Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: melvink op 10 november 2021, 21:24:10
-
Goedeavond,
Al geruime tijd laat ik mijn Hikvision (2CD2385FWD-I) camera opnemen op mijn Synology NAS (DS214 Play). Ik heb het gevoel dat dit vanaf een bepaalde update van Surveillance Station niet meer goed functioneert. De vooropname werkt niet meer goed, deze staat op 5 seconde maar slaat pas op tijdens beweging. Ook lijkt er een soort “geest” achter het bewegende object aan te slepen. Zie foto! Ook is dit bij live view in de DS app te zien maar niet live in de Hikvision app. Dit wijst op een probleem in de NAS. Iemand een idee?
-
Waar heb je de instellingen gemaakt?
Op de NAS of op de camera software?
-
In de camera software. Deze sync met de camera
-
Ook lijkt er een soort “geest” achter het bewegende object aan te slepen.
Zie je dit ook als je de opnames afspeelt? Dat is volgens mij exact de stream zoals de camera hem gecomprimeerd heeft. Als daar hetzelfde probleem zit, ligt het probleem in comprimeren in de camera.
-
Dat klopt, dan zie je het ook. Maar waarom zie je het bij live view in DScam wel en bij live view in de camera niet?
-
Het kan zijn dat dan andere streams gebruikt worden, met een andere resolutie. Ik zou als eerste met de bandbreedte gaan experimenteren.
-
Maar dat is toch vreemd dat het probleem nooit gespeeld heeft? Ik heb geen configuratie gewijzigd totdat de problemen gingen spelen. Ik zal opzoeken hoe de instellingen nu staan
-
Instellingen zijn als volgt:
Video indeling: H.264
Streamprofiel: Stream 1
Resolutie: 3840x2160
FPS: 10
Bitratecontrol: variabel
Beeldkwaliteit: 5 Hoogst
-
Heb je ook bij Opname-instellingen alles op Hoge Kwaliteit gezet en ook bij Geadvanceerd?
-
Ik heb precies het zelfde probleem. Ghosting achter bewegende beelden. Ik neem continu op en gebruik de settings van de camera's
Ik gebruik de camera's van Reolink RLC-820A nooit problemen gehad. Sinds de laatste update van SS lijkt het zich voor te doen. In de app/website van de camera's loopt alles vloeiend.
Mijn nas is een DS214+
-
Sinds de laatste update van SS lijkt het zich voor te doen.
Als dat zo is, dan een Ticket inleggen.
Je kunt ook eerst de voorgaande versie (of nog lager) handmatig installeren als test of het waar is, nadat je de cam's (settings) in SS hebt geëxporteerd en SS hebt verwijderd.
Download hier SS (https://archive.synology.com/download/Package/SurveillanceStation), kies de versie en kies dan voor: Armadaxp in de naam van de package.
@melvink Voor jou geldt hetzelfde, als je ook wilt testen met een lagere versie, zelfde link en kies voor: i686.
-
Ik ben nog niet bezig geweest te downgraden, aangezien ik dan 3 nassen moet downgraden omdat ze met cms aan elkaar gekoppeld zijn. Als 1 dan een andere versie heeft werkt de cms niet meer. Ook de windows client zal niet meer werken.
Wat ik wel heb gedaan. Ik heb een camera Reolink e1-zoom, en die heb ik nu geconfigureerd in surveillance station als standaard onvif camera. voorheen was dit gewoon reolink e1-zoom. Het probleem met haperen en ghosting lijkt verdwenen en ik mis geen functie. kan zelfs met de ds-cam app de camera draaien en zoomen
Merk : Onvif
Type : Alle functies
Video indeling : H.264
Resolutie : 2560x1920
Framesnelheid :fps 30
Bitrade control : Variabel
Beeldkwalitreit : 5 Hoogste
-
Bij mij lijkt het probleem juist opgelost met de laatste versie van SS die onlangs is uitgekomen. Ik wacht het even af! Bedankt voor de reacties