Auteur Topic: Verbinding blijft wegvallen  (gelezen 7709 keer)

Offline angelino

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Verbinding blijft wegvallen
« Gepost op: 23 december 2016, 13:43:22 »
Sinds kort ben ik eigenaar van een: Foscam FI9901EP, deze netjes aangesloten en geïnstalleerd op mijn surveillance station.
Nu blijft telkens de verbinding van deze camera wegvallen, ongeveer om de 5 minuten.. Wat kan ik hier aan doen?

Als ik de live weergave op van camera zet dan is er geen beeld, en bij van surveillance station hangt het steeds vast.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2016, 13:52:00 »
Ligt ook aan de Foscams volgens mij. Ik heb 3 merken die allen wel eens wegvallen. Maar Mijn Foscam doet het met afstand vaker dan de rest bij elkaar.

Bij mij helpt het om de router te herstarten. Dan blijft het probleem met de foscam weer een paar weken weg.

In het verleden kon je ook tegen veiligheid issues van de browser aanlopen. v/b. http en https verkeer in één scherm. Probeer een http inlog. Ook de instelling van browsercompatibiliteit mag op de nas niet op zijn hoogst staan bij SS. (Maar dat staat ook in de toelichting mij de checklbox. Dat heeft ook met mixed content te maken).
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline angelino

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2016, 13:54:13 »
Het is dan toch juist maf dat als ik op de webinterface inlog daar alles vloeiend loopt? Het beeld niet vast hangt en niets?
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2016, 13:59:26 »
Bij werd 't, overigens met andere camera's, wel een stuk beter toe in de PpoE switch verving door een wat zwaarder exemplaar. M'n eerste - uit zuinigheid zo goedkoop mogelijk gekochte - switch bleek het hikpunt. Nu TP-link en weinig problemen.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar

Offline angelino

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2016, 09:47:04 »
MOD: Niet onnodig citeren

Er hangt bij mij een Cisco catalyst 24p PoE switch aan, kan mij vrijwel niet voorstellen dat deze het probleem veroorzaakt.
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2x WD20EFRX

Offline Beirekenbosj

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 3
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2016, 02:51:21 »
Hallo,

Ik heb sinds november ongeveer 2 x FI9900P.
De verbindingen vallen ook steeds weg (via Wifi geconnecteerd) , ook onregelmatig. De ene keer s'morgens , de andere keer s'middags dan weer s'avonds.....
Een heel gedoe  (:

Omdat ik zeer graag van SS zou gebruik maken heb ik al van alles geprobeerd.
Namelijk :
- Laatste updates NAS + SS
- Laatste firmware Foscam's
- Kanalen van de wifi nagekeken of er geen overlappingen zijn etc (met tool inssider -> aanrader  :thumbup: )
- Plaats van de router gewijzigd (eventueel dat hij er te ver vanaf stond)
- Antenne veranderd van de camera's (van 2dbi naar 5dbi) , besteld via foscam.nl
- Camera's verbinding laten maken via andere router
- Verschillende instellingen gewijzigd (UDP protocol gebruikt ipv auto of TCP , bewegingsdetectie laten lopen via Cam ipv SS, als ONVIF ingesteld, tijdsync. uitgezet, nachtvisie een keer uit laten staan,....)

Zoals je ziet al ziek gezocht naar de oplossing en ze nog steeds niet gevonden.
Echter denk ik wel het probleem gevonden te hebben en dat is namelijk SS zelf.
Ik heb de camera's nu een keertje geconfigureerd via software van Foscam zelf ipv via SS
Hierbij valt de connectie niet uit , van het moment ik ze via SS terug actief zet valt de connectie weg na x-aantal tijd.
Het terug connecteren kan ik simpel door de wifi even aan en uit te zetten via web-interface van router dan werken ze terug x-aantal tijd.

Wat adviseren jullie dat ik doe? Ik vermoed support tickets aanmaken via Synology ?

Groetjes en alvast een gelukkig nieuwjaar  :!:
  • Mijn Synology: DS 214
  • HDD's: 2xST4000DM00-1F2168
  • Extra's: 512mb

Offline Rusty

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2017, 21:08:38 »
Hoi Camera mensen,
Zijn jullie al wat verder in het zoek proces?
Het zelf ook 2 Foscam FI9901EP hangen.
Met het zelfde probleem, alleen bij mijn valt hij niet uit als het gaat schemeren, ook weer zo gek.
Ook alles geprobeerd om gek van het worden. Foscam zelf zegt koop maar een recorder bij ons van het zelfde merk.
Kort door de bocht dus.
Mochten er mensen zijn die e ruit zijn ja graag een antwoord achter laten.
Groet Rusty
  • Mijn Synology: ds214play

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2017, 00:15:22 »
Dit is volgens mij iets met de Foscam, want ik zie deze klachten vooral met dat merk.

Zelf heb ik 1x een FI9900P en daarnaast meerdere Hikvisions en YCam cameras. Alleen de Foscam heeft deze disconnects met hoge frequentie.

De Foscam werkt gewoon via de browser, maar SS geeft aan dat er geen verbinding is. Ergens moet er iets niet goed zijn in hun IP protocol.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2017, 09:45:29 »
Als SS aangeeft dat de verbinding uitgevallen is, dan kun je bij camera instellingen de camara ook testen en dan is die okay en je krijgt zelfs het kleine beeld uit de mobiele stream te zien.

Als ik bij het gele driehoekje kijkt, daar waar de verbinding verbroken is, dan zie ik de melding dat ik de RTSP moet controleren. Ik ga nu eens met die instellingen aan de gang. Default staat die op "Transport stream automatisch & Keep Alive op Options". Misschien dat je nog iets met die keep alive kunt optimaliseren.

Ik merk wel dat als ik de Keep Alive van de default instelling verander naan de "GET_PARAMETER" ik direct weer verbinding heb, maar ook niet lang.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.584
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2017, 14:07:37 »
Aanpassing van die RTSP parameters haalt toch niets uit. Bij alle instellingen krijg ik toch weer wegvallende beeldverbindingen. (Camera blijft benaderbaar)

Ik heb het nu eens helemaal omgegooid. Ik benader de camera altijd via de Foscam instellingen via poort 80. Ik heb hem nu eens als Onvif camera toegevoegd. Bij Foscam moet je daarvoor een andere poort gebruiken dan bij normale benadering. Default was dat bij mij poort 888. (Kun je in de camera instellen)

Sinds de aanpassing, twee uur geleden,  heb ik nog geen disconnects gezien.  Maar dat zegt nog niets. Soms werkt die camera manden probleemloos en dan heb ik weer maanden lang tientallen tot een paar honderd per dag.

Mij viel wel op dat er een bug in het Onvif protocol zit. Mijn camera heeft een 8x zoomfunctie. Via onvif heb je nu ook een extra zoom optie, maar die werkt niet. (Wel het reguliere zoomen van het scherm) Je ziet nu ook pan/tilt opties, maar die zitten helemaal niet in de camera.  :D
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline ivo nulens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 63
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #10 Gepost op: 24 februari 2017, 17:28:37 »
Goede dag

heb hier ook 1 foscam FI9805w en die valt ook om de 20 sec weg in SS hier had ik in het veleden (vorig jaar) geen problemen mee
  • Mijn Synology: DS918+
  • HDD's: 4x wd-red 4tb

Offline MartijnHendriks

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 28
Re: Verbinding blijft wegvallen
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2017, 22:56:16 »
Ik had na een aantal maanden ook ditzelfde probleem en na vandaag eens gestoeit te hebben met de software heb ik weer een geheel werkend systeem met alle opties ook nog steeds beschikbaar.

Aanpassingen in SS:
Heb de Foscam FI9901EP gewoon geselecteerd.
Ga naar Ip camera, selecteer daar Bewerken.

Klik op het tabblad video;
- Pas bij stream 1:
resolutie op 1280*720
framesnelheid op 5 fps
Bitratecontrole variabel
Beeldkwaliteit op 5
Zet bij Streamprofiel; Stream 1 neer.

Klik op het tabblad geavenceerd;
Transportprotocol: UDP
Keep alive methode: GET_PARAMETER

Streamprofielinstelling:
aanvinken: lage bandbreedteprofiel inschakelen

Aanpassing in de camera
video: 4M 720



Hoi Camera mensen,
Zijn jullie al wat verder in het zoek proces?
Het zelf ook 2 Foscam FI9901EP hangen.
Met het zelfde probleem, alleen bij mijn valt hij niet uit als het gaat schemeren, ook weer zo gek.
Ook alles geprobeerd om gek van het worden. Foscam zelf zegt koop maar een recorder bij ons van het zelfde merk.
Kort door de bocht dus.
Mochten er mensen zijn die e ruit zijn ja graag een antwoord achter laten.
Groet Rusty
  • Mijn Synology: DS212
  • HDD's: 1x WD Red 4 GB
  • Extra's: 1x WD Red 2GB


 

Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer

Gestart door HerenwachtBoard Surveillance Station

Reacties: 5
Gelezen: 1617
Laatste bericht 26 januari 2017, 21:28:27
door Hempie
EM6325 wel beeld bij testen verbinding maar in overzicht "verbinding verbroken"

Gestart door Richard60Board Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 2506
Laatste bericht 16 september 2017, 12:57:20
door Birdy
Foutcode -3 CLoudstation verbinding

Gestart door Marco MathijssenBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 1484
Laatste bericht 26 december 2017, 11:36:04
door Marco Mathijssen
netwerk verbinding lukt niet meer (DS211J)

Gestart door gertvaBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 2549
Laatste bericht 18 april 2011, 17:28:08
door kevin02
Geen verbinding met web VPN

Gestart door langetopperBoard Synology Router

Reacties: 8
Gelezen: 1340
Laatste bericht 17 december 2018, 06:53:37
door dvandonkelaar