Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Briolet op 18 september 2020, 23:59:49

Titel: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 18 september 2020, 23:59:49
Volgens mij speelt dit probleem al veel langer in SS maar zelfs de meest simpele zoektermen geven "Geen resultaat".  Dit probleem speelt alleen als de help op "on-line" staat. Bij de stand "off-line" werkt het als verwacht. Maar help start altijd op in de mode "on-line", dus altijd in de mode dat het niet werkt.

Ben ik de enige met dit probleem, want ik zou toch verwachten dat het anders vaker gemeld zou zijn.

NB De help in dsm werkt wel goed, dus alleen de help in SS heeft het probleem. (Zowel in de browser als in de app)
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 19 september 2020, 10:16:44
Hier hetzelfde probleem:
- Surveillance Station 8.2.8-6335 (DSM6).
- Surveillance Station 8.2.8-7114 (DSM7).
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 19 september 2020, 10:47:20
Ok, ik heb nu een ticket aangemaakt.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 19 september 2020, 10:48:45
Voor beide versies ?
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 19 september 2020, 10:57:49
Ik heb idd beide versies vermeld. De kans is dat het probleem niet lokaal is, maar aan de synology server ligt en dan zal het probleem bij alle versies zijn.

Bij online zoeken is het de synology server die zelf in zijn database zoekt. (Want anders zou de nas bij elke zoekopdracht eerst alle help bestanden moeten downloaden)
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 21 september 2020, 09:30:00
Ik krreg het volgende onzin bericht van Synology:

Citaat
This is likely a network settings issue, so check that your network settings are correct and try setting the DNS Server manually to 8.8.8.8 (Googles) and make sure there's no firewall rule blocking (disable it temporarily if enabled) and then try again.

Ik was al van plan om geen tickets meer aan te maken omdat ze er tegenwoordig nooit meer serieus op willen ingaan en ze je met een kluitje in het riet sturen. Want dit zijn natuurlijk oorzaken die je als eerste afvinkt voordat je een ticket instuurt.

Verder gaf ik aan dat de Hhelp in DSM wel werkt. Maar blijkbaar lezen ze het ticket helemaal niet. Dat idee had ik bij mijn vorige ticket ook en heb er toen ook niet meer op gereageerd.

Voor mij is het goed en ik stop er geen tijd meer in. Ik heb die on-line zoekfunctie in help niet nodig. Als Synology de bugs er niet uit wil halen moeten ze het zelf maar weten.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Babylonia op 21 september 2020, 10:02:54
Heb het probleem met de Help zowel met de NAS alsook de Synology router.

In eerste instantie hoofdthema's   = online
Klik je verder naar ondertitels, geeft offline   (en geen informatie)

Voor evt. hulp kijk ik bij Synology websites met online tutorials.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 21 september 2020, 11:06:34
@Babylonia Bij mijn NASsen en mijn RT2600ac werkt de online Help wel, alleen in SS werkt het niet.

@Briolet Ik heb even getest in Synology SS DEMO (https://demo.synology.com/nl-nl) en daar werk het ook niet !
Mijn DEMO-omgeving: https://a101.nvrdemo.synology.com:5001/cam/webman/3rdparty/SurveillanceStation/

[attachimg=1]
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 21 september 2020, 11:10:18
Ik vind het alleen een vreemde reactie van hun helpdesk om de schuld bij het netwerk te leggen. Tenslotte staat de hele help remote en kun je het niet eens lezen als de netwerk settings niet kloppen.

Het begint een ziggo helpdesk te worden: "Klanten niet helpen met oplossingen, maar standaard antwoorden sturen zonder de vraag te lezen, om maar aan hun dag-quotum te komen van behandelde tickets."
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 21 september 2020, 11:15:43
Echt een standaard eerste lijn support reactie, maar als je toch gewoon reageert, dan wordt er meestal wel serieus aan gewerkt, is mijn ervaring.
Je kunt nu in ieder geval aantonen, dat het bij hun eigen Demo omgeving ook niet werkt ;) 
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 21 september 2020, 11:18:57
Die demo werkt bij mij ook niet in de on-line instelling. Wel in de off-line instelling.

Citaat
Echt een standaard eerste lijn support reactie,

Maar dat zou niet mogen. Op zijn minst moeten ze de vraag lezen voordat ze een standaard antwoord sturen. Maar zoals geschreven heb ik geen hinder van deze bug omdat off-line nog wel werkt en heb geen zin me te ergeren aan de lakse helpdesk.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Babylonia op 21 september 2020, 11:51:36
Ik gebruik geen Surveillance Station.  Vanuit de demo versie dan ook niet (dus als DSM demo), en vind daarbij geen problemen.
De help toont dan de mode "Online".

[attach=1]


Help menu van mijn eigen router RT1900ac:
(Tijdelijk even als test de Firewall uitschakelen maakt niet uit).

[attach=2]

Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 29 september 2020, 10:08:43
Ik kreeg net antwoord:

Citaat
Thanks for waiting, the issue has been resolved now. Please try it again.

Misschien moet ik nog even wachten, maar ik zie geen verbetering.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 29 september 2020, 10:12:47
Bij mij werkt het wel: DSM6 en DSM7.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 29 september 2020, 10:27:43
Nog even beter getest. Nu werkt het half.

Neem als voorbeeld het woord "krachtige" dat slechts één keer voorkomt in de help. Als je het woord compleet typt, vind hij het nu inderdaad. Laat je de laatste letter weg, dan vind hij het niet.

In de off-line mode is het voldoende om de eerste helft van het woord te typen en hij geeft al alle treffers waar dat stuk woord in voorkomt.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 29 september 2020, 10:37:27
IDD ::)
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Birdy op 29 september 2020, 10:43:00
DSM7: In het beginscherm: opnameschema's wordt gevonden en opnameschema' ook maar opnameschema dan weer niet.
Zit je in de help zelf en zoeken in rechtsboven: werkt opnameschema dan weer wel.

DSM6: Werkt bovenstaande gewoon wel.

Een rommeltje dus en laat het maar zo, gebruik altijd de Help (DSM of SS) op internet.
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 29 september 2020, 11:46:48
De zoekfunctie in DSM  (Universal search) had ook zo zijn eigenaardigheden. Die indexeerde ook afsluitende punten mee. Een word op het einde van een zin vond hij daardoor niet als je niet die punt mee ingaf in de zoekopdracht.

Maar gelukkig kan de Mac diezelfde database gebruiken in de finder en dan vind hij al treffers als je de eerste letters intikt. Dat de afsluitende punt mee geïndexeerd word, maakt dan niet uit.

Tegenwoordig hoef je in Universal Search niet meer het complete woord in te vullen om een treffer te krijgen. Dan ben le ook van het probleem met afsluitende punten af
Titel: Re: Zoekfunctie in Help werkt niet
Bericht door: Briolet op 06 oktober 2020, 13:18:51
Citaat van: Synology's ticket
According to our developers, this has been identified as a known issue. We are working hard to address this in a future release.
Please kindly stay tuned for the update, and in the meantime, we apologize for any inconvenience caused.