Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: JB op 10 juli 2015, 13:49:55
-
Ik probeer mijn eerste Surveillance Station in te richten en heb als test de enige camera die ik op dit moment heb, toegevoegd. Dit betreft een 8910W van Foscam met de laatste firmware.
Nu krijg ik geen geluid bij opnames. Dit is een bekend probleem als ik internet er op na "Google" maar deze berichten zijn allemaal vrij gedateerd.
Mensen die wel een 8910W aan de praat hebben incl. audio en/of weten wat ik mis/fout doe?
[edit]
Heb de FOSCAM ook nog toegevoegd als [user defined] met sourcepath /videostream.cgi maar biedt ook geen soelaas wat audio betreft.
[/]
-
Niemand die hier ook tegenaan loopt? Op de Synology site zie ik ook dat er amper een FOSCAM camera ondersteund wordt mbt audio in/out maar wellicht heeft iemand het hier wel aan de praat?
-
Ik herken je probleem en heb het zelf ook bij mijn beide Foscams. Een oplossing is er kennelijk niet. Ik heb er in ieder geval nooit iets over gehoord/gelezen.
't Enige wat mij is opgevallen is, indien ik via mijn gewone PC (Windows) verbinding met een Foscam maak, heb ik alleen audio als er ook een microfoon op de PC is aangesloten :o
Blijkbaar moet een microfoon aanwezig zijn om geluid te kunnen horen. Heel apart...
Wellicht is dat bij een Synology - Foscam combinatie ook het geval. Heb alleen nog nooit de moeite genomen om te kijken of ik iets van een microfoon aan de Syno kan koppelen en het geluid het dan wél doet.
Succes!
Wizjos
-
Dank voor je info! Dat van die mic heb ik ook gelezen, zal eens kijken of ik er nog ergens een heb liggen maar ben er bang voor.
Audio werkt hier ook met de FoscamPRO app (iPhone), maar zelfs met verschillende andere apps die notabene van FOSCAM zelf zijn, werkt het ook niet :'(
Ligt ook eerder aan FOSCAM dan aan Synology heb ik het idee, zij bieden het audispoor gewoon niet goed aan zo lijkt ::)
-
Ligt ook eerder aan FOSCAM dan aan Synology heb ik het idee, zij bieden het audispoor gewoon niet goed aan zo lijkt ::)
Die gedachte bekruipt mij ook al jaren ;D
-
Erg jammer, want ben opzich goed tevreden over deze camera's. Tenminste beetje betaalbaar.
-
SS geluid opnemen werkt alleen bij HD camera's dacht ik te weten -->Ik heb 7 cameras draaien van D link en van Foscam. Allen nemen keurig het geluid op. Doe ik bv ee 600*300 oid camera toevoegen dan geen geluid in de opnamens. Heeft iets met Geluidsspoor ed te maken (wijze van combineren).
-
@RIB Runner:
Welke HD versie(s) Foscam heb jij dan in gebruik?
-
aantal 9826 van Foscam dat is met drie keer opt zoom. Zo ook de 9818 (geen zoom),,,En de dlinks hangen te hoog...kan ik niet lezen...maar zonodig pak ik de trap
-
Ik heb 9821w, zijn ook hd en geven ook geluid. Ook op de iPad en iphone via surveillance station
-
Goed om te weten. Zodra ik echt geluid wens via SS dan ga ik kijken naar de HD versies.
-
@JB,
om teleurstellingen te voorkomen tip:
Kijk dan ook goed of de camera ondersteund word door SS. Immers alleen (meestal) dan kan je gebruik maken van alle opties van de camera, EN kijk ook of type geluidsspoor/ compressie versie ondersteund wordt in op de comptabiliteit pagina.
Ik maak al jaren met veel tevredenheid gebruik van SS en enig uitzoekwerk voorkomt een hoop frustratie....(en geld)
-
Ik heb hetzelfde probleem met de FI9826W.
Dat het geen HD is, heeft er volgens mij niets mee te maken.
Een goed jaar geleden heb ik nog perfect video's mét geluid opgenomen via de Surveillance Station.
De audio werkt trouwens nog steeds als je via myfoscam.com gaat, of rechtstreeks naar het IP surft.
Volgens mij is het dus een softwarematig probleem dat er bij een of andere update is ingeslopen.
Vraag is natuurlijk: Is het bij een update van SS of van de Foscam?
Mij lijkt het eerder het eerste te zijn, want de foscam heb ik zelf nog sinds aankoop niet geüpgrade.
Wie heeft er ondertussen eenoplossing gevonden?
-
Geluid is vaak een probleem, dat merk ik hier ook. Als je een opname download, zit er dan wel geluid in? Zo ja, dan weet je eigenlijk wel zeker dat het aan SS ligt.
-
Daarnet nog getest nadat ik de laatste firmware heb geïnstalleerd, én nadat ik de Foscam audio patch (FosIPC_A_patch_ver2.x.1.10_1_20140606_150128_rtsp_audio) ook heb geïnstalleerd.
Zonder resultaat, de gedownloade files bevatten geen geluid. :(
-
misschien te simpel gedacht, maar geluid staat wel aan in SS bij de camera?
-
Heb al gecheckt maar ik zie zelfs geen optie om het aan of uit te zetten, ofwel mis ik iets.
-
in SS bij de camera instellingen bewerken en dan apparaat instellingen video
het audioformaat kun je uitschakelen of op een bepaald formaat zetten
-
Ja, zo staat het bij mij dus ook. (Al weet ik niet wat voor codec G711 is)
Maar daarbuiten vond ik dus geen audio-instellingen.
-
en deze dan? Audio opname dempen
-
Deze staat bij mij ook exact zo ingesteld
-
Ik heb net even mijn dscam getest. Als ik inlog met https, dan heb ik geen geluid, zonder heb ik wel geluid op mijn live feed.
Mijn opnames hebben ook geen geluid
Had ik nog niet ontdekt, dank je. Denk dat we een ticket in moeten leggen.
nog een keer gestart in dscam en ook vanuit de verkenner in windows de mp4 gestart in vlc, beide met geluid
-
Ik surf lokaal en niet secure naar m'n ip (http://192.168.0.100:5000/webman/3rdparty/SurveillanceStation/)
Zit trouwens op mac, maar zowel in safari als in Firefox, geen enkel verschil.
De bestanden test ik ook door ze eerst lokaal te downloaden en dan in VLC af te spelen.
-
heb je versie 8.1.1-5408?
-
Als je SS bedoelt, nee dat is 7.1 , en ik vrees dat dat de hoogste is die voor de DS710+ ondersteund wordt.
De packages tonen in elk geval geen update