Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Daniel1974 op 03 augustus 2012, 23:25:32
-
Hallo,
Nadat ik surveillance Station heb geinstalleerd verschijnt deze niet in het hoofdmenu.
Bij packages staat hij netjes actief maar kan er dus niks mee...
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb hem inmiddels een paar keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dit bied geen oplossing.
Ook zag ik dat er geen gedeelde map is gemaakt "surveillance"...
Daniel
-
zoek je misschien verkeerd? SS staat niet tussen de configuraties, maar open je, net als alle andere pakketen, via het icoontje links-boven.
-
Ja dat klopt, dat is het "hoofdmenu" en daar staat hij niet bij na installatie...
Ook zie ik de gedeelde map "surveillance" niet staan op "volume1".
Normal zie je een geinstalleerd pakket netjes naar beneden vallen in het hoofdmenu, bij SS dus niet...
-
Ik heb het pakket niet, maar heb je jezelf wel rechten gegeven om het te mogen gebruiken?
-
Dank je wel rOOn, up and running....
-
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Op basis van het voorgaande advies heb ik de instellingen gecontroleerd:
Mijn account is aangemaakt op mijn voornaam, ik heb mijzelf admin rechten gegeven.
Binnen administrators heb ik alle machtigingen, dus inclusief surveillance
Binnen gebruikers heb ik de navolgende gebruikersgroepen:
• Administrators
• http
• users
en is onder toestaan o.a. SS aangevinkt
Desondanks heb ik het icon voor SS niet in het hoofdmenu staan.
Wat doe ik fout?
-
Log eerst eens even in als gebruiker admin, kijk dan of je SS wel ziet.
-
Hoi Birdy,
Dank voor jouw snelle hulp. Onder admin krijg ik SS wel te zien. Als ik daar dan op klik wordt een nieuw tabblad geopend waarbij ik helaas alleen de adres balk zie staan (https://******.uk.quickconnect.to/webman/3rdparty/SurveillanceStation/) maar verder is alles zwart.
Ondanks herstarten van het NAS krijg ik SS wanneer ik onder mijn eigen naam ingelogd ben niet te zien. Geen idee waarom niet.
Groet, Ronald
P.S. Ik werk overigens met Win10 en MS Edge. Ik zal het vanavond ook nog eens met IE11 proberen. Wellicht dat dat een verklaring voor het zwarte scherm is.
-
Maar waarom helemaal via quickconnect als je op je eigen nas wilt?
-
Hoe bedoel je dat? Quickconnect is toch de methode om het NAS te bereiken als je buiten de locatie bent waar het NAS staat?
-
Volgens mij heb je voor survailance station een plugin in je browser nodig en de Edge browser ondersteund geen plugins.
Daar heb je dus minimaal IE 11 voor nodig.
-
P.S. Ik werk overigens met Win10 en MS Edge. Ik zal het vanavond ook nog eens met IE11 proberen. Wellicht dat dat een verklaring voor het zwarte scherm is.
Synology support niets op MS Edge (is een simpele browse) niet dus, inderdaad IE11 gebruiken.
-
Dat is in ieder geval een deel van het probleem! Onder Win10 IE11 gestart, daarbinnen (ingelogd als admin) werkt SS wel goed. Echter, het andere deel van het probleem, geen SS icon onder mijn eigen inlognaam!?
Heb jij nog een idee?
-
Heb je jezelf toegevoegd om survilance station te mogen gebruiken?
Control Panel, priviledges en dan bij SS de gebruiker toevoegen.
Admin privileges hebben is niet voldoende, alleen admin zelf krijgt standaard toegang tot applicaties.
-
Yep, ik heb weliswaar andere termen binnen de DSM 5.2 versie (Configuratie scherm, Rechten, SS). Daar staat in SS onder Gebruiker onder meer mijn naam met een vinkje bij Toestaan. Onder Groep staat ook een vinkje bij Toestaan. Dan heb ik nog een 3e tabblad, Standaardmachtigingen waar geen vinkje staat bij de enige optie "Deze machtiging standaard aan alle gebruikers verlenen", wat mij goed lijkt.
Ik snap dan ook niet wat ik fout doe, ik ga er althans niet van uit dat er een big in de sw zit.
-
En als je rechtstreeks op SS inlogt via poort 9900/9901? Die optie moet je wel eerst aanzetten, maar zo log ik altijd in als ik DSM niet nodig heb.
-
Het probleem is opgelost. Ondanks dat ik tot de groep administrators behoor (deze groep heeft r/w rechten op alles) diende ik ook nog in de groep users toegang tot SS te geven. Voor mij een beetje onlogisch omdat ik er van uit ga dat admin settings voorrang hebben op andere maar het werkt!
Dank voor jouw hulp.
-
Uitsluiting heeft altijd voorrang.