Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: JanSr op 25 november 2016, 11:18:01
-
de camera werkt perfect: Op mijn iPhone keurig beeld.
twee IP adressen: zowel LAN als WiFi
Als ik het ding in surveillance station wil toevoegen krijg ik na test:
Failed to connect the device. Check IP Adress, host name, port number
Het IP adres klopt. Ik krijg de melding zowel via LAN als WiFi
Host name ??? wat is dat, waar vind ik dat? Ik nam nu de naam uit de netwerklijst van mijn router.
port number nam ik het poortnummer dat ik tegenkwam bij het instellen van de camera (80)
Wie weet hoe het echt moet?
-
Hostname zal alleen werken als die ook op je netwerk beschikbaar is door de camera (Of jezelf via een eigen dns server). Een IP adres zal altijd werken en waarschijnlijk praktischer zijn. Maar dan moet je zorgen dat de camera een fixed IP heeft.
-
Als ik helemaal opnieuw begin en in mijn router de camera van een vast ip adres voorzie krijg ik hetzelfde.
Synology heeft merk en type netjes in de lijst staan.
Surveillance Station blijft dus vragen om IP adres, hostnaam, en port number.
Op iPhone werkt de camera naar behoren.
Op mijn Mac via IP Camera viewer hetzelfde negatieve resultaat.
-
Als ik het ding in surveillance station wil toevoegen
Laat SS zelf eens zoeken, misschien dat je de verkeerde gegevens hebt ingegeven.
-
Na een hoop geploeter voor elkaar.
Op de Eminent site gevonden hoe je de camera via zijn IP kan benaderen.
Zoals meestal met Chinees spul is de info niet coherent, bijvoorbeeld in de meegeleverde instalatie folder in de verpakking staat kanaal 80, maar dat blijkt 81 te moeten zijn.
Enfin, tryal and error brachten het ding in beeld. Goed beeld moet ik zeggen.
-
Inderdaad vervelend dat veel IP cameras niet de default poort gebruiken als ze een webtoegang gebruiken. Ik heb die van mij direct op poort 80 gezet. (Foscam & HikVision)
Maar in dit geval was tryal en error niet nodig geweest, maar gewoon het lezen van de handleiding (http://www.eminent-online.com/media/media/manuals/EM6230-UK.pdf). Tip: zoek altijd de online handleiding op, want meegeleverd drukwerk is vaak verouderd. Dat geld ook voor meegeleverde installatie software.
In dit geval lees ik in de handleiding:
6.1 Login by Web browser
1. Ensure the camera is connected to the network.
2. Retrieve the camera’s IP address and port setting (use the LAN search function of
the APP or PC software)
Blijkbaar is een speciaal programma voor dat ook netjes de gebruikte poorten laat zien. En het screenshot in de handleiding laat zien dat alles nu op poort 81 staat.
Ik kan niet vaak genoeg benadrukken: Lezen, lezen en nog eens lezen.