Auteur Topic: [Opgelost] Re-indexen: Hoe lang duurt dat?  (gelezen 3403 keer)

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
[Opgelost] Re-indexen: Hoe lang duurt dat?
« Gepost op: 19 februari 2012, 13:33:47 »
Na upgraden van fw 2.3-1157 naar 3.1-1636, twee dagen geleden, blijkt mijn DS107+ niet meer in hibernation te gaan...(Zie mijn andere posts).
Ik vermoed nu dat ie bezig is om ongevraagd alle foto thumbnails te re-indexeren. Heeft iemand een idee hoe lang dat duurt?
Hieronder een screenshot van de Resource Monitor. 'smbd' geeft 64,2 % aan en'Convert' wisselt steeds van 34% naar 30%.
Is hieruit iets te concluderen?

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: Re-indexen: Hoe lang duurt dat?
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2012, 00:04:54 »
Ik heb mijn hibernation vraag ook voorgelegd aan Synology support. Omdat anderen wellicht ook iets hebben aan deze informatie plak ik het hieronder.
Ze bevestigen in elk geval dat een fw-update een re-indexering van de foto's tot gevolg heeft.

"Hi,

Photo Station will not affect disk hibernation as long as the photo files have been indexed and finished the thumbnail process. As a suggestion, if you upload your photos through Synology Assistant, using the Photo Uploader function, it will index and create thumbnail from your PC before uploading it to NAS. This will eliminate the indexing process in NAS and is generally quicker.
Note that when these services are enabled, the internal HDD cannot enter hibernation mode:

* Weblizer
* Local Master Browser
* eMule
* Download Station
* Squeeze Center
* Mail Station
* Surveillance Station
* Log is enabled in [Media Server]>[Diagnose]
* DiskStation will re-indexing the multimedia files after firmware upgrade. There will be index/convert process under resource monitor when this occurs

If your hard drive is capable of hibernating and you don't run any of the programs mentioned above, or DiskStation has stopped re-indexing for a long time, then please help us diagnose the hibernation problem. Please follow the procedures in the following document to help us retrieve the Hibernation Debug Log. This will help us better determine the root cause of the hibernation problem:

ftp://on-line:online_user@ftp.synology. ... %20Log.doc

Please make sure to remove the ethernet cable from DS107+ when performing this test."

Overigens is mijn DS107+ nog steeds niet in slaap. Een blik op de Resource Monitor leerde me dat 'convert' maar liefst 98% van het CPU gebruik inneemt. Geen idee hoelang dat nog gaat duren, dagen, weken? Ik heb zo'n 127 GB aan foto's..

Offline Matr1x

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 270
  • -Ontvangen: 771
  • Berichten: 5.090
Re: Re-indexen: Hoe lang duurt dat?
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2012, 00:27:06 »
Citaat van: "apeka"
Ik heb zo'n 127 GB aan foto's..

Dat kan het best een paar dagen duren. DSM 3.2 maakt van elke foto een aantal thumbnails en dat kost gewoon tijd.

Overigens kunnen het ook 3rd party pakketten zijn die een harddisk uit zijn slaap houden. Als je er achter wilt komem welke functie het probleem veroorzaakt moet je eigenlijk alles uitzetten en dan één voor één activeren.
  • Mijn Synology: DS224+
  • HDD's: 2x HAT3300-4T
  • Extra's: MR2200ac / RT2600ac

Offline apeka

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 169
Re: Re-indexen: Hoe lang duurt dat?
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2012, 23:00:12 »
Inderdaad blijkt het indexeren waarschijnlijk de oorzaak van een slapeloze DS107+ te zijn geweest..
Vanmorgen was in elk geval het Status lampje eindelijk uit! Over het indexeren heeft mijn nas dan ongeveer drie en een halve dag gedaan. Dat is goed om te weten als vuistregel.
Een blik op het CPU Usage log van de Resource Monitor leerde me, dat het 'convert' proces verdwenen is..
Bedankt voor het meelezen en meedenken... Goed dat er een Synology Forum is!


 

[Opgelost] Scrubbing issue / S.M.A.R.T testing HDD's

Gestart door m4v3r1ckBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 32
Gelezen: 6419
Laatste bericht 21 februari 2018, 15:24:59
door m4v3r1ck
VPN Plus Server => Remote Desktop Server niet meer zichtbaar? (opgelost)

Gestart door aliazzzBoard Synology Router

Reacties: 1
Gelezen: 680
Laatste bericht 27 juni 2020, 13:33:27
door aliazzz
NAS reageert zeer traag : opgelost

Gestart door SylvesterBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 9
Gelezen: 4092
Laatste bericht 29 januari 2022, 14:27:22
door Sylvester
Windows verkenner en simpel NAS bereiken lukt maar niet.....OPGELOST (niet dus)

Gestart door ed1973Board Windows

Reacties: 42
Gelezen: 20987
Laatste bericht 11 oktober 2015, 20:56:20
door scootfan
Hulp nodig , DS1817+ niet meer benaderbaar ook niet via Assistant (opgelost)

Gestart door cbr600f4iBoard NAS hardware vragen

Reacties: 12
Gelezen: 2497
Laatste bericht 11 juni 2017, 16:54:41
door cbr600f4i