NAS hardware vragen

Reacties: 6
Gelezen: 1284
Laatste bericht 25 december 2019, 16:42:23
door Birdy
NAS blauwe led knippert en LAN led is niet groen

Gestart door LipoBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 320
Laatste bericht 12 juni 2024, 10:55:15
door Lipo
DS107+ Start niet Blauwe standby lamp knippert

Gestart door wintersjwBoard NAS hardware vragen

Reacties: 14
Gelezen: 6534
Laatste bericht 28 juni 2010, 21:36:26
door wintersjw
Blauwe LED flashing, NAS start niet!

Gestart door ThieutjeBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 2411
Laatste bericht 05 maart 2013, 13:58:41
door TheoW
Blauwe lamp op DSS 111 knippert soms na opstarten

Gestart door Gijs47Board NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 979
Laatste bericht 04 mei 2014, 14:01:32
door Birdy