Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: wbree op 26 november 2015, 08:32:09
-
Ik heb steeds meer moeite op mijn laptop om live weergave van SS te bewonderen. Duurt minuten voordat één camera beeld geeft. IK heb er vier. Als ik dat vergelijk met een paar jaar geleden merk ik dat het steeds trager wordt dan wel meer resources (nu 65%)nodig heeft. Laptop moet hoge toeren maken.
Iemand nog tips waardoor het beter zou kunnen?
hardware: Inter Core2 duo P9300 (2.26Ghz), 4Gb geheugen, Windows 10 Pro 64b
-
Ik zie dat je Windows 10 draait op een machine van ongeveer 5 jaar oud met ook nog eens een (voor Windows begrippen) beperkte hoeveelheid geheugen.
Ik denk dat het eerder een probleem van je PC is dan van Surveillance Station.
-
Dat denk ik ook, zie:
Hoe kies ik de juiste pc voor Surveillance Station Live View? (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/faq/653)
-
Ok. Laptop is misschien aan vervanging toe. Op mijn telefoon met minder geheugen en rekenkracht loopt het wel vlotjes.
-
DS Cam ? Deze App kan je natuurlijk niet te vergelijken met een browser op een PC.
-
DSCAM.
Ben met je eens dat het vergelijk qua features niet helemaal op gaat. Maar meestal wil ik niet meer dan wat deze app biedt zien op mijn laptop.
Misschien dat ze een light SS Viewer zouden kunnen maken voor onder Windows.
-
Dat zou je kunnen aanvragen hier (https://www.synology.com/nl-nl/form/inquiry/feedback).
-
IK heb het ook even met mijn nieuwe laptop geprobeerd. Een met Intel Core i5-5200, 2,20 GHz met 8 Gb.
Ook daarmee is het niet vooruit te branden.
Via de link van Birdy lees ik alleen maar zware machines (i7) die geschikt zouden zijn. Toch vreemd dat nog niet zo lang geleden ik prima met mijn oude bakkie alle 4 de camera's kon bekijken.
-
Dan zou ik een ticket inleggen.
-
Ik denk dat ik er al uit ben.
Op de een of ander manier stond bij instellingen "live weergave" dat dit via SS liep i.p.v. de camera. Nu ik dit aangepast heb heeft de laptop geen probleem de beelden weer te geven. :)