Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: ArjanHksb op 26 september 2012, 13:17:43
-
Tot de laatste versie van 4.0 had ik nooit problemen met connecties tussen ip camera (levelone type FCS-1091) en de Synology DS209. In mijn configuratie heb ik maar 1 camera.
Nu krijg ik met enige regelmaat (stuk of 20 tot 30 per dag) connectieproblemen. Dit wordt meestal binnen een minuut hersteld echter kwam dit bij eerdere softwareversies niet voor.
vraag1: Zijn er meer mensen met een dergelijk probleem na upgrade naar 4.1?
Vraag2: Zal dit een bug zijn die men zou kunnen oplossen? Zo ja, dien ik dat ergens te melden?
Vraag3: Kan ik ergens instellen dat indien er binnen een minuut weer verbinding is dat er geen melding volgt? (ik weet dat ik alle meldingen 'connectie verloren' en 'connectie terug' kan uitzetten echter wil ik dat niet om wel op de hoogte te worden gebracht indien de connectie niet weer opgezet wordt binnen een minuut)
alvast bedankt voor de reactie(s)
Arjan
-
problemen zijn opgelost met de update van vandaag
was dus idd een software bug
-
Nu krijg ik met enige regelmaat (stuk of 20 tot 30 per dag) connectieproblemen. Dit wordt meestal binnen een minuut hersteld
Mooi dat het bij jou opgelost is. Zelf heb ik die connectie problemen al sinds DSM 3.0 en na de update van gisteren is daar niets veranderd. Als ik in het log kijk zie ik sinds middernacht (nu 12 uur geleden) al weer > 200 messages staan van lost/recoverd connection. Bij mij is het probleem blijkbaar anders en de connectie is meestal in dezelfde seconde hersteld. Zo niet de volgende seconde. Heel vervelend omdat ik liever had dat je dropouts van 1 seconde kon ignoreren. Met > 400 meldingen per dag heeft het geen zin om alerts te versuren op deze gebeurtenis.
Overigens zie ik dat alle 4 vaste cameras dit euvel hebben. De ene die via wifi connected is heeft dit niet.
-
Ook ik heb na de laatste update last van dit probleem. Vele mailtjes per dag die melden dat de verbinding is verbroken, en na een seconde weer is hersteld.
Ik gebruik een Axis M1011, op een DS210J...
Het heeft jaren goed gefunctioneerd, nu steeds die meldingen. Ik zou de melding uit kunnen zetten, maar zou graag willen weten wat de oorzaak is...
Iemand een idee ?? :D
-
ik heb het zelfde probleem. echter heeft mijn camera het probleem ook pas onlangs en er is geen peil op te trekken wanneer de verbing uitvalt of hersteld word. Soms duurt het gewoon een paar uur voordat de verbinding weer hersteld is. ik heb een ds212j en een niet gedefinieerde camera welke via wifi is aangesloten op mn netwerk. ik had het idee dat het misschien de sterkte van de router zou zijn, maar dat is het dus misschien niet eens. ik blij dat ik geen nieuwe heb aangeschaft.
-
ik zou de laatste update gaan installeren.
hierin zijn klok issues verholpen die het probleem kunnen verhelpen.
Ik dacht idd dat alle problemen verholpen zouden zijn na vorige update, maar het was verminderd, niet verholpen helaas.
Daarna heb ik enkele instelling gewijzigd waar synology mij van aangaf dat dit misschien zou helpen. Dat hielp inderdaad. Inmiddels instellingen na de update van deze week weer teruggezet en problemen zijn nu echt verholpen.
Mail van synology technical support was:
Thank you for your feedback.
It could be a known issue that some cameras may be disconnected and resumed after a while and we are still working on improvements. As a temporary workaround, please go to Control Panel > Regional Options to disable time synchronization with NTP server then reboot DS and see if the issue persists. Also, please change the recording format to MJEPG for a while as another workaround.
-
Het laatste jaar geen problemen gehad. Tot de update naar 4.1. Nu valt om het uur de verbinding weg en wordt binnen een minuut weer hersteld. Maar het lijkt erop dat niemand de oplossing heeft. Heb de meldingen via email even uitgeschakeld...
Als iemand een idee heeft?
Gr, Jimmie
DS111 + Axis M3014