Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Surveillance Station => Topic gestart door: gfonicz op 20 september 2019, 14:13:35
-
Heb de volgende IP camera gekocht ; ezviz c3w
Deze is niet officieel ondersteund door Synology, maar deze camera ondersteund wel het RTSP protocol.
Via VLC Mediaplayer kan ik de url invullen en deze werkt direct zonder problemen.
In Surveillance Station lukt het niet om de camera toe te voegen via het RTSP protocol.
Zie bijlage.[attachimg=1]
Wordt dit geblokkeerd door ezviz?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
-
Wordt dit geblokkeerd door ezviz?
Dan moet je even kijken in de setup van de cam, misschien disabled ?
-
Ondersteund de CAM geen ONVIF ?
-
Nee, helaas niet. Hij wordt ook niet gevonden op het netwerk als ik hierop scan met ONVIF tools
-
Heb de volgende IP camera gekocht ; ezviz c3w
Deze is niet officieel ondersteund door Synology
Er worden voor 140 merken (waaronder Ezviz ), meer dan 7200 camera's wel ondersteunt.
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera
Alsof er geen keus genoeg zou zijn, kies je dan toch nog voor een camera type buiten die lijst.
En wat als je voor een ander model type kiest van Ezviz met gelijkwaardige specs. ??
-
Maar toch zou het behoren te kunnen. De camera is wel niet ondersteund, maar het inlezen van een RTSP stream wordt wel ondersteund. Je hebt dan geen toegang tot veel camera opties maar de data moet je kunnen capturen.
-
Er worden voor 140 merken (waaronder Ezviz ), meer dan 7200 camera's wel ondersteunt.
https://www.synology.com/nl-nl/compatibility/camera
Alsof er geen keus genoeg zou zijn, kies je dan toch nog voor een camera type buiten die lijst.
En wat als je voor een ander model type kiest van Ezviz met gelijkwaardige specs. ??
Ja, heb je helemaal gelijk in, maar is toch het proberen waard. Anders moet ik alsnog een andere camera kopen..
-
Maar toch zou het behoren te kunnen. De camera is wel niet ondersteund, maar het inlezen van een RTSP stream wordt wel ondersteund. Je hebt dan geen toegang tot veel camera opties maar de data moet je kunnen capturen.
Ja inderdaad, kan me alleen voorstellen dat de fabrikant van de camera bewust een stream vanaf bijv. Synology blokkeert zodat ze clouddiensten kunnen verkopen.
-
Met een ander type Ezviz IP-camera kiezen met gelijkwaardige specs.
Bedoel ik in eerste instantie om dat in de instellingen van de NAS bij Surveillance Station daar zelf bij in te vullen.
(Weet overigens niet of je dat kunt kiezen? Ik gebruik zelf geen Surveillance Station).
-
Ik heb een vergelijkbare situatie. Echter na dat ik succesvol een Ezviz deurbel heb toegevoegd aan SS. Werkt prima via rtsp.
Een nieuwe Ezviz (no ONVIF) camera gekocht ... via VLC werkt streaming uitstekend. Krijg echter zelfde fout als eerst poster.
Ezviz lijkt compatible te zijn met Hikvision. Nadat ik camera settings heb toegevoegd aan conf file heb ik nog steeds dezelfde fout melding? Is dit verder te debuggen ? Of mag ik een ander compatible camera kopen ?
-
Weet niet welke cam je hebt, maar ik heb sinds januari 2 EZVIZ C2C camera's en werken prima met SS, heb ze zo ingesteld:
Camera toevoegen:
- kies voor "Snelle installatie"
- Naam: kies die zelf
- kies direct voor "Merk" > [Door de gebruiker gedefinieerd]
- Pad: USER:PASSWORD@IP-ADRES:554/H.264
-
Klopt. Met die deurbel gaat dat prima.
Nu heb ik model C3WN helaas wil dat niet werken. Sopprt heeft inmiddels ook gereageerd. Path is iets anders maar dat mg ook niet baten.....
-
Idem hier, heb ook een EZVIZ Husky Air, dat is de C3W dan. Synology support deze niet maar krijg hem ook niet aan de praat via de "user define" en dan streaming RTSP
usernamewatjezietindeapp:passwoord@192.168.0.125:8000/H.264
Het ip adres word getoond in de app, onder LAN LIVE VIDEO, daar zie ik de cam staan met het ip adres en poort. Maar inloggen via de app met hetzelfste login/pass zoals hierboven lukt ook niet terwijl het wel dit is
-
Ik heb sinds januari 2 EZVIZ C2C camera's en werken prima met SS, heb ze zo ingesteld:
- Pad: USER:PASSWORD@IP-ADRES:554/H.264
Nou.....ik kan je vertellen, het werkt bij mij ineens niet meer.
Het heeft altijd goed opgenomen, sinds januari, maar sinds een week werkt het niet meer op m'n DS413J.
Ben al dagen aan het uitzoeken waarom het niet meer werkt.
1 - Heb SS ook ook m'n DS716+II geïnstalleerd, na een schone installatie van DSM (Fabrieksinstellingen terugzetten) , ook daarop werkt het niet.
2 - Met SS Client werkt ook niet.
3 - VLC stream: rtsp://admin:PASSWORD@192.168.1.138:554/H.264 werkt wel.
[attachimg=1]
[attach=2]
4 - Er is geen update geweest van de CAM de laatste maanden.
5 - SS ook geen update.
6 - Heb in de log van SS gekeken /var/log/surveillance/surveillance.log en zie:
[17822][decode-lib][error] mpeg4util.cpp:195:DoFFMpegInitVideo(): Failed to open.
Echter, gezocht op mpeg4util.cpp, maar niet gevonden op de 2 DSen, dus zal het verwacht worden van de CAM zelf.
M.a.w. SS kan niet bij de CAM komen.
7 - Ook nog geprobeerd op een andere Windows PC en een Linux PC, werkt ook niet.
8 - De EZVIZ app op m'n telefoon werkt alles wel en slaat de beelden gewoon op, op de SD-card.
-
Welk pad word er standaard gebruikt? ik heb hier niets moeten instellen. Ook als ik via de app naar LAN video ga, en inlog lukt ook niet, bizar
-
Ik zie dat je usernamewatjezietindeapp:passwoord@192.168.0.125:8000/H.264 terwijl poort 8000 voor http is.
Bij mij is dat poort 554, zoals aangegeven.
554 is vrij standaard voor rtsp.
-
@Birdy
Heb hem eindelijk aan de praat gekregen door dan ook het verificatie pass te gebruiken van de cam zelf en zo in SS in te plaatsen.
Werkt wel maar ik mis waarschijnlijk veel functies daar die geen ONVIF en ook niet ondersteunt word door SS :(
-
Mooi dat het bij jou werkt 8), bij mij WIL het n.l. niet meer werken.
Ik zoek me nog steeds rot waarom niet. :'(
-
Es volledig verwijderen, cam resetten en es opnieuw adden?
Of ergens een poort forwarden? nuja als het al vroeger werkte, staan alle poorten wel goed natuurlijk.
Heb hier nog een Foscam G4P en ik moet zeggen, die beeldkwaliteit is wel misschien wat beter.
-
Cam's verwijderen en Cam's resetten had ik al gedaan.
Poort forwarding nooit gedaan en is ook niet nodig.
-
@Birdy
Niet dat ik zo een grote kennis hiervan heb, maar via VLC gaat alles wel goed?
Dan moet er iets zin via DSM of SS dan toch? Want als VLC de stream goed doorlaat, dan scheelt er niets aan je poorten/beveiliging enz
-
Reactie #13:
"Het heeft altijd goed opgenomen, sinds januari, maar sinds een week werkt het niet meer op m'n DS413J."
"1 - Heb SS ook ook m'n DS716+II geïnstalleerd, na een schone installatie van DSM (Fabrieksinstellingen terugzetten) , ook daarop werkt het niet.
"3 - VLC stream: rtsp://admin:PASSWORD@192.168.1.138:554/H.264 werkt wel."
;)
In feite heb alles kunnen uitsluiten, heb zelfs een oudere SS versie geïnstalleerd, maar krijg het daarmee ook niet aan de gang.
-
Kijk ook maar eens in Reactie #13, naar de 2 printscreens.
-
Ik heb nog een DS211+.
SS geinstalleerd. DSM=6.2.3.
Camera laat zich nu toevoegen en krijg zelfs beeld !? zie bijlage
rtsp://admin:passwrd@ipaddress:554/
Opnames worden ook gemaakt... Echter liveview en afspelen geven geen beeld. Lijkt mij een codec issue .
-
Via de browser kun je niet alle codex afspelen.
-
rtsp://admin:passwrd@ipaddress:554/
Dat kan niet het complete stream pad zijn, achter poort/ moet nog het videopad staan.
-
Maakt niet uit wat ik als path toevoeg, resultaat (zie jpeg) is hetzelfde.
Camera heeft slechts 1 stream ter beschikking.
-
Ah...er dus maar 1 stream mogelijk, dat wist ik niet. ;)
-
Oud draadje ik weet het maar mij is het gelukt met de C6T vzn Ezviz icm Ds218+ surveilance station,
Na het sneuvelen van mijn Foscam adapter heb ik met mijn C6T zitten stoeien. Eerder lukte mij dit niet.
Maar ik heb het nu aan de praat op mijn DS 218+ NAS via RTSP
Je kiest voor nieuwe camera - volledige installatie - camera merk: door gebruiker gedifinieerd. Vervolgens kies je bij type streaming RSTP.
Bij pad vul je onderstaand adres in.
Ik heb verschillende combi's / adressen geprobeerd maar deze werkte voor mij:
admin:WACTHWOORD@192.168.1.XXX/
inlog is admin, Wachtwoord is je sleutel voor het (de)coderen van je filmbeelden gevolgd door @192.168.1.xxx/ je lokale ip adres van de camera).
-
Ik heb de Ezviz C3W en kan prima live beeld zien. Echter opnemen lukt niet bij detectie. Zijn er specifieke instellingen die ik moet gebruiken?
-
Ik laat Ezviz cams detecteren door de cams zelf en door SS, het opslaan gebeurt op SD en op de NAS.
-
Verder geen bijzondere instellingen:
[attach=1]
[attach=2]
-
Ik ga het proberen. Alvast bedankt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-
Lijkt te werken, maar ni zie ik met de Live view app dat het beeld regelmatig slecht wordt. Zie bijlage.