Auteur Topic: regelmatig een valse melding  (gelezen 10515 keer)

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #30 Gepost op: 06 juni 2016, 12:25:15 »
Zelfs met framerate 5 nog strepen die voor vals alarm zorgen.
Ergens is er iets in die SS software niet juist.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.548
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #31 Gepost op: 06 juni 2016, 13:42:22 »
Als de verminking in SS optreden, zal het helpen door de bewegingsdetectie door de camera te laten doen. In principe moet de camera een CPU hebben die hiervoor krachtig genoeg is en het scheelt SS CPU power die hij elders kan inzetten. Op mijn oude 212j ging het CPU verbruik van de nas dan van 80% naar 20%.

Maar ik heb altijd camera's gehad die een uitgebreidere detectie instelling hadden dan SS dus voor mij was de keuze duidelijk.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #32 Gepost op: 06 juni 2016, 15:05:41 »
Ik denk echt niet dat het aan SS ligt. Het effect dat jij hebt, komt vooral voor als "rolling shutter"-effect, een gevolg van de techniek waarbij de beeldpixels lijn na lijn worden "afgelezen". In dat proces loopt er bij jou iets fout, vandaar dat de laatst "gelezen" lijn wordt herhaald. Kwam vroeger vooral voor bij CCD chips (nu enkel nog te vinden in echte cheapo cams, omdat ze slecht zijn in "bursts"), en nu nog steeds bij low-end CMOS beeldsensors.

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #33 Gepost op: 06 juni 2016, 15:12:37 »
Heb je, zoals reeds eerder gevraagd, nagekeken of je cam wel degelijk op 50Hz staat ingesteld?
Als hij op 60Hz staat (Verenigde Staten), dan kan dergelijk beeldsyncronisatieprobleem ook voorkomen.

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #34 Gepost op: 06 juni 2016, 22:53:24 »


Ik heb deze cam samen met andere mensen hier op het forum aangekocht en die hebben geen problemen dus het lijkt mij niet in de cam te zitten. Waarom heeft trouwens SS last van die strepen terwijl de cam software dit niet heeft ?

Ik heb in SS de detectiebron nu uitgeschakeld en dat betekent dat SS nu de cam software volgt.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.548
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #35 Gepost op: 06 juni 2016, 23:19:11 »
…deze cam samen met andere mensen hier op het forum aangekocht en die hebben geen problemen dus het lijkt mij niet in de cam te zitten…

Vreemd redenering omdat die anderen ook SS gebruiken en geen strepen zien. Met die zelfde redenering kun je dan stellen dat het juist niet aan SS ligt omdat het bij anderen ook niet gebeurd.

Mij lijkt het meer een instellingsprobleem of een netwerk probleem als dit met twee cameras gebeurd.

Overigens moet die bitrate minimaal met een factor 3 omhoog als nog redelijke beelden wilt hebben bij die resolutie/framerate.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #36 Gepost op: 06 juni 2016, 23:53:06 »
Misschien kan je jouw instellingen eens doorgeven dan kan ik die eens ingeven ?
Jij gebruikt ook alleen de cam software dacht ik, je kan daar toch alleen de cam afstellen door één waarde aan te passen of kan dat nog anders ?


P.S : SS ga ik maar links laten liggen, nu deze is ingesteld om detectie van de cam te volgen geeft hij geen enkel alarm meer.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2016, 22:00:16 »
Gisteren toevallig een netwerkbeheerder ontmoet. Ik vertelde hem over het strepenprobleem en zijn eerste reactie was : een cam met 1080P, kan die nas al die informatie wel verwerken.
Ik heb dan in de cam software de resolutie van 1920x1080 naar 1280x720 gezet.
In SS heb ik de kwaliteit van 5 naar 1 gezet en tot nu toe heb ik geen strepen meer gehad.
Het beeld trekt nu wel op niet veel maar ik ga de kwaliteit nu verhogen in SS tot het beeld ok is en toch strepen vrij.

P.S : de mensen van Synology hadden gisteren mijn nas overgenomen maar begrepen het probleem ook niet.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.548
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #38 Gepost op: 16 juni 2016, 09:23:22 »
1080P zou volgens mij geen probleem moeten zijn. 1080P is 2 MP. Zelf heb ik nu 1x 2MP en 2x 4MP cameras aan mijn nas hangen, naast nog een paar kleinere en mijn CPU zit nu nog steeds op 2-6%.
Ik laat wel heel bewust alle detecties door de cameras berekenen. Die hebben een eigen CPU die daar op berekend moet zijn.

Je hebt wel een zwakker model nas maar 1x 1080P moet volgens mij geen probleem zijn, anders had je hier wel meer klachten gehoord. Maar misschien is je nas al door andere teken overbelast?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #39 Gepost op: 16 juni 2016, 21:28:39 »
Er draaien verder bijna geen taken op de nas.
Ik heb de cams terug op 1080 gezet want 720 was niet te doen van kwaliteit.
Momenteel is de kwaliteit nog prima en ben ik bijna helemaal streepvrij.
Camera 1 die via lan is aangesloten staat van beeldkwaliteit op 1(laagst) en van frame rate op 3.
Camera 2 via wifi staat van beeldkwaliteit op 1 en van frame rate ook op 1.

Nog tips van de mensen van Synology :
If it is the network issue in this case, you may refer to the following instructions and give it a try:

1 Please try to setup the Liveview Source from Surveillance Station. This can be configured in Surveillance Station > IP camera, Live View Setting Tab when editing cameras.
2 Please try yo set up the RTSP & RTP Setting over TCP protocol. This can be configured in Surveillance Station > IP camera > Device Settings, Advanced Tab when editing cameras.
2 Please try to downgrade the resolution and FPS of LiveView and Recording to reduce the loading of Surveillance Station.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #40 Gepost op: 16 juni 2016, 23:12:05 »
Tijd om dit topic ten grave te dragen, lijkt me....

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #41 Gepost op: 16 juni 2016, 23:22:52 »
Ok :thumbup:


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

Diskstation DS-106j verliest regelmatig verbinding.

Gestart door glewellynBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2782
Laatste bericht 11 augustus 2007, 21:53:09
door drbibber
DS412+ met zeer regelmatig terugkerend "degraded disk or disk failure"

Gestart door Robert38Board NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 4933
Laatste bericht 14 mei 2013, 00:13:45
door Basalt
Rechten gedeelde map veranderen regelmatig.

Gestart door Software onbekendBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 4
Gelezen: 1607
Laatste bericht 07 december 2015, 18:48:10
door Software onbekend
Aanmelden DSM via browser geeft regelmatig problemen

Gestart door SynFransBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1548
Laatste bericht 22 januari 2018, 21:34:08
door SynFrans
Hyper Backup naar externe NAS : regelmatig geen antwoord van doelserver

Gestart door SylvesterBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 53
Gelezen: 6579
Laatste bericht 28 januari 2021, 23:00:57
door Sylvester