Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Sylvester op 22 december 2023, 08:44:06
-
Vandaag heb ik de update gedaan naar de laatste versie, t.t.z. er kwam een melding dat er een update was.
Samen met de webdav update heb ik deze uitgevoerd, doch op een gegeven moment krijg ik de melding dat er een systeemfout is.
Nog nooit gezien bij een update.
Daarna kwam de melding dat ik later nog eens moest proberen.
Ik heb de webdav opnieuw gedaan, maar ik denk dat de melding voor SS was.
Uiteindelijk zijn alle updates uitgevoerd. Alles werkt, denk ik toch.
De versie van SS is: 9.1.4-10998.
Wat zou er nu mis gegaan zijn? Zou er überhaupt iets mis zijn?
-
Ik krijg vaker een melding dat een update mislukt is. Regelmatig klopt die melding niet en werkt alles gewoon goed. Dus eerst checken of het echt mislukt is. Of, wat ik doe, de update nog eens uitvoeren omdat dat minder tijd kost.
Jaren geleden heb ik wel eens uitgepluisd hoe die meldingen kunnen ontstaan. Als er iets mis gaat bij het opstarten van een app, dan schrijft hij dat weg in een speciaal bestand. Dus ook als er iets mis gaat bij het starten van een pakket bij het opstarten van de nas. En bij het laatste gaat het mis omdat er dan niets met dat bestand gedaan wordt.
Als je in een later stadium een update doet, wordt dat bestand niet eerst gewist, maar wel uitgelezen na de installatie. Als dan dat bestand bestaat, krijg je de melding dat de update mislukt is. Dit is een bug die er al jaren in zit.
Maar even goed kan het bij jou een echte fout zijn bij installatie.
-
zou het iets te maken hebben met het feit dat op de tweede NAS ook SS staat, alleen voor de licenties op die NAS door te schuiven naar de eerste NAS. Allé ik denk dat het zo werkt.. Die moest ook nog een update krijgen. Die ging wel goed, en daarna heb ik geen problemen meer gezien.