Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: FrederikH op 25 oktober 2016, 11:47:16
-
Ik heb onlangs een update gedaan van de firmware op mijn DAHUA IPC-HDBW4421E camera met een nieuwe versie (2.400.0000.15.R, Build Date: 2016-06-23).
Echter, na deze update werkt deze camera niet meer in synology station. Er worden geen mails meer verstuurd bij motion detection en ook geen beelden meer opgenomen.
Als ik de verbinding terug wil activeren, komt er telkens de melding "connection lost".
Als ik de camera volledig verwijder en terug installeer, komt dezelfde foutmelding.
De camera op zich werkt wel want via mijn IP adres kan ik beelden zien. Het is enkel de integratie in mijn NAS die niet meer werkt.
Wie heeft er raad?
Alvast dank
-
ALS het door die update komt, kan je die update niet terugdraaien ?
En...heb je de laatste SS versie 7.2.4-4683 draaien ?
Zo niet, wel laatste Device Pack Versie 3.4-0671 ?
-
Alle versies op de Synology zijn volledig bijgewerkt, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Update terugdraaien is nogal moeilijk aangezien ik nergens op het web de vorige versies van deze camera vind ...
Het zou een .bin bestand moeten zijn en ik heb bij aankoop ook geen software CD meegekregen ...
Beetje lastig dus ...
Ondertussen naar DAHUA zelf ook al een mail gestuurd maar niet echt responsief ...
-
MOD @mikeo Niet onnodig citeren.
Heb jij dit ooit weten op te lossen. Heb pas geleden ook een update van de firmware gedaan en net SS opnieuw moeten installeren.
De Dahua krijg ik dus niet meer geactiveerd. Voorbeeld werkt prima en voorheen ook nooit problemen gehad met de camera maar nu ineens niet meer werkend te krijgen.
-
Ik heb hetzelfde probleem. Na een update van mijn Dahua IPC A35 krijg ik de melding in Surveillance dat camera 'verbinding is verbroken' terwijl ik bij testen wél beelden kan zien.
Ik denk dat SYN toch nog een update moet doorvoeren...
-
Ik heb hem voorlopig werkend gekregen door in de camera GUI een gebruikersaccount aan te maken bij ONIVF.
Daarna werkt hij gelukkig weer. Hopen dat het tzt wordt opgelost.
-
Als er iets opgelost moet worden door Synology, dan moet jullie dit wel kenbaar maken door Tickets in te leggen.
Anders kunnen jullie wachten totdat jullie een ons wegen. ;)
Synology Ticket:
https://account.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/nl-nl
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
-
Uiteraard ook melding bij Synology gemaakt hierover en wacht op reactie.
-
Hieronder de reactie van Synology:
Dear Customer,
Thank you for contacting Synology support.
Regarding your issue, it is a known issue between Dahua latest FW and Surveillance Station.
It is related to the Dahua FW issue and Dahua will fix it in the next release.
Otherwise, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system and the cameras from here.
[1]Remote Access Instructions
===============================================================
For DSM 5.0 and above:
1. Please provide the Support Identification Key in Support Center to us and enable remote access.
2. Enable SSH service in Control Panel > Terminal & SNMP
3. Tell us your temporary password for the 'admin' account on your Synology NAS.
Note 1: Other user accounts with admin privilege won't work except DSM6.x.
Note 2: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
===============================================================
[2]Remote Access Instructions for the camera
===============================================================
1. Please provide the camera's IP Address, Port number for RTSP, HTTP, and ONVIF
2. Default Admin account credentials ( Username and Password )
3. Please make sure the camera is accessible outside of your network. To do so, you need to port forward the port of the camera. The camera user manual usually have some steps on how to port forward.
===============================================================
We will not disclose/access any of your private data. Please offer us the remote access for troubleshooting purposes. Thank you.
Sincerely,
Technical Support
Tina Sung
-
Kijk je met SS, dus in de browser of Surveillance Station Client, die je op de PC kunt installeren, is veel stabieler.
-
Kreeg vrijdag toevallig van dezelfde medewerker dezelfde reactie maar dan zonder de melding dat het probleem bekend is en door de firmware update komt.
Ik kreeg alleen de optie om de nas door hun te laten bekijken. Maar dat heeft dus verder geen zin en wacht wel op de nieuwe firmware.
Thank you for your feedback and sorry for this late response.
To look deeper into this issue, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system from here.
[1]Remote Access Instructions of NAS
===============================================================
For DSM 5.0 and above:
1. Please provide the Support Identification Key in Support Center to us and enable remote access.
2. Enable SSH service in Control Panel > Terminal & SNMP
3. Tell us your temporary password for the 'admin' account on your Synology NAS.
Note 1: Other user accounts with admin privilege won't work except DSM6.x.
Note 2: The temporary password should not be too simple and must contain numbers and letters.
Please also enable Auto Block in Control Panel > Security to enhance system security.
===============================================================
[2]Remote Access Instructions for the Dahua camera
===============================================================
1. Please provide the camera's IP Address, Port number for RTSP, HTTP, and ONVIF
2. Default Admin account credentials ( Username and Password )
- Please make sure the camera is accessible outside of your network. To do so, you need to port forward the port of the camera. The camera user manual usually have some steps on how to port forward.
-
Ik heb hetzelfde probleem, heeft iemand geprobeerd om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen (van de camera)?
-
Probleem zit in de firmware en dan heeft een reset geen zin.
Synology geeft aan dat het probleem bekend is en moet worden opgelost door DAHUA .
DAHUA geeft aan nog geen zicht te hebben op een update van de firmware.
Zal nog wel een tijdje duren voor dit dus wordt opgelost. Via OnVIF werkt het gelukkkig wel.
-
ONVIF is voor mij volledig nieuw, welke stappen moet ik doorlopen om dit werkend te krijgen?
-
Binnen SS Cam setup heb je de optie om op ONVIF te laten zoeken.
-
INFO: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/Surveillance/help/SurveillanceStation/ip_camera#add
-
Op sommige cameras moet je wel eerst OnVif aanzetten.
-
Log ook eerst in op de camera zelf. Je moet namelijk een ONIVF account aanmaken anders kun je niet met SS inloggen.
Inloggen op de camera.
Kies voor Settings
Kies voor System --> Account
Klik op Tabblad ONVIF User
Klik op Add User
Dit account gebruik je dan in SS.
In SS maak je een Camera aan of pas je de huidige aan.
Ip: Ip van de camera
Poort: standaard poort 80
Brand: ONVIF
Camera Model: [Generic_ONVIF]
Username: account wat je hierboven hebt aangemaakt
Password: wachtwoord wat je hierboven hebt aangemaakt
Hiermee werkt het bij mij.
-
Bedankt voor de uitgebreide reactie, ik ga het bij thuiskomst direct even proberen.
-
Het verbinden is gelukt, ik krijg alleen geen beeld in de DS Cam app en in de livestream (opnames zijn verder goed).
-
De DS Cam app wil nog wel eens problemen hebben met HTTPS verbindingen. Of eigenlijk je video app, want DS Cam laat het tonen van video over aan de video app op je telefoon.
-
Ik gebruik op dit moment nog geen https.
#nogzoekende
-
ik krijg alleen geen beeld in de livestream.
Als dit in SS zelf is, dan kun je beter Surveillance Station Client (https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS212j#utilities) gaan gebruiken ?
-
Zelfde probleem (zie bijlagen).
In de preview (app van DS Cam) krijg ik wel beeld..
-
Misschien de camera eens een keer herstarten dat dit nog iets veranderd.
Werkt hier zonder problemen. Gebruik de camera wel via PoE en niet via Wifi maar dat zou op zich niet uit moeten maken.
Kun je ook eens een printscreen maken van de firmware versie.
Inloggen op de camera
Kies voor Information
Kies voor Version
Je kan ook eens testen als je Android gebruikt middels de App TinyCam. Super App voor camera beelden. Vele malen sneller dan DS Cam. Je kan alleen niet terugkrijgen maar dan kun je DS Cam altijd nog voor gebruiken.
-
Ik heb hem ondertussen aan de praat, de verbinding valt wel regelmatig weg.
Ik vraag me af of ik de firmware ook kan downgraden (iemand enig idee?) de vorige versie is nog wel te downloaden van het net.
-
Downgraden zou ik niet zomaar doen. Zou dat eerst navragen of dit zonder problemen kan. Niet elke apparaat vindt dat fijn namelijk.
Als de verbinding vaak wegvalt zou dit ook heel goed kunnen liggen aan je wifi, mits je de camera daarmee gebruikt. Bv doordat je op een zelfde kanaal zit als een buurman/vrouw. Babyfone is ook bv ook een grote stoorzender. Ook al heeft het voor de upgrade wel goed gewerkt dan zegt dat niet. Situaties veranderen dagelijks en zeker als je wifi kanaal automatische wordt gekozen kan dit soms ook problemen geven.
Even wat ideeën die mij zo te binnen schieten.
1. Rest je modem/router eens een keer. Lost soms dit soort problemen op. Stroom er voor 1 minuut afhalen en dan de stekker er weer in.
2. Stel je wifi kanaal in op een vast kanaal en als dat al wordt gebruikt, zet hem eens op een andere kanaal. Er zijn genoeg app te vinden die je wifi inzichtelijk kunnen maken waardoor je precies kunt zien hoe druk het in je omgeving is met wifi van buren om zodoende een kanaal te kunnen kiezen die het meest rustig is.
3. Check met dezelfde app ook hoe sterk je wifi signaal is bij de camera. Het kan ook goed zijn dat de wifi ontvangst op die plek niet al te sterk is en dat zou ook een verklaring kunnen zijn van het wegvallen van de verbinding.
4. Stel de kwaliteit van de camera beelden eens een stuk lager in en test eens of het dan nog wegvalt. Mogelijk dat de hoeveelheid data je router voor problemen stelt.
Blijft je problemen houden dan zou je kunnen overwegen om de camera via PoE aan te sluiten. Dan ben je af van wifi problemen en krijg je een stabiele verbinding. Je moet dan alleen wel een netwerkkabel aanleggen naar je camera en dat is niet altijd mogelijk.
-
Alles heeft een reset gehad, kwaliteit van het opgenomen beeld is nu lager ingesteld. Toch blijft de verbinding wegvallen.
Dit had ik voor de upgrade van de firmware niet (of nauwelijks). Denk dat het aan de firmware ligt.
-
Zou kunnen maar is wel vreemd dat dit zoveel invloed zou hebben.
Zou toch de overige tips eens testen qua wifi signaal etc.
Als dat allemaal goed is dan kun je natuurlijk indien je garantie hebt dit ook kunnen claimen. Zou ook kunnen dat het een hardware probleem is. Of even contact opnemen met DAHUA. Mogelijk hebben zij nog tips.
-
Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden. Gisteren een 2e IPC C35 camera gekocht en gelijk die nieuwe alsook mijn bestaande camera geüpdated naar de nieuwste firmware .... :x Je snapt het al: nu doen ze het allebei niet. Omdat de 2e camera toch nog in de terugzendtermijn zit durf ik de downgrade naar een vorige firmware wel aan. Maar waar kan ik die vinden ? Wel gezocht maar niet gevonden.
Dirk
-
Zou de vraag stellen aan DAHUA.
-
Voorlopig maar even de ONVIF-route gekozen. Werkt goed.
-
Wellicht op deze site:
https://www.ipcam-helpdesk.nl/dahua-support-documenten/camera/wifi-outdoor/ipc-hdbw1120-1320.html
-
Bedankt voor het meedenken, maar helaas ...... Is er trouwens een voor- of nadeel van gebruik van de ONVIF optie ? Ik zie geen functionele verschillen en de twee camera's draaien nu goed.
-
ONVIF is universeel, het is dan zo dat speciale functies van een CAM mogelijk niet gebruikt kunnen worden in SS.
-
Hieronder de oplossing die ik van Dahua kreeg:
(of wachten op volgende update)
Zie: Instructies
1. Schakel SSH in op uw Synology en maak verbinding via SSH ( Putty is veel gebruikt )
Voer het volgende commando in
2. cd /var/packages/SurveillanceStation/target/device_pack/camera_support/
Bewerk het bestand: DAHUA.conf --> 3. sudo vi DAHUA.conf
4. Zoek uw camera model en verwijder "FPS_RULE" in "api_specific"
Voorbeeld:
api_specific = FPS_RULE,FOCUS_V2,ROTATE_0
Verwijder het dik gedrukte deel uit deze regel
5. Controleer de camera instellen, frame rate, resolutie zorg ervoor dat deze gelijk staan als in Synology.
7. Schakel de camera in in Synology
8. Als de camera nog disconnected aangeeft is er iets niet gelijk of is de wijziging niet goed doorgevoerd
-
Probleem is alleen dat je dit iedere keer weer moet uitvoeren als er een firmware upgrade is geweest op de Diskstation. Een structurele oplossing is dit niet.
-
Even een scriptje maken die dit doet en in de taakplanner zetten zodat het bij elke boot wordt uitgevoerd.
Met de code hieronder wordt de regel die begint met "api_specific" vevangen door een nieuwe regel.
sed -i "/api_specific /c\api_specific = xxxx" /var/packages/SurveillanceStation/target/device_pack/camera_support/DAHUA.conf
Vervang de xxx door wat er moet staan, want in jouw post kan ik niet lezen wat er vetgedrukt zou zijn.
Als je het heel netjes wilt doen zet je deze regel in het postupgrade script van het package
Dat is dit bestand:
/var/packages/SurveillanceStation/script/postupgrade
Dan wordt het na elke upgrade van surveillance station uitgevoerd.