Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Herenwacht op 26 januari 2017, 14:02:51

Titel: Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer
Bericht door: Herenwacht op 26 januari 2017, 14:02:51
Sinds 18-1 heb ik een camera geïnstalleerd die tot 22 januari prima via SS werkte. Dit incl. alarmdetectie.

Volgens mij heb ik omstreeks 22 januari een update van SS geïnstalleerd. In ieder geval heb ik de meest actuele versie van SS en ook DSM.

Nu heb ik het vermoeden dat de verbinding daarna verbroken is want er zijn geen opnames meer gemaakt.

Als ik de camera nu via SS/IP-camera benader staat achter de camera naam: verbinding verbroken. Als ik nu in het tabblad "Camera bewerken" de test van de verbinding uitvoer krijg ik een groen vinkje.

Iemand enig idee wat er verkeerd staat of mis is gegaan?

P.S. Ik gebruik Firefox als browser.  En het met de camera meegeleverde programma IsmartViewPro kan ik de camera gewoon benaderen en zie ik de beelden.
Titel: Re: Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer
Bericht door: randywessels op 26 januari 2017, 16:19:48
Heb ik ook gehad. Gewoon cameras verwijderen in SS en opnieuw toevoegen / zoeken op ip adres / ONVIF. Daarna was het verholpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer
Bericht door: Herenwacht op 26 januari 2017, 16:45:19
De camera verwijderd, SS uitgezet-->opnieuw opgestart-->camera toevoegen mbv wizard camera gezocht-->gevonden ONVIF camera toegevoegd--> MELDING: "KAN de waarde van de canmerafunctie niet laden." :|
Titel: Re: Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer
Bericht door: Birdy op 26 januari 2017, 16:49:08
Juiste gebruiker/wachtwoord gegeven ?
Titel: Re: Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer
Bericht door: Herenwacht op 26 januari 2017, 16:58:07
Maar even drastisch aangepakt: router herstart, camera herstart (beiden 20 sec zonder stroom) SS opnieuw gestart en daarna volledige installatie nieuwe camera gedaan. Alles schijnt weer te werken.

Jammer dat er geen aanwijsbare oorzaak is.

Thxs
Titel: Re: Sinds 22 jan geen verbinding met IPcamera meer
Bericht door: Hempie op 26 januari 2017, 21:28:27
Het blijft sws een beetje behelpen met de wat minder bekende merken :!: