Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Invenio op 12 maart 2020, 08:18:02
-
Tijdens het aanpassen van een profiel met rechten is Surveillance Station plots verdwenen van het bureaublad. Hij is ook niet meer te benaderen.
Binnen het Package Center staat hij nog steeds al geïnstalleerd. De service is nog wel te stoppen/starten.
Wanneer je probeert in te loggen krijg je de melding: "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken".
Het terugzetten van een backup is geen optie omdat er meer dan 1 Tb aan opnames staan en deze als eerst terug gezet worden.
Ik hoop dat er een oplossing is om te voorkomen dat we alle camera's weer opnieuw moeten invoeren.
Het betreft een RS2416RP+
-
Tja......WAT heb je aangepast, dat is dan een gok.
Met een Profiel bedoel je een Gebruiker of Groep ?
Welke Gebruiker en of Groep ?
Je hebt een backup, HyperBackup?
Die neemt namelijk ook een Configuratie backup mee, die je kunt restoren.
-
Misschien hier wat gewijzigd ?
[attachimg=1]
-
Dank je wel voor je snelle reactie. Het verwijderen van het profiel deed ik vanuit surveillance station onder personen.
Het terugzetten van een backup is geen optie omdat hij dan ook de map surveillance terug gaat zetten deze bevat meer dan 1tb aan bestanden en duurt erg lang (meerder dagen) om terug te zetten. (Backup staat elders).
Staan de profielen van de camera's mogelijk als een bestand op de schijf en zijn die via SSH te benaderen? Dit om te voorkomen dat we van alle camera's de rtsp stream opnieuw moeten invoeren/opzoeken?
-
Tijdens het aanpassen van een profiel met rechten is Surveillance Station plots verdwenen van het bureaublad.
Het verwijderen van het profiel deed ik vanuit surveillance station onder personen.
Dat is dus heel verwarrend, aanpassen of verwijderen zijn twee verschillende dingen !
Daarbij, in SS gaat het niet over personen maar gebruikers.
Als je hier een probleem voorlegt, dan moet je wel duidelijk en exact zijn met termen.
Dit om te voorkomen dat we van alle camera's de rtsp stream opnieuw moeten invoeren/opzoeken?
Je kunt de configuraties van cam's exporteren dus, je zou SS kunnen verwijderen, opnieuw installeren en de cam's weer importeren.
-
Alle instellingen voor de gebruikers binnen DSM staan goed. De gebruikers mogen de toepassing SS gebruiken. (Ook hier laat SS zich nog netjes zien overigens)
SS is in het geheel niet meer op te starten dus exporteren van de configuraties is niet meer mogelijk.
SS geeft in Package Center nog steeds aan dat hij bestaat. De service is gewoon te starten of te stoppen maar SS is zelf niet meer te benaderen. Zowel vanuit de DSM als direct vanaf de Webbrowser.
We hebben SS al een keer verwijderd met behoud van instellingen en opnames. Reboot gedaan en opnieuw SS geïnstalleerd.
Ook dit gaf geen oplossing.
-
- Heb je al in de log files van de NAS gekeken?
- Heb je het al eens met een andere browser geprobeerd?
-
@Hofstede Yep, in de log files is niets geks te zien.
Andere browsers geeft ook geen oplossing.
SS inmiddels volledig verwijderd. Herstart en opnieuw geïnstalleerd.
Nog steeds laat SS zich niet meer zien.
-
Probeer eens in te loggen met Synology Surveillance Station Cliënt. (https://www.synology.com/nl-nl/support/download/RS2416RP+#utilities)
-
Nog steeds laat SS zich niet meer zien.
Een beetje tegenstrijdig omdat je in je openingspost schrijft:
Wanneer je probeert in te loggen krijg je de melding: "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken".
Dan had je toch al het inlogscherm van SS.
-
Er wordt dan ingelogd via het rechtstreekse ip:poort van SS niet via DSM.
Ook via DS-Cam op de telefoon krijgen we wel het inlogscherm maar ook daar de melding dat we niet gemachtigd zijn.
Via de DSM kunnen we op geen enkele manier bij SS komen.
Sorry voor de onduidelijkheid. We hebben SS er inmiddels al volledig afgegooid inclusief alle instellingen. De NAS uit en aan gehad.
SS opnieuw geïnstalleerd en nog steeds niet zichtbaar in DSM.
Verder functionaliteiten van de NAS werken nog wel (Bijv. DS-File).
-
Ik heb even getest op een test DS:
1 - Surveillance Station geïnstalleerd
2 - Een cam toegevoegd
3 - Surveillance Station verwijderd met deze opties uit:
[attachimg=1]
Hierna gekeken met PuTTY en zie dat niet alles is verwijderd:
./volume1/@tmp/@pplepriv@te/surveillance
./tmp/synoretention/Share#/surveillance
./var/log/surveillance
Ik zou SS nogmaals verwijderen en bovenstaande (./var/log/surveillance is niet echt nodig maar, je kunt wel even kijken of je daar foutmeldingen vind) ook verwijderen met PuTTY of WinSCP.
SS weer installeren, werkt het dan nog niet, dan heb je in DSM iets gewijzigd waardoor SS niet te zien is en ook geen rechten hebt om in te mogen loggen.
Alle zaken die met machtigingen/rechten te maken hebben, zoals:
Configuratiescherm > Rechten > alle tabs
Configuratiescherm > Gebruiker > alle tabs
Configuratiescherm > Groep > alle tabs
-
Allereerst bedankt voor alle inzet tot nu toe.
We hebben uiteindelijk een Backup teruggezet (ruim 8 uur gedraaid).
Zelfs daarna was SS nog niet te zien of te benaderen vanuit de DSM en wel direct van het ip:poort adres van SS.
Hij staat echter nog steeds netjes in het Package Center en is ook te stoppen en starten.
Bij de bestaande gebruikers staat binnen het tab Toepassingsmachtigingen SS nog steeds aangevinkt.
Wanneer ik een nieuwe gebruiker aanmaak en onder Toepassingsmachtigingen SS wil toewijzen. Komt er wel een vinkje te staan maar verandert de instelling onder voorbeeld niet terwijl wanneer ik het vinkje weigeren aanvink bij een bestaande gebruiker aanzet dit wel wijzigt.
Zou het kunnen zijn dat er iets met de gebruikers database aan de hand is en is daar dan eventueel iets aan te doen?
-
Tijdens het aanpassen van een profiel met rechten is Surveillance Station plots verdwenen van het bureaublad. Hij is ook niet meer te benaderen.
Het verwijderen van het profiel deed ik vanuit surveillance station onder personen.
1 - Wanneer is dit gebeurd ?
We hebben uiteindelijk een Backup teruggezet (ruim 8 uur gedraaid).
2 - Van wanneer is de backup ?
3 - Hoe heb je die backup gemaakt ?
-
Tijdens werkzaamheden gister deed het probleem zich voor.
Ik verwijderde een "Profiel met Rechten" binnen SS die ik vanuit DSM had opgestart.
Direct na het verwijderen verloor ik de verbinding met SS.
Ik heb een backup teruggezet van vorige week.
De backup is gemaakt en teruggezet met Hyper Backup.
-
Ervan uitgaande dat:
- in die backup ook was geselecteerd:
-- De map 'surveillance'
-- De toepassing 'Surveillance Station'
- heb je de volledige backup restored, dat is dan inclusief bovenstaande EN de verplichte 'Configuratieback-up'.
Als bovenstaande waar is, dan moeten alle 'Configuratie' instellingen en de 'Surveillance Station' instellingen op vorige week staan.
Dus, je zou het probleem niet meer mogen hebben.
Tenzij je voor een ander type backup hebt gekozen (Hyper Backup is een verzamelnaam voor alle back-ups) dan ik had verwacht (Lokale map & USB of Externe NAS-apparaat), geef dat dan even aan.
Betreft het 1 van de 2 genoemde backups, dan zou ik nu een Synology Ticket inschieten.
-
Surveillance station volledig teruggezet op vorige week. Probleem blijft zich inderdaad voordoen.
Ga een ticket aanmaken bij Synology.
Dank voor de hulp.
-
In samenwerking met Synology het probleem gevonden.
Door nog onbekende oorzaak is bij de groep users de toepassing Surveillance Station uitgezet.
Dit heeft tot gevolg dat geen enkele gebruiker SS meer "ziet".
Ook de apart aangemaakte Administrator accounts (in de groep Administrators) niet.
Wij gebruiken het oorspronkelijke Admin account namelijk niet. (Deze staat uit).
Toen we echter het account Admin activeerde bleek hier SS nog wel te bestaan.
Daar konden we de groepsgegevens wijzigen en SS weer toevoegen zodat alles weer werkt.
Dit account Admin heeft dus kennelijk meer rechten dan mensen die onder de groep Administrators vallen.
Bedankt voor het meedenken.
-
Door nog onbekende oorzaak is bij de groep users de toepassing Surveillance Station uitgezet.
Ehhh, dat is wel verontrustend, maar goed, het is opgelost door Synology Support. :thumbup:
-
Dit account Admin heeft dus kennelijk meer rechten dan mensen die onder de groep Administrators vallen.
Dat zou op zich niet mogen, maar klopt bij sommige programma's. Bij photo station zijn er ook zaken die je alleen als 'admin' kunt doen. Ik verwacht dat zo'n afhankelijkheid van het account admin een bug is. Als Synology dat nu bij jou opgelost heeft, zullen ze die bug op die plek hopelijk ook oplossen voor de toekomst.