Beste mensen ik heb met versie 7 van het Surveillanse Station een raar probleem en kan tot nu toe geen oplossing vinden.
Situatie
Ik maak gebruik van een Synology DS713+
Alle benodigde update's zijn uitgevoerd dus het systeem is volledig bijgewerkt
Op het Surveillanse Station zijn 2 camera's aangesloten.
Camera 1 Poort = 80
Merk = gebruiker gedefinieerd
Bronpath = /MJPEG.CGI
Bewegingsdetectie door Surveillanse Station
Camera 2Poort = 81
Merk = Instar IN-3010
Bewegingsdetectie door Surveillanse Station
Deze camera 2 is een Supra IPC-10AC (De bekende Maginon IPC-1A, Aldi camera
)
Firmware version : 6.56.24.113
Web interface version: 3.1.1.0
Bij deze camera 2 zijn ook de volgende instellingen getest
Poort = 81
Merk = Instar IN-3010
Reslutaat = Werkt inclusief PTZ bediening (audio niet gebruikt)
Bewegingsdetectie door Surveillanse Station
Poort = 81
Merk = Foscam FI8910w
Reslutaat = Werkt inclusief PTZ bediening (audio niet gebruikt)
Bewegingsdetectie door Surveillanse Station
Poort = 81
Merk = HEDEN CAMH04IPWE en CAMH04IPWE
Reslutaat = Werkt inclusief PTZ bediening (audio niet gebruikt)
Bewegingsdetectie door Surveillanse Station
Poort = 81
Merk = Door de gebruiker gedefinieerd
Bronpath = /videostream.cgi
Reslutaat = Werkt maar geen PTZ bediening maar deze is gemakkelijk te doen via de orginele software van de camera (audio niet gebruikt)
Bewegingsdetectie door Surveillanse Station
Voor beide camera's is er een continu opnamen door het Surveillanse Station ingesteld
Voor beide camera's is bewegings detectie door het Surveillanse Station ingesteld
Bij de oude software versie (6.3-3380) was er geen enkel probleem.
Alle boven genoemde instelling bij camera 2 zijn getest en vormen geen probleem
Goed nu dan het probleem dat volgens mij niets met de camera instellingen heeft te maken maar met de software van het Surveillanse Station omdat het probleem zich bij alle boven vermelde camera instellingen voordoet.
Het enigste dat ik nog niet getest heb is het verwisselen van de positie van camera 1 en camera 2
Het probleem is als volgt, op een, nog steeds niet te bepalen moment, krijg ik geen bewegings melding meer van camera 2.
Als ik dan op het systeem ga kijken dan meld deze dat camera 2 bezig is met stoppen en is er ook geen beeld meer.
Het bezig zijn met stoppen blijft draaien en deze situatie blijft zolang ik handmatig niets doe.
Als ik nu camera 2 uitschakel en dan weer inschakel werkt alles weer normaal totdat ik ontdek dat ik weer geen bewegings meldingen krijg.
Bij nakijken van de opnamen is duidelijk te zien dat er geen opnamen meer zijn van camera 2, maar ook is te zien dat dit op verschillende tijden gebeurt. Ook is er niets te zien in het log bestand.
Aanvullende informatie De test met het verwisselen van de positie van camera 1 en camera 2 heb ik nu ook gedaan.
Hierdoor wordt nog meer de oorzaak, dat de "camera" de schuldige is, uitgesloten
Bij deze test blijkt nu dat het niets uitmaakt welke camera op welke positie staat.
De tweede aangemelde camera valt stop. Doe je helemaal niets dan valt ook de eerste camera stop.
Van deze situatie ontvang je geen meldingen, dit komt natuurlijk omdat de camera bezig is met stoppen (zie afbeelding 01)
en er pas een melding komt wanneer de camera is gestopt.
Ik heb een bug report verzonden naar Synology maar krijg hier geen reactie op.
Aanvullende informatie Ik heb tot 2 maal toe een bug report naar Synology verzonden maar krijg geen enkele reactie
Dit is natuurlijk voor klanten een slechte zaak, zeker voor potentiele klanten/gebruikers.
Wie weet voor dit probleem een oplossing of heeft dit zelfde probleem.Wie weet een manier om terug te gaan naar versie 6 daar deze geen problemen gaf.Aanvullende informatie Ik heb de oplossing gevonden, eigenlijk is het heel simpel als je het weet.
Ik heb het vinkje beta versie in het package center uit gezet.
De software van Surveillanse Station verwijderd (compleet)
Een uur gewacht en de software opnieuw geinstalleerd
Aanvullende informatie Ik probeer dit bericht zoveel als mogelijk bij te werken, omdat hier dan ook bruikbare informatie in staat voor andere gebruikers.
Bij voorbaat dank voor het meedenken of hulp
Met vriendelijke groet
Pieter