Auteur Topic: regelmatig een valse melding  (gelezen 10516 keer)

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #15 Gepost op: 30 april 2016, 08:51:02 »
Iemand een idee wat de verkoper hiermee bedoelt ?
Dear friend
did you use the  View Video -Mode 1,and first stream to view the picture?

Heeft toch niets met de opnames te maken.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.548
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #16 Gepost op: 30 april 2016, 10:31:25 »
Van de Y-Cam cameras weet ik dat je bij sommige modellen de kabel niet kunt verlengen. De spanning zakt dan teveel. Op hun forum waren er indertijd meerdere meldingen over.

Maar daar zit standaard al een erg dunne voedingskabel aan vast. Ik denk dat als je ook het originele kabeldeel door een met dikkere kern vervangt, de spanningsval ook minder zal zijn.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #17 Gepost op: 30 april 2016, 16:27:36 »
Daar zit het probleem niet.
Net een andere adapter eraan gehangen(niet verlengd) en het probleem blijft zich voordoen.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2016, 23:59:31 »
Camera is defect.
Daarstraks binnen gelegd en rechtstreeks met de router verbonden en hij blijft regelmatig schemeringen geven.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #19 Gepost op: 03 mei 2016, 19:00:46 »
Uiteindelijk dan toch het probleem gevonden en het lag niet aan de camera maar aan de stroomtoevoer.
Blijkbaar zat het probleem aan de aaneenschakeling van de verlengkabel aan de camera.
Kleine prul met grote gevolgen.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #20 Gepost op: 12 mei 2016, 09:48:36 »
Probleem toch weer opgetreden na enkele dagen.
Nu heb ik eindelijk de oorzaak gevonden.
Stroom heeft geen invloed op de camera.
De cam blijkt alleen perfect te werken wanneer deze met een netwerkkabel rechtstreeks is aangesloten aan de router.
Dus wifi gaf strepen, netwerkkabel via powerlan gaf ook strepen.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #21 Gepost op: 04 juni 2016, 21:25:10 »
Jongens, dit is toch niet te geloven.
Ik heb vandaag mijn nieuwe cam ontvangen na klacht ingediend te hebben.
Nu heb ik hem aangesloten en wat krijg ik weer te zien, STREPEN. ;D ;D ;D
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #22 Gepost op: 05 juni 2016, 14:19:56 »
T'is toch al 20% beter dan de vorige strepen :-)

Maar alle gekheid op een stokje - als dit zich slechts voordoet in een fractie van een seconde, zou ik daar zelf persoonlijk geen problemen in hebben. Valse meldingen heb je sowieso - beestjes, regen, schaduw, mist.. elke nacht wel een paar tientallen.....als je elke morgen opnieuw je tijd moet verspelen met te kijken wat er 's nachts allemaal opnames getriggered heeft, dan ben je volgens mij een beetje té paranoide bezig. Het is al meerdere maanden geleden dat ik nog eens camera-opnames bekeek - immers, wanneer er niets gebeurd is 's nachts (geen inbraak, geen schade, geen vandalisme,...), dan ga ik er gemakshalve van uit dat er op de beelden niets interessants te zien is. En SS, zelfs binnen het LAN, is me nog altijd te traag om snelsnel even de beelden te doorlopen.

Feel free to disagree :-)

Offline Handige Harry

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 723
  • -Ontvangen: 150
  • Berichten: 1.410
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2016, 21:29:53 »
Ik heb gelukkig nooit geen valse meldingen.
Alleen 1 keer per maand dat de verbinding verbroken is en weer hersteld.
Maat misschien heb ik geluk met mijn foscam .
DS-414 met 3 x WD30EFRX
Huidige DSM versie :DSM 6.1.7-15284

DS-213J met 1 x WD20EARX
Huidige DSM versie : DSM 5.2-5592
SHR

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #24 Gepost op: 05 juni 2016, 22:02:06 »
Ergens heb je gelijk het stoort me alleen dat ik het probleem niet kan vinden.
Ik heb daarnet de cam nog maar eens afgebroken en rechtstreeks aan mijn router gehangen en toch nog steeds die strepen.
Niet te begrijpen dat de vele anderen hier met dezelfde cam er geen last van hebben.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #25 Gepost op: 05 juni 2016, 22:57:26 »
Sjah, zelfde camera, maar wie weet andere componenten, t'zou niet de eerste keer zijn dat er  intern iets gewijzigd wordt, afhankelijk welke leverancier welke componenten in uitverkoop heeft. Ondanks wat velen denken, is dat allemaal geen hersenchirurgie; in Shenzhen maken ze electronica (na) aan de lopende band, met superkorte productieruns en componenten van overal en nog ergens. Vandaag maken ze dit, morgen maken ze iets anders. Leuk leesvoer: https://www.buzzfeed.com/josephbernstein/how-to-make-millions-of-hoverboards-almost-overnight?utm_term=.yjEneQZak#.roPDWxr98

Maar nu terug OT...
Probeer anders eens op een lagere resolutie? Switch ook eens tss 50 en 60hz?

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.548
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #26 Gepost op: 06 juni 2016, 00:18:55 »
Lagere resolutie kan i.d.d helpen omdat de CPU en ook het netwerk dan minder belast wordt.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #27 Gepost op: 06 juni 2016, 09:31:32 »
Lagere resolutie heb ik al geprobeerd maar helaas.
Ik begin meer te denken dat het aan de software van Synology ligt.
IK heb nu de cam rechtstreeks aan mijn Telenet router aangesloten.
Ik heb SS draaien en ik heb de camera software draaien.
Bij beweging werken beiden goed.

Maar bij geen beweging :
SS blijft regelmatig opnames maken omdat(veronderstel ik) hij een streep in het beeld ziet.
De cam software doet niets.

De vraag blijft waarom SS die strepen blijft zien.
Bij SS staat transportprotocol op TCP en keep alive stond op standaard maar dat heb ik net op get parameter staan.
Misschien zit het daar.

Dit is nu een nieuwe cam met net hetzelfde probleem dus in de cam zal het niet zitten.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #28 Gepost op: 06 juni 2016, 10:46:51 »
- Staat "bewegingsdetectie" door SS of door camera? Staat SS ingesteld op "Camera Settings overnemen"
- Zet eens je framerate een heel eind lager?

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #29 Gepost op: 06 juni 2016, 11:28:13 »
- Staat "bewegingsdetectie" door SS of door camera? Staat SS ingesteld op "Camera Settings overnemen"
- Zet eens je framerate een heel eind lager?
Bewegingsdetectie door SS.
Framerate stond op 10 en heb ik nu op 5 gezet.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB


 

Diskstation DS-106j verliest regelmatig verbinding.

Gestart door glewellynBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2782
Laatste bericht 11 augustus 2007, 21:53:09
door drbibber
DS412+ met zeer regelmatig terugkerend "degraded disk or disk failure"

Gestart door Robert38Board NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 4933
Laatste bericht 14 mei 2013, 00:13:45
door Basalt
Rechten gedeelde map veranderen regelmatig.

Gestart door Software onbekendBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 4
Gelezen: 1607
Laatste bericht 07 december 2015, 18:48:10
door Software onbekend
Aanmelden DSM via browser geeft regelmatig problemen

Gestart door SynFransBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1548
Laatste bericht 22 januari 2018, 21:34:08
door SynFrans
Hyper Backup naar externe NAS : regelmatig geen antwoord van doelserver

Gestart door SylvesterBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 53
Gelezen: 6579
Laatste bericht 28 januari 2021, 23:00:57
door Sylvester