Auteur Topic: Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet  (gelezen 2496 keer)

Offline JanSr

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 357
Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet
« Gepost op: 25 november 2016, 11:18:01 »
de camera werkt perfect: Op mijn iPhone keurig beeld.
twee IP adressen: zowel LAN als WiFi

Als ik het ding in surveillance station wil toevoegen krijg ik na test:

Failed to connect the device. Check IP Adress, host name, port number

Het IP adres klopt. Ik krijg de melding zowel via LAN als WiFi
Host name ??? wat is dat, waar vind ik dat? Ik nam nu de naam uit de netwerklijst van mijn router.
port number nam ik het poortnummer dat ik tegenkwam bij het instellen van de camera (80)

Wie weet hoe het echt moet?
  • Mijn Synology: DS214play

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.581
Re: Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2016, 13:14:07 »
Hostname zal alleen werken als die ook op je netwerk beschikbaar is door de camera (Of jezelf via een eigen dns server). Een IP adres zal altijd werken en waarschijnlijk praktischer zijn. Maar dan moet je zorgen dat de camera een fixed IP heeft.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline JanSr

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 357
Re: Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2016, 18:46:20 »
Als ik helemaal opnieuw begin en in mijn router de camera van een vast ip adres voorzie krijg ik hetzelfde.
Synology heeft merk en type netjes in de lijst staan.
Surveillance Station blijft dus vragen om IP adres, hostnaam, en port number.

Op iPhone werkt de camera naar behoren.
Op mijn Mac via IP Camera viewer hetzelfde negatieve resultaat.
  • Mijn Synology: DS214play

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.175
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2016, 19:57:22 »
Citaat
Als ik het ding in surveillance station wil toevoegen
Laat SS zelf eens zoeken, misschien dat je de verkeerde gegevens hebt ingegeven.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline JanSr

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 357
Re: Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2016, 10:23:52 »
Na een hoop geploeter voor elkaar.
Op de Eminent site gevonden hoe je de camera via zijn IP kan benaderen.
Zoals meestal met Chinees spul is de info niet coherent, bijvoorbeeld in de meegeleverde instalatie folder in de verpakking staat kanaal 80, maar dat blijkt 81 te moeten zijn.
Enfin, tryal and error brachten het ding in beeld. Goed beeld moet ik zeggen.
  • Mijn Synology: DS214play

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.581
Re: Surveillance Station ziet Eminent 6230 niet
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2016, 12:55:06 »
Inderdaad vervelend dat veel IP cameras niet de default poort gebruiken als ze een webtoegang gebruiken. Ik heb die van mij direct op poort 80 gezet.  (Foscam & HikVision)

Maar in dit geval was tryal en error niet nodig geweest, maar gewoon het lezen van de handleiding. Tip: zoek altijd de online handleiding op, want meegeleverd drukwerk is vaak verouderd. Dat geld ook voor meegeleverde installatie software.

In dit geval lees ik in de handleiding:

Citaat
6.1 Login by Web browser
1. Ensure the camera is connected to the network.
2. Retrieve the camera’s IP address and port setting (use the LAN search function of
the APP or PC software)

Blijkbaar is een speciaal programma voor dat ook netjes de gebruikte poorten laat zien. En het screenshot in de handleiding laat zien dat alles nu op poort 81 staat.

Ik kan niet vaak genoeg benadrukken: Lezen, lezen en nog eens lezen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

C2 Surveillance verwijderen

Gestart door fotograafBoard Surveillance Station

Reacties: 13
Gelezen: 1319
Laatste bericht 12 maart 2023, 16:07:28
door André PE1PQX
Surveillance versie 8 geen bewegingsdetectie mogelijk

Gestart door MartijnHendriksBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 2175
Laatste bericht 01 februari 2017, 22:31:34
door MartijnHendriks
Surveillance staion in DSM 4.1

Gestart door B3rtBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 8
Gelezen: 4317
Laatste bericht 16 juli 2012, 08:35:45
door madvisionz
Externe ip op surveillance - wat zie ik over het hoofd?

Gestart door JGBoard Surveillance Station

Reacties: 3
Gelezen: 2061
Laatste bericht 27 november 2014, 11:49:16
door ahbrink
uploaden van Surveillance Client geeft constant "ongeldige bestandsindeling"

Gestart door P.H.VreeBoard Surveillance Station

Reacties: 13
Gelezen: 4259
Laatste bericht 08 april 2017, 15:46:13
door Birdy