Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: peterblom op 30 december 2022, 16:51:04

Titel: Synology LiveCam geef alleen strepen op het beeld
Bericht door: peterblom op 30 december 2022, 16:51:04
Hallo,

Synology LiveCam werkt bij mij niet goed.

Surveillance Station (SS) maakt wel verbinding met mijn telefoon en het koppelen gaat ook.
Maar op het beeld krijg ik alleen strepen. Die veranderen wel van vorm als er voor de camera van mijn telefoon iets beweegt.
Verder worden de datum en tijd wel goed weergegeven en kan ik in SS de lamp van mijn telefoon aan- en uitzetten.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken om dit op te lossen?

Info

1. De Synology LiveCam app is geïnstalleerd op een Motorola G71 (Android).
Resolutie 640x480; 1280x720 en 1920x1080 geven hetzelfde resultaat.
FPS 10, 15, ... 30 geven hetzelfde resultaat.
Kwaliteit Laag, gemiddeld, hoog geven hetzelfde resultaat.

2. Surveillance Station (9.0.2-8061) draait op een DS213j (DSM 6.2.4-25556 Update 6).
Stream Quality HQ, MQ LQ en C geven hetzelfde resultaat.

3. De webinterface draait op een PC met Windows11 PC met de browser Chrome. (Bij gebruik van Edge hetzelfde probleem.)

Ik heb geen andere netwerkcamera's om te proberen, want ik wou juist op een voordelige manier testen of SS iets voor mij is.
Titel: Re: Synology LiveCam geef alleen strepen op het beeld
Bericht door: Bobo op 30 december 2022, 18:32:55
Begrijp ik het goed?
Gebruik je de telefoon als webcam en diezelfde telefoon als terminal om die webcam te bekijken?
Zou me dan niet verbazen als je dan te veel vraagt van de verbinding en de mogelijkheden van je telefoon.
Maar geef effe aan op welke versie DSM en Surv Station je draait en welke instelling je hebt gebruikt in SS voor die camera, want mogelijk is er dan iemand die dit kan/wil simuleren.
Titel: Re: Synology LiveCam geef alleen strepen op het beeld
Bericht door: peterblom op 30 december 2022, 19:30:10
Bedankt voor je reactie Bobo,

De gevraagde informatie heb ik aangevuld in mijn oorspronkelijke post.

Het is overigens zo dat ik de telefoon alleen als camera gebruik.
De webinterface draait op mijn laptop.
Titel: Re: Synology LiveCam geef alleen strepen op het beeld
Bericht door: Bobo op 30 december 2022, 22:11:26
 :thumbup: die info.

Maar als je de telefoon alleen als camera gebruikt, dan heb je daar de app toch niet voor nodig?
Maar goed, maar zien of iemand hier iets van kan maken.
(zit zelf op dsm 7 en heb twee camera's draaien, dus kan dit niet testen voor je)
Titel: Re: Synology LiveCam geef alleen strepen op het beeld
Bericht door: peterblom op 31 december 2022, 10:33:26
Misschien moet ik dat nog verduidelijken:

Met de app op de telefoon bedoelde ik de Synology LiveCam app.
Die heb ik nodig om de camera van de telefoon te koppelen aan de NAS.

(Ik heb het gelijk toegevoegd aan de oorspronkelijke post.)
Titel: Re: Synology LiveCam geef alleen strepen op het beeld
Bericht door: Bobo op 31 december 2022, 12:48:41
Heb toch maar even een van de camera's verwijderd en heb ds live cam op mijn android gsm gezet.
Kreeg deze camera wel te zien in de cameralijst van Surv Station, maar in het monitorcentrum helemaal niet.
Leek wel dat mon.centrum zag dat er een 2e camera was, maar de naam kwam niet in beeld en het beeld zelf bleef helemaal uit.
Was dus met dsm 7.1.1 en Surv Stat 9 (beiden laatste versies) en android 11.

Update:
Nog eens op de ds111 geprobeerd en daar werkte het gelijk!
Daarna nogmaals op de ds116. Ben daar denk ik op verkeerde spoor gezet omdat er een 2e camera met naam Onbekend in kwam.
Maar nu nogmaals de telefoon-camera uit de aparatenlijst naar het monitorscherm gesleept en toen werkte het wel.

Het kan dus werken maar nu voor Peter nog de vraag waarom bij hem nu nog niet.