Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: Maartenr op 16 december 2016, 14:24:07
-
Hallo, mijn naam is maarten. Nieuw op dit forum en niet heel erg technisch aangelegd :) ik kom hier terecht omdat ik tegen een probleem aanloop met het installeren van mijn Hikvision camera in Surveillance studio. Ik ga proberen het goed te omschrijven. Daar gaan we:
De camera werkt als ik via het ip-adres in de url inlog. Daar krijg ik gewoon beeld. Als ik hem in surveillance station wil toevoegen kan ik hem niet vinden en voeg ik hem toe als onvif (oid). Dat lukt dan uiteindelijk maar ik krijg gewoonweg geen beeld. Zie bijgevoegde schermafbeeldingen. Geen idee wat er mis gaat. De instellingen zijn identiek t.o.v. de hikvision browser view.
Heeft iemand een idee? Heel erg bedankt!
-
Klopt die poort wel. Dat is in elk geval geen standaard poort.
En waarom onvif. Ik zie die camera gewoon in het rijtje staan:
[attach=1]
Dat is wel in de beta versie, maar volgens bij is dat al een ouder model dat ok in de gewone moet staan.
En is je wachtwoord misschien te lang? Het maximum is 16 tekens. Als je in de browser een langer WW intikt, dan gooit de browser al het overschot weg en kun je gewoon inloggen. Als je in SS meer dan die 16 tekens intikt, krijg je geen verbinding. (Ik heb hier ervaring mee gehad)
-
In HIKVISION.conf staat de cam erbij:
[attachimg=1]
Of, is het een namaak HIKVISION ?
-
Omdat hij de camera niet vindt als ik hem bij synology compatible automatisch laat zoeken. Bij onvif vindt hij hem wel. Als ik de camera handmatig selecteer en invul dan komen onderstaande meldingen. Heel eerlijk, ik heb geen idee hoe dat met de poort werkt maar als ik op de hikvision webbrowser kijk zie ik (zie bijlage). Daar werkt hij wel gewoon.
Ook heb ik geen flauw idee wat het wachtwoord is van mijn camera. Ik heb volgens mij niets ingesteld, maar hij vraagt er wel naar in synology. In de handleiding niets te vinden.
Hopelijk ben ik een beetje volledig qua informatie. Dit is echt abracadabra voor mij.
-
@Birdy het is een echte. Althans dat zegt de factuur :)
-
Ik had een verkeerde bijlagen toegevoegd. Deze moest het zijn.
-
Ook heb ik geen flauw idee wat het wachtwoord is van mijn camera. Ik heb volgens mij niets ingesteld, maar hij vraagt er wel naar in synology. In de handleiding niets te vinden.
Ben je nu wel serieus? Zonder instellen van een wachtwoord kun je het inlogscherm van die camera zelfs niet te zien krijgen. In elk geval zijn de huidige cameras zo gemaakt dat ze alleen via hun speciale software geactiveerd kunnen worden. En die software eist een sterk wachtwoord voor activate.
En je screenshot laat zien dat je gewoon met de standaard poort moet inloggen. ( 80 of 443 )
-
Ja ik ben serieus. Maar het lijkt erop dat het is gelukt. Het ip-adres dat ik in de url gebruik om in te loggen is een andere dan die in de hikvision webbrowser ergens in een menu staat. Die heb ik geprobeerd en het werkt! :) Bedankt in elk geval voor het meedenken.
-
Ik denk eerder dat je synology een firewall rule heeft waardoor verkeerd geblokkeerd wordt.
De camera werkt out of the box. Gebruik hem zelf ook (op poort 80)